Spänning noveller - Sida 2

Konst - Kapitel 9: konsten att gömma

Nilskjell

Klockan är sju, jag vaknar. Elsa och Oskar sover fortfarande. Elsa har sin hand runt Oskars penis, som är hård. Oskar har sitt sovande huvud vilande vid Elsas bröst. De två ser så fina ut. De behöver…

Klicka här för att läsa hela »

Del 4 - Max och Ava

Avalon S

Dagen efter den passionerade kvällen i duschen kallades Ava och Max till den stora träningshallen på rymdakademin. Där stod deras handledare, den karismatiske Amos, med allvar i blicken. “Ava, Max,”…

Klicka här för att läsa hela »

Konst - Kapitel 8: Hotnivån höjs

Nilskjell

Beatrix och Elsa har upptäckt att de bägge gått samtidigt på Kungsholms gymnasium och börjar diskutera olika lärare. Sedan berättar Beatrix vad som hänt henne, hur hon blivit mamma med en betydligt…

Klicka här för att läsa hela »

Konst - Kapitel 7: Konst till salu

Nilskjell

I detta kapitel kopplas denna novellserie ihop med novellserien Anställning med förmåner. Kapitel 10 i den serien är en spegling av detta kapitel. *** De följande dagarna försvinner som i en dimma.…

Klicka här för att läsa hela »

Dimman

Klas Stenborg

Det var tidig morgon, en dimma låg utspridd utanför. Jag märkte dimman när jag gjorde mitt morgonkaffe. Jag satte mig vid köksbordet, som låg bredvid fönstret, och kollade ut. Jag gillade dimma,…

Klicka här för att läsa hela »

Konst Kapitel 6: Arvet

Nilskjell

Onkel Ben kommer tillsammans med en yngre kvinna. Onkel Ben är en äldre man, mycket välklädd i kostym, grått ganska glest hår och ett runt trevligt ansikte. Mary öppnar för dem, kommer in och…

Klicka här för att läsa hela »

Konst - Kapitel 5: Ond bråd död

Nilskjell

Den andra januari kommer jag hem till vår villa på Essingen. Ingen är hemma. Huset är helt tomt, inte övergivet, men tomt. Jag är trött efter resan, sover aldrig så bra på flyget. Efter att ha…

Klicka här för att läsa hela »

Konst - kapitel 4: Nyår i New York och Elsa lär sig om sex

Nilskjell

Margret breder ut sina armar runt mig. Jag sjunker in i hennes varma famn och vi förenas i en djup kyss. Samtidigt som det är underbart känns situationen lite märklig med Elsa som står och betraktar…

Klicka här för att läsa hela »

Konst - Kapitel 3 - Dottern börjar förstå

Nilskjell

Ska Eriks dotter Elsa få börja i skola i New York och vad får hon reda på om sin pappa och vill hon lära sig japansk kärlekskonst? Hemma är det kaos. Emma, min hustru, har haft svårt att hantera…

Klicka här för att läsa hela »

Konst - Kapitel 2 : Förälskelse

Nilskjell

Erik flyttar in hos Margret, kvinnan han räddade. Hon berättar om sin uppväxt. Novellen innehåller en del erotik. Onsdag och jag ska ta mig till White Plains och jobbet. Känner att jag inte är helt…

Klicka här för att läsa hela »

Konst - Kapitel 1

Nilskjell

Första kapitlet i en novellserie (kanske en roman?). En svensk man som hamnar i en drömvärld i New York. Romantik, spänning, erotik - lite av allt. Om du inte gillar erotiska inslag, så är det kanske…

Klicka här för att läsa hela »

Del 2 - Max och Ava och de psykiska rymdvampyrerna

Avalon S

Under det första året på rymdkademin genomgick Max och Ava en intensiv utbildning som inkluderade alla områden som en rymdkadett behövde behärska. Utmaningarna var både praktiska och teoretiska…

Klicka här för att läsa hela »

Max och Ava och de psykiska rymdvampyrerna

Avalon S

Max och Ava var två ungdomar med stora drömmar om att utforska rymden och upptäcka nya världar. Efter flera års hårt arbete och studier, hade de till slut blivit antagna till den prestigefyllda…

Klicka här för att läsa hela »

Money, money... money?

Fotis M

Stormen rasar och det är som om allt annat i världen tystna inför dess kraft. Bromsarna på den lilla bilen skriker när den stannar precis utanför den lyxiga och isolerade villan. Den unga kvinnan…

Klicka här för att läsa hela »

Grisen Anders

Juele

Det stog fyra träd på en kulle fylld av gräs. I varje träd bor en gris, som heter anders. Varje gris heter anders. Anders är en gris. Dessa anders grisar går varje dag vid lunch tiden ut och hälsar…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta spänningnovellerna:

Grabbarna i källaren

Daniel Nordström

Fredrik Johansson lyfte sina händer från tangentbordet, andades ut och lutade sig tillbaka i den klibbiga skrivbordsstolen. Han hade lyckats producera tvåtusen ord under sitt skrivpass. Mycket imponerande,…

Klicka här för att läsa hela »

Konst - Kapitel 1

Nilskjell

Första kapitlet i en novellserie (kanske en roman?). En svensk man som hamnar i en drömvärld i New York. Romantik, spänning, erotik - lite av allt. Om du inte gillar erotiska inslag, så är det kanske…

Klicka här för att läsa hela »

Superloppet genom Jimmy

Johnny Viklund

I mitt garage stod anledningen till att mina pengar aldrig räckte till, trots att jag i ganska ung ålder startat en bilfirma i Sundsvall som sålde begagnade bilar och gick mycket bra. Två anställda…

Klicka här för att läsa hela »

Minnen som skadar

Ökänd

Okontrollerat släpas mina fötter framåt, mot ett mål. Jag lyfter blicken och får syn på det bekanta huset, mitt hem. Min familj väntar nog på andra sidan dörren, redo att välkomna mig. Även…

Klicka här för att läsa hela »

Vagnarna

Fru Andersson

I det lilla gula uthuset på Strandvägen i Hjo hängde en trasig tenntermometer på väggen ovanför snickarbänken. Kalle, en nöjd kund, tyckte, att eftersom den var så gammal, passade den bra i Lucas…

Klicka här för att läsa hela »

Julen då ladugårdstomten inte fick sin gröt.

D.S.Sällström

Varmt ska det vara och tjockt. Nästan så att skeden står rakt upp i tallriken. Gjord av det finaste grynen du kan finna på Öland. Bara det bästa är gott nog. Han klev rakt in från snöstormen…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren