Drama noveller - Sida 25
Oliver Twist 2.0
Siri Karlsson
Följande historia tillhör den litteraturepok som kallas realismen och som utspelar sig i 1800-talets London. Eftersom jag började med att berätta att det här är en realistisk novell så förstår…
Klicka här för att läsa hela »Mörkret I Min Familj (Biografi) Del 1
Strix
Jag föddes en kall vinterdag den 11:e November 1980 i Örebro, jag vägde 4500g på grund av att jag inte ville komma ut i tid, jag blev nästan en månad försenad i min födsel men jag kom ut hel och…
Klicka här för att läsa hela »Isberget
Kalle Åkerstedt
Först en smäll. Sen blev allt svart. Sen ljust igen.
Klicka här för att läsa hela »Illusionens Visuella Stat
Vera
’Illusionens visuella stat’ Vinden susade i trädets topp och dess grenar viftade vilt i mitten av luftens atmosfär. Snön täckte den kalla grunden under deras fötter. Naturen slumrade under dess…
Klicka här för att läsa hela »Osynlig
Felicia
Jag stängde aldrig grinden efter mig, det är kanske det jag ångrar mest utav allt faktiskt. För nu idag kan jag inte göra något för att ändra det. Gjort är gjort och det var den öppna grinden…
Klicka här för att läsa hela »Den hemska sanningen
M.A.L
Det var en ljummen oktoberdag och solen förflyttades snabbt över himlen. Det var eftermiddag och en perfekt tid för att cykla de sju kilometerna hem. Jag älskade att cykla men jag älskade mina vänner…
Klicka här för att läsa hela »Drottningen av Graces Paradis: Början
Vera
Drottning av Graces Paradis Början: Den där natten i Tyskland så tog en galning över min kropp. Jag var paralyserad i dess besittning av mig.Det var en storm som härjade över staden. En storm som…
Klicka här för att läsa hela »Trilogins Slutskede: En komplett inblick i deras sociala relationer Kapitel 1,2
Vera
Story: Trilogin jag skrivit om tre kvinnors livsöden i bakgrunden av konstens värld som ger en större inblick i deras vänskap, I deras olika karaktärer fast acceptans i deras olika åsikter och karaktärer;…
Klicka här för att läsa hela »Dank memes
Doyen Peres
Doyen dolan gillad at sgoga han tyte dut vure kuli så memes? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ???? ??? ????? ?????? ^?^ (???) (?????) (??????) (^?^) ??? ?_? ??? ??? (???) (?_?) (???) (???)…
Klicka här för att läsa hela »Dayen
Deyan Yordanov
Dayen heter inte dayen utan han heter senap och han har problem han har en liten snopp ????????? ??????????????????????? ????????DIDDLY???????????? ?????????SPAMLY??????????? ??????????DOODLY???????????…
Klicka här för att läsa hela »När vi träffades
Agnes Eleonora
Jag kom ihåg den dagen jag träffade dig. Jag vill egentligen inte ändra på någonting, men samtidigt så vill jag ändra på en massa saker. Som till exempel platsen vi träffades på. Vi träffades…
Klicka här för att läsa hela »Dottern är bröstarvinge i dödsboet
Gunnar Fossmo
Här kommer en berättelse om hur en son lurar sin syster på arvet efter sin mor 2002. Änka efterlämnar en fastighet ca tre mil söder om Umeå. Hon var svensk medborgare, född i Norge och gift med…
Klicka här för att läsa hela »Beroende
Marcus Rothoff
”Det är inte naturligt”, förklarade hon sammanbitet. Med sina strålar omfamnade solen hennes ansikte, som antog en varm nyans inte alltför olik de kringströdda löven som präglade gräset. Hennes…
Klicka här för att läsa hela »Candi - förstöraren
Therése Håkansson
När var det egentligen som jag började märka av dig? Var det den där dagen när jag insåg att det inte är normalt att tappa så mycket hår? Jag kommer ihåg det så väl. Jag var på väg hem från…
Klicka här för att läsa hela »Bortglömd [Del 1]
Gustav S.
Det var en mörk natt i juni förra året det hela började. Jag och min pojkvän, Colin, var ute på hans landställe över helgen för att jag skulle få träffa hans föräldrar som bodde där ute.…
Klicka här för att läsa hela »Dom längsta dramanovellerna:
Julians hemlighet
Tonica
Sammanfattning: Angst. Simon får reda på att hans bror, Julian, som han trodde var bög, har varit ihop med Simons flickvän tidigare. Dessutom får han veta att hans bror har allvarliga problem. Simon…
Klicka här för att läsa hela »Livet efter
Nicholas Mackin
I över tjugo år hade han levt ett liv i förnekelse. Egentligen ett väldigt ensamt och egoistiskt liv. Det var inte så att han hade saknat vänner, för vänner hade han alltid haft, men nuförtiden…
Klicka här för att läsa hela »Frank
Heikki Pohjolainen
Frank En novell av Heikki Pohjolainen Frank hade under flera år funderat på att åka till Kuba. Castro var sjuklig. Det ryktades om att han var döende, mannen som överlevt ett antal mordförsök genom…
Klicka här för att läsa hela »Hanna!
Juniior Evelina Pedersen
"Hej kexet. Står du här o smular?" Robin gick förbi med det där otroligt sexiga leendet på sina läppar. Jag stod tillsammans med Jane och Sandra i kassan för att köpa fredagsmys. Vi alla tittade…
Klicka här för att läsa hela »I skuggan av Ådalen
Gun Kihl
”Ska du med på dansen på lördag?” ”Nä”, säger Axel dröjande, ”nä, jag vet inte?” ”Äh, va nu inte en sån tråkmåns”, säger Gunnar till Axel när de slutat sitt arbete på måndagskvällen.…
Klicka här för att läsa hela »Svens perfekta cirklar.
C.S Berglöv
Det fanns inget som tydde på att det verkligen hade hänt. Sven vände sig om och gjorde det ett flertal gånger, innan han kunde slappna av. Varför det hade hänt var egentligen en gåta för honom.…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen