Drama noveller - Sida 24
Flickan och den gamle soldaten
Julia
Det var en gång för längesedan i ett fjärran land, bortom all resonlighet, en flicka, borttappad och vilsen som dem flesta flickor är när dem är sisådär 15-16 år. Hon trivdes inte i sin kropp,…
Klicka här för att läsa hela »Ta inget för givet
AlfonSov
Joseph stiger upp tidigt, Redo att börja sitt nya jobb som Chef för personal på MetLife. Han vill göra ett gott första intryck på folket som jobbar i byggnaden, särskilt nu efter att han blev befordrad…
Klicka här för att läsa hela »Varför jag?
Marika
Itt vackra leende. När du precis ska korsa vägen så kommer en bil. Du finns inte mer. Jag hoppar till och vaknar upp ur drömmen. - Neej, sluta! Skriker jag. Jag kollar på den sidan av sängen där…
Klicka här för att läsa hela »Pojken utan namn
Nicklas Lindberg
Det började tidigt, han var inte som alla andra barnen. dom andra gillade att spela fotboll och king out. Medans joel bara satt inne, för sig själv, tyst. Han gjorde inte mycket väsen av sig. Ibland…
Klicka här för att läsa hela »Ta mig till sängfortet, tack på förhand
Victoria
Idag är en dag som precis alla andra dagar. Eller är det? Det känns i alla fall så. Samma gamla, som vanligt, sena pendel, samma tant som sitter och äter tomat (vem äter tomat, som man äter ett…
Klicka här för att läsa hela »Barnet som föll ut genom fönstret och försvann
Emilia Zetterström
Barnskratt hörs. Någon skjuter iväg en boll med en bandyklubba. Någon sitter i en sandlåda och gör sandkakor. Någon åker nerför en rutschkana. En glad kvinna hjälper ett barn som har trillat,…
Klicka här för att läsa hela »Tårar av sorg
Alma Thorson
Hennes ansikte förlorade allt liv och blicken stirrade rakt ut i den tunga nattluften. Hon fruktade tankarna som fyllde hennes huvud. Hon lyfte blicken och stirrade på mig, rakt in i själen. De ögonen,…
Klicka här för att läsa hela »De lämnade två bilder efter sig
Hifzullah Cakirbey
De lämnade två bilder efter sig av Hifzullah Cakirbey Det var under pausen. Arbetarna rökte, drack kaffe och satt på sina stolar i rökrummet som vanligt. En hette Sidar och var kurd. Han satt nära…
Klicka här för att läsa hela »Hästen Som Sjönk
Den Du
Det var en gång en häst som dog på en båt. Då kom en korean och puttade ned hästen i havet. Hästen dog. xD
Klicka här för att läsa hela »6 cm slak
6 Cm Slak
JAAG är en kille ifrån LUleå. Jag kanskeär liten men finger färdig. call me!
Klicka här för att läsa hela »Krigets barn
Hifzullah Cakirbey
Krigets barn av Hifzullah Cakirbey En liten barfota flicka kisade rakt ut mot solen. Massor av fåglar syntes mot den gråa himlen. Hennes mörka ögon tittade på fåglarna. Hon sprang hoppande och dansande…
Klicka här för att läsa hela »Konsten att våga krossa glas
Jakob Askling
5 Pm Bordet är omkullvält, en uppkastad bunt med kvartalsrapporter seglar sakta mot marken. Kaffekoppen som han fick av sin dotter ligger sprängd på golvet i tusen bitar. Men det kommer snart inte…
Klicka här för att läsa hela »Mörkret I Min Familj (Biografi) Del 1,5
Strix
På fritiden lekte jag med kompisar och jag var över lag ganska populär, jag var en glad liten grabb som alltid ville få andra att skratta men den glädjen skulle snart försvinna efter en stark händelse…
Klicka här för att läsa hela »Livet efter narkolepsi pgaav influensa sprutan
Jesper
Jag kan inte sluta tänka på hur mitt liv skulle vara idag om de hade blivit annorlunda. Sedan efter 2009, har mitt liv blivit nästan helt meningslöst. Hädan efter har jag försökt att ta mej framåt.…
Klicka här för att läsa hela »De sju dödssynderna - Superbia
A Girl Is No One
Du vet den där glada tjejen? Hon som inte bryr sig om vad andra tycker eller om hon gör bort sig. Hon som klär sig som hon vill, får alla andra att le? Det var hon jag ville vara, men tyvärr inte…
Klicka här för att läsa hela »Dom längsta dramanovellerna:
Julians hemlighet
Tonica
Sammanfattning: Angst. Simon får reda på att hans bror, Julian, som han trodde var bög, har varit ihop med Simons flickvän tidigare. Dessutom får han veta att hans bror har allvarliga problem. Simon…
Klicka här för att läsa hela »Livet efter
Nicholas Mackin
I över tjugo år hade han levt ett liv i förnekelse. Egentligen ett väldigt ensamt och egoistiskt liv. Det var inte så att han hade saknat vänner, för vänner hade han alltid haft, men nuförtiden…
Klicka här för att läsa hela »Frank
Heikki Pohjolainen
Frank En novell av Heikki Pohjolainen Frank hade under flera år funderat på att åka till Kuba. Castro var sjuklig. Det ryktades om att han var döende, mannen som överlevt ett antal mordförsök genom…
Klicka här för att läsa hela »Hanna!
Juniior Evelina Pedersen
"Hej kexet. Står du här o smular?" Robin gick förbi med det där otroligt sexiga leendet på sina läppar. Jag stod tillsammans med Jane och Sandra i kassan för att köpa fredagsmys. Vi alla tittade…
Klicka här för att läsa hela »I skuggan av Ådalen
Gun Kihl
”Ska du med på dansen på lördag?” ”Nä”, säger Axel dröjande, ”nä, jag vet inte?” ”Äh, va nu inte en sån tråkmåns”, säger Gunnar till Axel när de slutat sitt arbete på måndagskvällen.…
Klicka här för att läsa hela »Svens perfekta cirklar.
C.S Berglöv
Det fanns inget som tydde på att det verkligen hade hänt. Sven vände sig om och gjorde det ett flertal gånger, innan han kunde slappna av. Varför det hade hänt var egentligen en gåta för honom.…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen