Drama noveller - Sida 26

En tiger på ryggen

Björn Wikström

Jag skyndade mig hem efter skolan! Den skola där jag alltid kände mig ensam, utsatt och själv. Jag gick med den konstanta oron över hur allt skulle bli. Är mamma sjuk igen, är hon hemma, väntar…

Klicka här för att läsa hela »

DU DIN TJOCKIS!

Bo Grapenskog

DU DIN TJOCKIS! Problem med övervikt kan ha många orsaker som individen inte självklarar av att rå på. Döm inte någon som karaktärslös eller frivilligt ”tjock”, du vet aldrig vad som kan…

Klicka här för att läsa hela »

Statyn

Alexander Åström

Ett sommarregn öste ner i fem minuter medan jag stod och vilade mot en staty. Solen, dold av diffusa moln som skiftade i lila och orange, gick sin gilla gång mot horistonten för att kyssa Mälaren.…

Klicka här för att läsa hela »

Ett liv av glas

Per Skoglund Larsson

Eva går med raska steg uppför trappen med tunga andetag. Dörrarna till alla sovrummen är öppna, utom ett. Dotterns rum. Eva lägger sitt öra mot den stängda dörren och allt hon hör är en blandning…

Klicka här för att läsa hela »

Dansa med döden

Lo Varg

Prolog Han kommer göra det igen, det är jag säker på. Annars skulle han väl inte ha lämnat lappen? Han lämnar aldrig lappar när han går ut på kvällarna. Att lämna en lapp med orden " jag kommer…

Klicka här för att läsa hela »

Mirakel

Samada Krosi

Det hände så fort, inom ett ögonblick förändrades allt. Ena stunden var jag där och andra stunden var jag borta. Min existens försvann i mörkrets djupe. Värmen som uppstod när vår hud sist…

Klicka här för att läsa hela »

Tills tiden skiljer oss åt

Blue_Lugia

Det finns personer som man väntar en evighet på att få träffa, och så finns det dom som man aldrig borde ha mött. Jag var med om det sistnämnda, och jag ska försöka berätta det här så gott…

Klicka här för att läsa hela »

Ett oväntat möte

Philip

Lägenheten ligger öde, sånär som på en ensam dammtuss som fladdrar omkring i vardagsrummet och en hopknuten soppåse i hallen. Det är svårt att förstå. Det är min lya även om jag har bott här…

Klicka här för att läsa hela »

Kärlek

Då änglarna Kommer

Vår skola är inte alls ren, den är smutsig och det ligger cigaretter och snus överallt. Och just bakom skolan är det väldigt äckligt, där hänger bara de som röker, jag brukar gå dit för att…

Klicka här för att läsa hela »

Oväntad vänskap

Eya Makni

Sandra öppnar dörren till träningshallen , det luktar svett. Hon ser Abbe sitta på en bänk, hon går fram till honom och skriker "VAD GÖR DU HÄR ?". Han svarar: Sandra snälla lyssna bara på vad…

Klicka här för att läsa hela »

Hanna!

Juniior Evelina Pedersen

"Hej kexet. Står du här o smular?" Robin gick förbi med det där otroligt sexiga leendet på sina läppar. Jag stod tillsammans med Jane och Sandra i kassan för att köpa fredagsmys. Vi alla tittade…

Klicka här för att läsa hela »

Cheryls femton minuter i rampljuset (TW)

HeatherWade

Cheryls mamma flätar hennes midjelånga, svarta hår i en enda långa fläta och sprejar den varsamt med silvrigt glitter. Det är knappt synbart men Cheryl vet att det finns där, det blixtrar till…

Klicka här för att läsa hela »

Kärlek = Hat - Del I

Juniior Evelina Pedersen

Den här är ganska gammal och ganska lång, men njut :) Allt händer på samma gång, jag vet inte vad jag ska göra eller vart jag ska ta vägen. Det känns som att jag står på en ö, medans vattnet…

Klicka här för att läsa hela »

Jag, var ändå inte jag.

Juniior Evelina Pedersen

Jag vet inte riktigt när det började, men jag har väl alltid känt mig annorlunda. Som att något var fel på mig. Jag kom väldigt dåligt överens med tjejerna, för jag visste allvarligt talat inte…

Klicka här för att läsa hela »

Tredje världskriget

Lucas Samelius

Donald Trump. Donald Trump vart kåt. Så kåt så han flög till Afrika. Där hitta han Sabina. Sabina är en isis soldat. Donald Trump och Sabina vart kk:s aka KKK. Resten får du lista ut själv

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta dramanovellerna:

Julians hemlighet

Tonica

Sammanfattning: Angst. Simon får reda på att hans bror, Julian, som han trodde var bög, har varit ihop med Simons flickvän tidigare. Dessutom får han veta att hans bror har allvarliga problem. Simon…

Klicka här för att läsa hela »

Livet efter

Nicholas Mackin

I över tjugo år hade han levt ett liv i förnekelse. Egentligen ett väldigt ensamt och egoistiskt liv. Det var inte så att han hade saknat vänner, för vänner hade han alltid haft, men nuförtiden…

Klicka här för att läsa hela »

Frank

Heikki Pohjolainen

Frank En novell av Heikki Pohjolainen Frank hade under flera år funderat på att åka till Kuba. Castro var sjuklig. Det ryktades om att han var döende, mannen som överlevt ett antal mordförsök genom…

Klicka här för att läsa hela »

Hanna!

Juniior Evelina Pedersen

"Hej kexet. Står du här o smular?" Robin gick förbi med det där otroligt sexiga leendet på sina läppar. Jag stod tillsammans med Jane och Sandra i kassan för att köpa fredagsmys. Vi alla tittade…

Klicka här för att läsa hela »

I skuggan av Ådalen

Gun Kihl

”Ska du med på dansen på lördag?” ”Nä”, säger Axel dröjande, ”nä, jag vet inte?” ”Äh, va nu inte en sån tråkmåns”, säger Gunnar till Axel när de slutat sitt arbete på måndagskvällen.…

Klicka här för att läsa hela »

Svens perfekta cirklar.

C.S Berglöv

Det fanns inget som tydde på att det verkligen hade hänt. Sven vände sig om och gjorde det ett flertal gånger, innan han kunde slappna av. Varför det hade hänt var egentligen en gåta för honom.…

Klicka här för att läsa hela »
1){ $pag = true; }else{ $pag = false; } }else{ $pag = true; } if($pag){ ?>

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Ann Larsson

Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.

Ann Larsson

På andra plats denna veckan: Petra Christiansen