Drama noveller - Sida 28

Det kommer aldrig att glömmas

Anton Talab

Blodet rann i hans kalla, onda, förfärliga kropp. Som tur så skulle han förmodligen inte överleva den vassa kniven som han blev huggen med av. Jag hade verkligen tagit i all min kraft bara för att…

Klicka här för att läsa hela »

Fågelsång

Niklas Kindström

Johan stod på bergknallen utanför hyreshuset där han bodde och härmade fågelsång medan han väntade på att Pappa skulle komma hem från arbetet. Vinden, lekfull som en hundvalp, slet granna löv…

Klicka här för att läsa hela »

Försurningar I Olle. Han smakar mat.

Linus Persson

Året var 1992, Linus Persson köpte en ny cykel. Den hade 13 hjul. Det snöade jätte mycket, regnet blev alldeles blött. Tyngden på min hjärna brast när jag gav upp. Min farfars far var tydligen…

Klicka här för att läsa hela »

Den tråkiga tråden

Herbert

Min tråd gick av, jag ska ringa farmor. Hejdå

Klicka här för att läsa hela »

Vansinne

Nelly P

Vakterna drar våldsamt in oss i fängelsehålan. Jag börjar skrika: Vad spelar roll? För att jag undrar vad som spelar roll. Är det pengarna? Ursprunget? Färgen på ögonen? Eller maten på bordet?…

Klicka här för att läsa hela »

Leva likt hjälten

Vilhelmina

”Berätta för mig igen George! Berätta om Jack!” George hade äntligen kommit hem från skolan. Oliver hade ivrigt rusat fram till honom när han hört hur ytterdörren slagits igen. Oliver gick…

Klicka här för att läsa hela »

Där färgerna bor

Jenny

Det första jag lade märke till var hur vitt allting var, vita väggar, vita golv och vita rockar. Kanske bländade allt detta vita mina ögon eftersom mitt sinne, helt fördunklat av mörker, hade förlorat…

Klicka här för att läsa hela »

Nattens spegel

Patrik

Skogen är så vacker på natten, när stjärnorna tindrar på den klara himlen. Ljuset som speglas mot den svaga hinnan av väta som lagt sig som ett täcke över trädens alla grenar och dess löv.…

Klicka här för att läsa hela »

Jag tänker alltid på dig i april

Elin S

Jag sätter på ”Aprilhimlen” av ingen mindre än självaste Håkan Hellström och skruvar upp volymen till max, sätter mig i fönstret, tänder en cigg, andas in och andas ut. Aprilsolen lyser på…

Klicka här för att läsa hela »

Mamma? Förlåt mig

Olle Olsson

Julaftons morgon, återigen sittande framför den stora stenen. Ser hon mig? Jag ser henne. Denna vintern så hade äntligen snön börjat falla. För första gången på fem år som det skulle bli en…

Klicka här för att läsa hela »

Mörkröd

Mental Kamp

"GABRIEL!?" Stjärnorna omringar mig. Deras ljus bländar mig. Allt är så ljust, jag kan inte längre se. Deras värme bränner mig. Jag brinner, men kan ingenting göra. Jag börjar att falla. Smärta…

Klicka här för att läsa hela »

~The story about Olivia~

ökänd

This year winter came late. There was no snow at Christmas and the weather was warmer than usual. Olivia woke up late one morning and looked out of the window. Then suddenly she heard a noise. It was…

Klicka här för att läsa hela »

Vi och våra datorer

Marica Källner

Jag står i hennes hall. Tar av mig ytterkläderna. Ställer datorväskan på golvet. Hon har köpt en ny dator. Vi kramar varandra. Hon luktar svett. Jag kramar henne hårdare. Hon säger att jag ska…

Klicka här för att läsa hela »

Barnvagnen

Jörgen Stattin

- Nästa: Fridhemsplan. Byte till tunnelbana mot Kungsträdgården, Hjulsta och Akalla. Tänk på avståndet mellan vagn och plattform när du kliver av. Magnus kliver ur vagnen i en strid ström av andra…

Klicka här för att läsa hela »

Ensam

Agnes Eleonora

Bomber och soldater överallt. Ingen fred, bara krig. Människor dör och försvinner. Och jag är bara kvar. I ett hus som är helt sönderbombat. Där bodde jag för några månader sen. Med min familj,…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta dramanovellerna:

Julians hemlighet

Tonica

Sammanfattning: Angst. Simon får reda på att hans bror, Julian, som han trodde var bög, har varit ihop med Simons flickvän tidigare. Dessutom får han veta att hans bror har allvarliga problem. Simon…

Klicka här för att läsa hela »

Livet efter

Nicholas Mackin

I över tjugo år hade han levt ett liv i förnekelse. Egentligen ett väldigt ensamt och egoistiskt liv. Det var inte så att han hade saknat vänner, för vänner hade han alltid haft, men nuförtiden…

Klicka här för att läsa hela »

Frank

Heikki Pohjolainen

Frank En novell av Heikki Pohjolainen Frank hade under flera år funderat på att åka till Kuba. Castro var sjuklig. Det ryktades om att han var döende, mannen som överlevt ett antal mordförsök genom…

Klicka här för att läsa hela »

Hanna!

Juniior Evelina Pedersen

"Hej kexet. Står du här o smular?" Robin gick förbi med det där otroligt sexiga leendet på sina läppar. Jag stod tillsammans med Jane och Sandra i kassan för att köpa fredagsmys. Vi alla tittade…

Klicka här för att läsa hela »

I skuggan av Ådalen

Gun Kihl

”Ska du med på dansen på lördag?” ”Nä”, säger Axel dröjande, ”nä, jag vet inte?” ”Äh, va nu inte en sån tråkmåns”, säger Gunnar till Axel när de slutat sitt arbete på måndagskvällen.…

Klicka här för att läsa hela »

Svens perfekta cirklar.

C.S Berglöv

Det fanns inget som tydde på att det verkligen hade hänt. Sven vände sig om och gjorde det ett flertal gånger, innan han kunde slappna av. Varför det hade hänt var egentligen en gåta för honom.…

Klicka här för att läsa hela »
1){ $pag = true; }else{ $pag = false; } }else{ $pag = true; } if($pag){ ?>

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Ann Larsson

Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.

Ann Larsson

På andra plats denna veckan: Petra Christiansen