Drama noveller - Sida 30

Östanvåg

Anders Gyllenör

Svettdroppen rinner utmed såret på hennes överarm. Den stannar till, avvaktar för en kort stund, som om den är rädd för den man som ligger bredvid kvinnan; ett fruktansvärt minne, innan modet…

Klicka här för att läsa hela »

Genom Virvlande Gångar

Hillevi Hosio

Genom virvlande gångar Denna resa va jag bara tvungen att fästa på detta ark. Jag landade i storstadens myller av folk som sprang åt olika håll för att hinna med bussen eller tåget till just sin…

Klicka här för att läsa hela »

Morgontabletten

Anders Gyllenör

Sjuktransportören Tom går in i Medicinavdelningen femton. Han zickzackar mellan matvagn, medicinvagnar, städvagnar och personal som springer hit och dit. Där framme rätt långt in står Sofie djupt…

Klicka här för att läsa hela »

Min kära syster

Staffan Forser

Allt hade äntligen funnit sin lösning.

Klicka här för att läsa hela »

EN DÖD DOTTER

Bo Grapenskog

EN DÖD DOTTER - Du är min dotter, eller hur? - Jag är inte din dotter, skrek nästan Anne för hon kom med i kvinnans tonfall. EN DÖD DOTTER Anne hon hörde någon springa emot henne och vände på…

Klicka här för att läsa hela »

MANNEN SOM GICK TILL BOTTEN MED HÅRBOTTEN

Bo Grapenskog

MANNEN SOM GICK TILL BOTTEN MED HÅRBOTTEN Morgonens första solstrålar kom just in genom det öppna fönstret, för det varmt och fuktigt. Det var en av dessa morgnar som började som vanligt. Mannen…

Klicka här för att läsa hela »

AN OLD LADY

Bo Grapenskog

AN OLD LADY A very weird thing has happened. A strange old lady has moved into my house. I have no idea who she is, where she came from, or how she got in. I certainly did not invite her. All I know is…

Klicka här för att läsa hela »

MONSTRET.

Bo Grapenskog

MONSTRET. Våren tittade fram liksom bakom träden. Man kände det i luften att något var på gång.Resan till min vän hade tagit några timmar och jag satt under tiden och funderade. - Hade det kanske…

Klicka här för att läsa hela »

Bävan

Philip Teller

Det var lördag förmiddag, klockan var ungefär halv tolv och jag hade nyligen fyllt 9 år. Jag satt i köket med min syster, Maja, när vår mamma, Caroline, ropade från övervåningen. Hon frågade…

Klicka här för att läsa hela »

Mina ömma knogar

Hannahsson

Pumpar, mitt blod pumpar. Jag kan känna bultandet i huvudet, höra det i öronen. Mina fingrar kliar, trummar, rör sig rastlöst över kanten på min tröja. Jag skakar. Mina ben flyttar sig runt på…

Klicka här för att läsa hela »

Apostat

Lukas Ma

"A man that is an apostate, an unprofitable man, walketh with a perverse mouth, He winketh with the eyes, presseth with the foot, speaketh with the finger. With a wicked heart he deviseth evil, and at…

Klicka här för att läsa hela »

EMIRA

Sonny Nyberg

Prolog - Över en natt Jag kan fortfarande höra rösten. Min mammas röst när hon hjälplöst säger "Nu bombar de". Samtidigt som jag förstod precis vad hon menade så var det något i mig som tyckte…

Klicka här för att läsa hela »

Felice Och Allt Det Andra

Elias Elffors Elfström

- Felice, hur är det med dig? Siri har blicken rakt fram och det finns inte en smula av ett leende på hennes läppar så jag vet vad hon vill komma fram till. Jag bestämmer att fortsätta vara tyst…

Klicka här för att läsa hela »

Guds Hjärta

Elias Elffors Elfström

Det var ett tag sen jag såg dig på riktigt, så när jag väl ser dig så vet jag inte om det är verklighet eller bara min fantasi. Men jag vet att du alltid kommer vara hos mig in i det sista, hjälpa…

Klicka här för att läsa hela »

FÖRLORAD KAMP

Marica

Hon kände den ljumma sommarbrisen som lätt smekte hennes kind. Det var den typen av beröring som fick hennes ögon tårfyllda och hon kände hur marken under hennes fötter skälvde. Jimmy hade lämnat…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta dramanovellerna:

Julians hemlighet

Tonica

Sammanfattning: Angst. Simon får reda på att hans bror, Julian, som han trodde var bög, har varit ihop med Simons flickvän tidigare. Dessutom får han veta att hans bror har allvarliga problem. Simon…

Klicka här för att läsa hela »

Livet efter

Nicholas Mackin

I över tjugo år hade han levt ett liv i förnekelse. Egentligen ett väldigt ensamt och egoistiskt liv. Det var inte så att han hade saknat vänner, för vänner hade han alltid haft, men nuförtiden…

Klicka här för att läsa hela »

Frank

Heikki Pohjolainen

Frank En novell av Heikki Pohjolainen Frank hade under flera år funderat på att åka till Kuba. Castro var sjuklig. Det ryktades om att han var döende, mannen som överlevt ett antal mordförsök genom…

Klicka här för att läsa hela »

Hanna!

Juniior Evelina Pedersen

"Hej kexet. Står du här o smular?" Robin gick förbi med det där otroligt sexiga leendet på sina läppar. Jag stod tillsammans med Jane och Sandra i kassan för att köpa fredagsmys. Vi alla tittade…

Klicka här för att läsa hela »

I skuggan av Ådalen

Gun Kihl

”Ska du med på dansen på lördag?” ”Nä”, säger Axel dröjande, ”nä, jag vet inte?” ”Äh, va nu inte en sån tråkmåns”, säger Gunnar till Axel när de slutat sitt arbete på måndagskvällen.…

Klicka här för att läsa hela »

Svens perfekta cirklar.

C.S Berglöv

Det fanns inget som tydde på att det verkligen hade hänt. Sven vände sig om och gjorde det ett flertal gånger, innan han kunde slappna av. Varför det hade hänt var egentligen en gåta för honom.…

Klicka här för att läsa hela »
1){ $pag = true; }else{ $pag = false; } }else{ $pag = true; } if($pag){ ?>

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Ann Larsson

Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.

Ann Larsson

På andra plats denna veckan: Petra Christiansen