Drama noveller - Sida 27
Mörkrets barn
Tonica
Lord Byron är "galen, ond och farlig att känna" - det får Mary och hennes älskare Percy erfara under "Mörkrets sommar" i Schweiz. -------- Det hade verkat vara en utmärkt idé. Att bo i en villa…
Klicka här för att läsa hela »Mörk som natten
Tonica
Will visar sig känna mer för Kit än bara som en vän. Kit kan inte besvara hans känslor. Han förebrår också Will för hans förbindelse med Harry. Det får Wills känslor att förvandlas till något…
Klicka här för att läsa hela »En ofredlig demonstration
Emelie Talledo
Det var en sådan sak som lockade hela stan. En sådan sak som skulle stå i historieboken om hundra år. Alla var övertygade om det, utom hon själv. Det började med några få skyltar, fredliga sånger…
Klicka här för att läsa hela »Ondskans hus
Prärievargen
Det var en fredagseftermiddag i slutet av november och jag satt som vanligt på sängen och såg ut genom fönstret. Jag satt där och tittade trots att mörkret sedan länge hade sänkt sig över trädgården…
Klicka här för att läsa hela »Fows
Fathiya
Offra allt för kärleken. Det ryktas att det fanns inbördeskrig i Somalia mellan öster och väster och de hade ingen kontakt mellan varandra, men de var fiender. Mohamed och Asha trodde att kärleken…
Klicka här för att läsa hela »Thank you very Mats
Axel Lundström
Mats har varit tyst hela sitt liv. Han har aldrig stått för något, aldrig velat något. När de andra barnen viskade om honom lät han det vara så. I gympasalen blev han utpekad som “matchens sämsta”…
Klicka här för att läsa hela »Hemligheter
Johan Karlsson
Thomas satt helt stilla i stolen mitt emot sjukhussängen. Han vågade inte röra sig. På något sätt kändes det som om hela världen skulle falla sönder i småbitar om han så mycket som rörde sig…
Klicka här för att läsa hela »Julians hemlighet
Tonica
Sammanfattning: Angst. Simon får reda på att hans bror, Julian, som han trodde var bög, har varit ihop med Simons flickvän tidigare. Dessutom får han veta att hans bror har allvarliga problem. Simon…
Klicka här för att läsa hela »Dramat
XTrippit
Du skär dig en sista gång på handleden. Snart fanns de inte plats på armarna. Blodet droppade ner på golvet men du orkade inte bry dig. Snart var allt det här slut. Om bara några minuter skulle…
Klicka här för att läsa hela »Aldrig mer!
Moa
Han säger inget, han bara går. Jag ligger kvar i sängen ända tills jag hör hur dörren stängs igen. Sen reser jag mig sakta upp ur sängen och går rakt mot duschen. Jag skrubbar så hårt jag kan…
Klicka här för att läsa hela »Aurelia
Anderssonarn
Ska du inte äta resten av hamburgaren? Du vet väl att extra kalorier är bra nu när du ska vara uppe så länge. Jag tänkte att du och pappa skulle kunna ha det riktigt kul tillsammans idag, sa Kristina.…
Klicka här för att läsa hela »En liten stad i ett litet land
Vendela
Det var en gång begynnelsen av en solig dag i en liten stad, i ett litet land i en stor värld. Solen hade precis gått upp över skogen vid horisonten, det var ännu lugnt och stilla. Ingen var vaken…
Klicka här för att läsa hela »Game on boy
Minahil
- Är du fucking seriös?! Jag är i kista, i donken nu! väser jag i luren till Natalia. - Shit, shit, shit men gå ut därifrån. Spring! väser hon tillbaka till mig. - Nata, ibland du asså...hur…
Klicka här för att läsa hela »Mental illness note
Felicia
Kära Klara, Idag har det gått ett år sedan du lämnade oss, ett år sedan hela mitt liv vändes upp och ner för evigt. Jag kan fortfarande känna lukten av dig, kan fortfarande höra ditt helt underbara…
Klicka här för att läsa hela »Världens ände
Peter Sundström
Jag hör ett ljud från slutet av korridoren. Någon skriker av ilska. Man hör en dörr som knakar vid slutets av korridoren . Någon kommer ut men man ser för att det är så mörkt. Man ser något…
Klicka här för att läsa hela »Dom längsta dramanovellerna:
Julians hemlighet
Tonica
Sammanfattning: Angst. Simon får reda på att hans bror, Julian, som han trodde var bög, har varit ihop med Simons flickvän tidigare. Dessutom får han veta att hans bror har allvarliga problem. Simon…
Klicka här för att läsa hela »Livet efter
Nicholas Mackin
I över tjugo år hade han levt ett liv i förnekelse. Egentligen ett väldigt ensamt och egoistiskt liv. Det var inte så att han hade saknat vänner, för vänner hade han alltid haft, men nuförtiden…
Klicka här för att läsa hela »Frank
Heikki Pohjolainen
Frank En novell av Heikki Pohjolainen Frank hade under flera år funderat på att åka till Kuba. Castro var sjuklig. Det ryktades om att han var döende, mannen som överlevt ett antal mordförsök genom…
Klicka här för att läsa hela »Hanna!
Juniior Evelina Pedersen
"Hej kexet. Står du här o smular?" Robin gick förbi med det där otroligt sexiga leendet på sina läppar. Jag stod tillsammans med Jane och Sandra i kassan för att köpa fredagsmys. Vi alla tittade…
Klicka här för att läsa hela »I skuggan av Ådalen
Gun Kihl
”Ska du med på dansen på lördag?” ”Nä”, säger Axel dröjande, ”nä, jag vet inte?” ”Äh, va nu inte en sån tråkmåns”, säger Gunnar till Axel när de slutat sitt arbete på måndagskvällen.…
Klicka här för att läsa hela »Svens perfekta cirklar.
C.S Berglöv
Det fanns inget som tydde på att det verkligen hade hänt. Sven vände sig om och gjorde det ett flertal gånger, innan han kunde slappna av. Varför det hade hänt var egentligen en gåta för honom.…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen