Drama noveller - Sida 38
I skuggan av Ådalen
Gun Kihl
”Ska du med på dansen på lördag?” ”Nä”, säger Axel dröjande, ”nä, jag vet inte?” ”Äh, va nu inte en sån tråkmåns”, säger Gunnar till Axel när de slutat sitt arbete på måndagskvällen.…
Klicka här för att läsa hela »Kriminell kärlek.
Zamira.
“Spring! Spring snabbare! De hinner ikapp oss!” sa han. De höll varandra i handen och fortsatte springa. Men hon hörde inte honom, hon hörde bara sitt dunkande hjärta och plötsligt kände hon…
Klicka här för att läsa hela »Rimfrost...
Livet
Ångestens natt är över. Det börjar ljusna igen. Var inte ledsen min älskling. Du äger ett evigt hem. Jag lämnar dig aldrig ensam. Jag finns vid din sida jämt. När jag som synes längst borta.…
Klicka här för att läsa hela »Dröm eller verklighet?
Kdktke
Det var omöjligt att gå en promenad den dagen. Det är en stor värmebölja som drar över England och man kan inte gå någonstans utan att svettas. John ringer och frågar om vi ska cykla till stranden…
Klicka här för att läsa hela »GUDS BARN
Bo Grapenskog
GUDS BARN Läkarbesöket var över och Emma stod länge och tittade ut i väntrummet. Där satt hennes dotter, Sara hon var nio år gammal. Emma hade svårt för att komma ut i väntrummet för hon hade…
Klicka här för att läsa hela »Brevet
Bo Grapenskog
Brevet Det är inte över än? Tjugofem år sen och du är fortfarande där, lufsande i bakgrunden, väntar på nästa möjlighet att stiga ur molnet, alltid kommer farande som din följeslagare, många…
Klicka här för att läsa hela »Ödetorpet
Gun Kihl
Första gången jag såg henne stå där i fönstret var jag bara en liten grabb på en sju åtta år. Hon stod där så ensam med en docka i sin famn. Hennes långa mörka hår svepte över kinden. Hon…
Klicka här för att läsa hela »Ett dopp i spat´
Bo Grapenskog
Ett dopp i spat´ Båten kändes lite rund när Harald satt och smuttade på sin grogg. Han var på väg mot Helsingfors med en Finlandsfärja. Dagen hade varit ganska så bra, men just nu kände Harald…
Klicka här för att läsa hela »Förstår du?
Lisa Sundström
’’Hur känns det?’’ ’’Vad menar du hur känns det?’’ Det känns som jag dör inombords, vad är det för jävla fråga tänker jag för mig själv medan jag tittar ut genom ett litet fönster…
Klicka här för att läsa hela »Längtan
Olivia Lindström
Det är skymning i en liten stad söder om Bagdad. En pojke sitter på en åldrande mans axlar och han känner att det är oro i luften. Glädjen som tidigare fanns hos mödrar, föder, barn, mor- och…
Klicka här för att läsa hela »DIMMAN TÄTNAR ALLT MER
Bo Grapenskog
Dimman tätnar allt mer. Mannen kommer in i vardagsrummet och säger till sin fru: - Här har jag en pistol till dig,så du inte behöver vara rädd mer. - Jag vet inte om jag kan använda den,svarade…
Klicka här för att läsa hela »Vem är jag!
Vera
Det var mitt på morgonen och jag har varit uppe hela natten och tänkt på vad som kommer hända längre fram i tiden. Jag vet inte men jag har några aningar. Kanske kommer jag bli den stora sportsjärnan…
Klicka här för att läsa hela »Dom längsta dramanovellerna:
Julians hemlighet
Tonica
Sammanfattning: Angst. Simon får reda på att hans bror, Julian, som han trodde var bög, har varit ihop med Simons flickvän tidigare. Dessutom får han veta att hans bror har allvarliga problem. Simon…
Klicka här för att läsa hela »Livet efter
Nicholas Mackin
I över tjugo år hade han levt ett liv i förnekelse. Egentligen ett väldigt ensamt och egoistiskt liv. Det var inte så att han hade saknat vänner, för vänner hade han alltid haft, men nuförtiden…
Klicka här för att läsa hela »Frank
Heikki Pohjolainen
Frank En novell av Heikki Pohjolainen Frank hade under flera år funderat på att åka till Kuba. Castro var sjuklig. Det ryktades om att han var döende, mannen som överlevt ett antal mordförsök genom…
Klicka här för att läsa hela »Hanna!
Juniior Evelina Pedersen
"Hej kexet. Står du här o smular?" Robin gick förbi med det där otroligt sexiga leendet på sina läppar. Jag stod tillsammans med Jane och Sandra i kassan för att köpa fredagsmys. Vi alla tittade…
Klicka här för att läsa hela »I skuggan av Ådalen
Gun Kihl
”Ska du med på dansen på lördag?” ”Nä”, säger Axel dröjande, ”nä, jag vet inte?” ”Äh, va nu inte en sån tråkmåns”, säger Gunnar till Axel när de slutat sitt arbete på måndagskvällen.…
Klicka här för att läsa hela »Svens perfekta cirklar.
C.S Berglöv
Det fanns inget som tydde på att det verkligen hade hänt. Sven vände sig om och gjorde det ett flertal gånger, innan han kunde slappna av. Varför det hade hänt var egentligen en gåta för honom.…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen