Relationer noveller - Sida 10

Tiden

Monica Johansson

Tiden Klockan är tio i två. Kaffet puttrar på spisen. Jästbrödssmörgåsarna med smör och en nästan genomskinlig ostskiva på varje är redan i kaffekorgen. Termosen fylls med hett kaffe. En skvätt…

Klicka här för att läsa hela »

Mellan orden

Carina Persson

- Läste du mitt sms? frågar hon för tredje gången. - Vilket av dem? - Senaste. - Jaa. - Vad tyckte du om det jag skrev? - Mmm, mumlar han med blicken fäst på den smarta telefonens flöde. En stunds…

Klicka här för att läsa hela »

Klubbstugan, grillad forell och årstiderna

Carina Persson

Mannen placerar sin ryggsäck mellan sina fötter. Stryker handen genom sitt gråsprängda hår. Det börjar bli trångt i tunnelbanevagnen. – Provade att ta med mig cykeln ut till båtklubben. Det…

Klicka här för att läsa hela »

Med en fjärils vingar föddes jag på nytt

Mattias Lind

Det är inte det att jag inte vet. Det är bara det att jag inte kan sätta ord på det. Orden ekade mellan mina öron när jag stod där i kön till lunchhaket och försökte förklara för min kollega…

Klicka här för att läsa hela »

Mötet med minnen

Carina Persson

Efter hon checkat in på hotellet och lämnat sin resväska på rummet beger hon sig ut. Gatorna känner hon så väl igen, trots att hon bara är här tillfälligt. Hon har sprungit längs dem genom…

Klicka här för att läsa hela »

Förfinad av mer erfarenhet

Carina Persson

Den håller och håller vad som lovats. Många går i arv, får nya ägare. Så börjar allt om igen. Kanske bästa beviset. Vilken du än väljer så får du en som är omsorgsfullt byggd; kvalitet in…

Klicka här för att läsa hela »

Jag kommer verkligen sakna dig; en del ur en bok jag skriver

Anonym

Ibland kunde hon önska att hon kunde gå tillbaka i tiden. Göra saker annorlunda. Säga något annat än vad hon sagt. För även om vissa minnen av tillfällen var fantastiska och fruktansvärda, fanns…

Klicka här för att läsa hela »

Ett leende att minnas

Johan Sandström

När jag var liten så bodde jag hos min farfar i hans hemby på somrarna. Det var faktiskt roligt att bo där. Fin miljö, mycket natur och barn i min ålder som man kunde leka med. Sista sommaren jag…

Klicka här för att läsa hela »

Svartsjuka som dödar

Jossan

En gammal dam kommer fram till mig och frågar hur det är fatt. Mitt svar blev ett kort "jag är okej" Mellan hackiga och snabba andetag. Finns det något jag kan göra frågade damen. Jag får en snabb…

Klicka här för att läsa hela »

Kloroform

FibbelFabbel

Nicki vänder sig på sidan i sängen, öppnar ögonen och kollar snabbt telefonen för att se vad klockan är. 07.00 på morgonen och hon har redan legat i 2 timmar och försökt sova vidare, men det…

Klicka här för att läsa hela »

Sniglarna och systern

Carina Persson

Lederna knakar till när hon hukar sig på knä framför rabatten. Tålmodigt börjar hon dra upp ogräset. Tuva efter tuva. Gräver med fingrarna för att få grepp om rötterna. Samtidigt vandrar blicken…

Klicka här för att läsa hela »

Snöflingan

Carina Persson

Första snöflingan. Virvlar, då vinden sveper. Hastigt försvunnen.

Klicka här för att läsa hela »

SJÄLVMORDSFÖRSÖKET

Snorhyveln

Jag var för liten för att förstå vad det var som hände. Jag mindes att pappa sagt att om jag ser en ölburk eller en vinbox när jag och lillebror är hemma hos mamma på hennes vecka, så skulle…

Klicka här för att läsa hela »

DU ÄR INTE HELA MIN VÄRLD

Snorhyveln

Tårara började forsa ner för mina kinder. Sa han verkligen dom orden som jag precis fick för mig att jag hörde? Hjärtat klappade i panik, tårarna forsade ner för mina kinder och hålet i hjärtat…

Klicka här för att läsa hela »

Beroendet

Carina Hellman

Novell av: Carina Hellman 2018 Vrede och gråt blandas inom mig, jag tänder cigaretten med skakande händer och försöker irriterat dricka mitt kaffe som hunnit bli kallt. Det börjar bli sent och tankarna…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta relationernovellerna:

Talande tystnad

Tobias Karlsson

1. Det låg en bläckpenna och ett anteckningsblock prydligt bredvid varandra på bordet framför Per i hans kontorsrum. Han var ingen vän av ordning; man kunde rent av kalla honom slarvig, den typ av…

Klicka här för att läsa hela »

Pan och Liv om Kärlek part 7

HeatherWade

Müsli 10/9-2010 Sjukhusnatten börjar övergå i tidig morgon när jag vaknar till i den nedsuttna soffan för jag vet inte vilken gång i ordningen. Min vanliga jävla huvudverk bultar innanför pannbenet…

Klicka här för att läsa hela »

The dead womens tale

Emelia Wärme

PROLOG Jag sitter i fåtöljen, lyssnar till den levande staden. Mina självskadeärr var så synliga att jag nästan inte kunde bada. De fanns överallt, på benen och låren. På magen och under brösten.…

Klicka här för att läsa hela »

Återvändarna

Lars Jerrhag

Återvändarna Av Lars Jerrhag Kapitel 1 Det är en råkall och ganska disig tisdagskväll i Malmö alldeles i slutet av november månad. Det stora brobygget håller på att fullbordas och ljusen från…

Klicka här för att läsa hela »

Del I: Snöfall

Aurora Astapor

Del I: Snöfall, 2018 ”Skynda dig.” Christopher fick upp dörren med det rutmålade glaset och Rebecka steg före in i väntrummet, flåsande och redan svettig efter att ha sprungit uppför de bägge…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren