Relationer noveller - Sida 11
För att Lara vet
Tammy
Ens föräldrar ska vara ens vägledare, bästa vän eller hjälte. Men även i fall ens föräldrar endast är en av sakerna ovanför så kan man skatta sig lycklig. Ibland eller ofta kan ens förälder…
Klicka här för att läsa hela »Humlan
Carina Persson
Öppnar instagram och läser texten nedanför mitt senaste inlägg: en bild på en humla. ”Vi älskar denna bild! Meddela oss din adress så vi kan fixa ett armband till dig!" ”Hej! Tack för er kommentar.”…
Klicka här för att läsa hela »Hönan eller ägget? 13 17:30
Farhiya
... Det var en gång, 22 Arrogans han bodde ensam tills han mötte sin stora kärlek, 17 Envis Ignorans. De gifte sig snabbt och fick två barn tillsammans, tvillingar 44. Transgression och Gränslös.…
Klicka här för att läsa hela »Go home
Farhiya
Take off your pants, shave off your beard and pray it doesn't grow back. Put on a dress and let your husband be the man. Take care of Him and He will take care of you… Listen and you will prosper. Then…
Klicka här för att läsa hela »Mitt i Zeinab's storm
Farhiya
Förord Fåret Zeinab hade en svår uppväxt, hon var det man i västerlensk kultur kallar för familjens svarta får. Men just i hennes fall så var alla i hennes familj svarta, (jag fårstår att det…
Klicka här för att läsa hela »The widower
Farhiya
True is the order from above and one by one he’ll collect what must leave and none can reject . Indeed it came in due and the glasses must go off! Say have you heard about the man in tears weeping he…
Klicka här för att läsa hela »Så himla osvenskt!
Farhiya
I förorterna ligger det starka kryddor i luften. Curry, kardemumma och kummin genom näsborrarna. Det luktar annorlunda därborta i förorterna. Så himla osvenskt! Alla dessa färgglada plagg, har du…
Klicka här för att läsa hela »Om kor kom på oss och det vi gör med dem!
Farhiya
Har du någon gång funderat på vad som skulle inträffa om du påpekar för kor om deras huggande öden? Hur skulle de reagera tro? Säg att du tar en grupp på tur till restaurang eller matbutik och…
Klicka här för att läsa hela »Tiden
Monica Johansson
Tiden Klockan är tio i två. Kaffet puttrar på spisen. Jästbrödssmörgåsarna med smör och en nästan genomskinlig ostskiva på varje är redan i kaffekorgen. Termosen fylls med hett kaffe. En skvätt…
Klicka här för att läsa hela »Mellan orden
Carina Persson
- Läste du mitt sms? frågar hon för tredje gången. - Vilket av dem? - Senaste. - Jaa. - Vad tyckte du om det jag skrev? - Mmm, mumlar han med blicken fäst på den smarta telefonens flöde. En stunds…
Klicka här för att läsa hela »Klubbstugan, grillad forell och årstiderna
Carina Persson
Mannen placerar sin ryggsäck mellan sina fötter. Stryker handen genom sitt gråsprängda hår. Det börjar bli trångt i tunnelbanevagnen. – Provade att ta med mig cykeln ut till båtklubben. Det…
Klicka här för att läsa hela »Med en fjärils vingar föddes jag på nytt
Mattias Lind
Det är inte det att jag inte vet. Det är bara det att jag inte kan sätta ord på det. Orden ekade mellan mina öron när jag stod där i kön till lunchhaket och försökte förklara för min kollega…
Klicka här för att läsa hela »Mötet med minnen
Carina Persson
Efter hon checkat in på hotellet och lämnat sin resväska på rummet beger hon sig ut. Gatorna känner hon så väl igen, trots att hon bara är här tillfälligt. Hon har sprungit längs dem genom…
Klicka här för att läsa hela »Förfinad av mer erfarenhet
Carina Persson
Den håller och håller vad som lovats. Många går i arv, får nya ägare. Så börjar allt om igen. Kanske bästa beviset. Vilken du än väljer så får du en som är omsorgsfullt byggd; kvalitet in…
Klicka här för att läsa hela »Jag kommer verkligen sakna dig; en del ur en bok jag skriver
Anonym
Ibland kunde hon önska att hon kunde gå tillbaka i tiden. Göra saker annorlunda. Säga något annat än vad hon sagt. För även om vissa minnen av tillfällen var fantastiska och fruktansvärda, fanns…
Klicka här för att läsa hela »Dom längsta relationernovellerna:
Talande tystnad
Tobias Karlsson
1. Det låg en bläckpenna och ett anteckningsblock prydligt bredvid varandra på bordet framför Per i hans kontorsrum. Han var ingen vän av ordning; man kunde rent av kalla honom slarvig, den typ av…
Klicka här för att läsa hela »Pan och Liv om Kärlek part 7
HeatherWade
Müsli 10/9-2010 Sjukhusnatten börjar övergå i tidig morgon när jag vaknar till i den nedsuttna soffan för jag vet inte vilken gång i ordningen. Min vanliga jävla huvudverk bultar innanför pannbenet…
Klicka här för att läsa hela »The dead womens tale
Emelia Wärme
PROLOG Jag sitter i fåtöljen, lyssnar till den levande staden. Mina självskadeärr var så synliga att jag nästan inte kunde bada. De fanns överallt, på benen och låren. På magen och under brösten.…
Klicka här för att läsa hela »Återvändarna
Lars Jerrhag
Återvändarna Av Lars Jerrhag Kapitel 1 Det är en råkall och ganska disig tisdagskväll i Malmö alldeles i slutet av november månad. Det stora brobygget håller på att fullbordas och ljusen från…
Klicka här för att läsa hela »Del I: Snöfall
Aurora Astapor
Del I: Snöfall, 2018 ”Skynda dig.” Christopher fick upp dörren med det rutmålade glaset och Rebecka steg före in i väntrummet, flåsande och redan svettig efter att ha sprungit uppför de bägge…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen