Relationer noveller - Sida 9

Den tjugosjunde december två tusen arton

Josephine Velander

Dokument1.docx 1/1 Den tjugosjunde december två tusen arton _____________________________________________ Regnet öser ner emot fönstret och fast man knappt kan se någonting genom dom frusna bilrutorna…

Klicka här för att läsa hela »

Lektionen

Jeanette Jansson

En förändring Idag händer det. Jag ska ha den första lektionen på det här nya jobbet. Jag är inte alls orolig, nej absolut inte. Vem tror jag att jag lurar. Jag håller på att dö av skräck.…

Klicka här för att läsa hela »

Minnen av en syster.

Jeanette Jansson

Avslut. Det här blir något slags avslut, tänker jag. Det kommer att kännas bättre när jag berättat det här. Jag måste få skriva av mig. Jag har tänkt försöka berätta om min syster. När…

Klicka här för att läsa hela »

GODNATT PÅ DIG!

Sebastian Berntsson

GODNATT PÅ DIG! Det var en bit efter midnatt och vi hade kommit överens om att åka hem. Elise var på ett ovanligt gott humör, sa hon, och tyckte egentligen att kvällen inte borde ta slut än. Själv…

Klicka här för att läsa hela »

Hamlet och Ophelia

Valentina

Det var en vanlig kväll, en typisk vanlig kväll. Hon satt i en gammal mjuk fåtölj och tittade på teve, men hennes tankar var långt borta. Gammal musik som spelades på teve förde henne tillbaka…

Klicka här för att läsa hela »

I oktober.

ökänd

Han säger: - Ska du inte följa med mig till tunnelbanan i alla fall? Jag svarar inte, drar bara halsduken hårdare omkring mig. Jag letar med blicken, efter något fast, något betryggande att fästa…

Klicka här för att läsa hela »

För att Lara vet

Tammy

Ens föräldrar ska vara ens vägledare, bästa vän eller hjälte. Men även i fall ens föräldrar endast är en av sakerna ovanför så kan man skatta sig lycklig. Ibland eller ofta kan ens förälder…

Klicka här för att läsa hela »

Humlan

Carina Persson

Öppnar instagram och läser texten nedanför mitt senaste inlägg: en bild på en humla. ”Vi älskar denna bild! Meddela oss din adress så vi kan fixa ett armband till dig!" ”Hej! Tack för er kommentar.”…

Klicka här för att läsa hela »

Hönan eller ägget? 13 17:30

Farhiya

... Det var en gång, 22 Arrogans han bodde ensam tills han mötte sin stora kärlek, 17 Envis Ignorans. De gifte sig snabbt och fick två barn tillsammans, tvillingar 44. Transgression och Gränslös.…

Klicka här för att läsa hela »

Go home

Farhiya

Take off your pants, shave off your beard and pray it doesn't grow back. Put on a dress and let your husband be the man. Take care of Him and He will take care of you… Listen and you will prosper. Then…

Klicka här för att läsa hela »

Mitt i Zeinab's storm

Farhiya

Förord Fåret Zeinab hade en svår uppväxt, hon var det man i västerlensk kultur kallar för familjens svarta får. Men just i hennes fall så var alla i hennes familj svarta, (jag fårstår att det…

Klicka här för att läsa hela »

The widower

Farhiya

True is the order from above and one by one he’ll collect what must leave and none can reject . Indeed it came in due and the glasses must go off! Say have you heard about the man in tears weeping he…

Klicka här för att läsa hela »

Så himla osvenskt!

Farhiya

I förorterna ligger det starka kryddor i luften. Curry, kardemumma och kummin genom näsborrarna. Det luktar annorlunda därborta i förorterna. Så himla osvenskt! Alla dessa färgglada plagg, har du…

Klicka här för att läsa hela »

Om kor kom på oss och det vi gör med dem!

Farhiya

Har du någon gång funderat på vad som skulle inträffa om du påpekar för kor om deras huggande öden? Hur skulle de reagera tro? Säg att du tar en grupp på tur till restaurang eller matbutik och…

Klicka här för att läsa hela »

Tiden

Monica Johansson

Tiden Klockan är tio i två. Kaffet puttrar på spisen. Jästbrödssmörgåsarna med smör och en nästan genomskinlig ostskiva på varje är redan i kaffekorgen. Termosen fylls med hett kaffe. En skvätt…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta relationernovellerna:

Talande tystnad

Tobias Karlsson

1. Det låg en bläckpenna och ett anteckningsblock prydligt bredvid varandra på bordet framför Per i hans kontorsrum. Han var ingen vän av ordning; man kunde rent av kalla honom slarvig, den typ av…

Klicka här för att läsa hela »

Pan och Liv om Kärlek part 7

HeatherWade

Müsli 10/9-2010 Sjukhusnatten börjar övergå i tidig morgon när jag vaknar till i den nedsuttna soffan för jag vet inte vilken gång i ordningen. Min vanliga jävla huvudverk bultar innanför pannbenet…

Klicka här för att läsa hela »

The dead womens tale

Emelia Wärme

PROLOG Jag sitter i fåtöljen, lyssnar till den levande staden. Mina självskadeärr var så synliga att jag nästan inte kunde bada. De fanns överallt, på benen och låren. På magen och under brösten.…

Klicka här för att läsa hela »

Återvändarna

Lars Jerrhag

Återvändarna Av Lars Jerrhag Kapitel 1 Det är en råkall och ganska disig tisdagskväll i Malmö alldeles i slutet av november månad. Det stora brobygget håller på att fullbordas och ljusen från…

Klicka här för att läsa hela »

Del I: Snöfall

Aurora Astapor

Del I: Snöfall, 2018 ”Skynda dig.” Christopher fick upp dörren med det rutmålade glaset och Rebecka steg före in i väntrummet, flåsande och redan svettig efter att ha sprungit uppför de bägge…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren