Relationer noveller - Sida 8

Spegling

Birger Stenemo

Hon ställer vinglaset på bordet och nuddade läpparna med servetten. Försiktigt så att makeupen inte störs, inte rubbar det perfekta skalet. Du betraktar hennes elegant formade hand, smal handrygg,…

Klicka här för att läsa hela »

De Nyfödda

Lars Jerrhag

De nyfödda Av Lars Jerrhag Kapitel 1 Det är en råkall och disig tisdagskväll i Malmö i mitten av november månad. Det stora brobygget är nästan klart och de starka strålkastarna därute i sundet…

Klicka här för att läsa hela »

Titta framåt, inte bakåt. För då trillar man.

Noveller

Titta framåt, inte bakåt. För då trillar man. - Hur fan kunde du? Jag trodde jag betydde allt för dig! - Förlåt- - Ditt förlåt har inte längre mening hos mig. Detta är oförlåtligt fattar…

Klicka här för att läsa hela »

Återvändarna

Lars Jerrhag

Återvändarna Av Lars Jerrhag Kapitel 1 Det är en råkall och ganska disig tisdagskväll i Malmö alldeles i slutet av november månad. Det stora brobygget håller på att fullbordas och ljusen från…

Klicka här för att läsa hela »

Farväl Amigo

Isabelle Bonat

Farväl Amigo Hej! Jag heter Ida och jag bor i Skåne. Jag har inte jättemånga vänner i skolan, men jag har en bästa vän, Amigo. Han är min allra bästa vän och bor i ladugården utanför huset.…

Klicka här för att läsa hela »

Till alla pojkar jag älskat

Okänd

Det var först du som var så lång och så stor, du var ju sexton och jag var fjorton och du skulle börja gymnasiet. Vi satt där på båten på väg in mot hamnen på natten, jag var rusig av dansen…

Klicka här för att läsa hela »

En vän alla kan behöva

Mr.Red

Jag tittade upp mot himmlen och såg alla moln som döljde det blå men de var ändå en fin dag. Jag tittade och tänkte vad är det som gömmer sig bakom alla de vita och gråa moln? Jag vet att de…

Klicka här för att läsa hela »

Stugsamling

Carina Persson

Prydligt uppställd där i hatthyllan ropar varma mössan noggrant ut olika slags summor. Landar tillslut vid tjugo. Väldigt vågat att prata om lösningar, innan alla siffror är riktigt färdiga. Märkvärdig…

Klicka här för att läsa hela »

Att återvända

Anders Åkerblom

Jag parkerar bilen vid den närliggande butiken. Eller vid huset där butiken en gång låg. Nu har man gjort om lokalerna till bostäder. Hade jag inte haft min GPS hade jag aldrig hittat hit. Nya motorvägar…

Klicka här för att läsa hela »

Sann kärlek

Parman Gitijah

Sann Kärlek Vi satt i klassen, jag satt bredvid henne. Jag tänkte på henne hela tiden, nu kallar hon mig för sin bror! Jag kollade på hennes hår och hoppades att hennes kärlek var min, men hon…

Klicka här för att läsa hela »

Våra resor

Carina Persson

Utanför fönstret virvlar snön runt i tågvagnens fartvind. Min resväska är fullpackad med julklappar till familjen. Några stationer till, sedan är det dags att byta till buss mot flygplatsen. Bredvid…

Klicka här för att läsa hela »

Så tyst

Carina Persson

Det har blivit tyst nu. När jag började formas så var det du som hade alla de där orden. Som om du lyssnat inuti mig. På det jag ännu inte sagt. Inte kunnat formulera. Första gången jag såg dig…

Klicka här för att läsa hela »

När korgar behövs

Carina Persson

Det gick på rutin. Plagg efter plagg hängde hon över torkrummets linor. I korridoren utanför hörde hon några grannars skratt. En mamma med två barn som använde tvättstugan intill. Pojkarna jagade…

Klicka här för att läsa hela »

Rädsla för ensamhet

Leon

"Jag är nästan vid busshållplatsen, bara någon meter till" tänker jag när jag går för mig själv med blicken mot asfalten. Jag tittar upp för en sekund och då ser jag Leon med ryggen vänd mot…

Klicka här för att läsa hela »

A late bloomer

Ökänd

A late bloomer Jag vaknade av mig själv halv sex på morgonen och kände mig klarvaken med full kapacitet att ta mig an en ny dag. Den senaste månaden hade jag successivt gått från att alltid vara…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta relationernovellerna:

Talande tystnad

Tobias Karlsson

1. Det låg en bläckpenna och ett anteckningsblock prydligt bredvid varandra på bordet framför Per i hans kontorsrum. Han var ingen vän av ordning; man kunde rent av kalla honom slarvig, den typ av…

Klicka här för att läsa hela »

Pan och Liv om Kärlek part 7

HeatherWade

Müsli 10/9-2010 Sjukhusnatten börjar övergå i tidig morgon när jag vaknar till i den nedsuttna soffan för jag vet inte vilken gång i ordningen. Min vanliga jävla huvudverk bultar innanför pannbenet…

Klicka här för att läsa hela »

The dead womens tale

Emelia Wärme

PROLOG Jag sitter i fåtöljen, lyssnar till den levande staden. Mina självskadeärr var så synliga att jag nästan inte kunde bada. De fanns överallt, på benen och låren. På magen och under brösten.…

Klicka här för att läsa hela »

Återvändarna

Lars Jerrhag

Återvändarna Av Lars Jerrhag Kapitel 1 Det är en råkall och ganska disig tisdagskväll i Malmö alldeles i slutet av november månad. Det stora brobygget håller på att fullbordas och ljusen från…

Klicka här för att läsa hela »

Del I: Snöfall

Aurora Astapor

Del I: Snöfall, 2018 ”Skynda dig.” Christopher fick upp dörren med det rutmålade glaset och Rebecka steg före in i väntrummet, flåsande och redan svettig efter att ha sprungit uppför de bägge…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren