Relationer noveller - Sida 7

DEN FALSKA CHESTERFIELDFÅTÖLJEN

Sten Wiking

Den dominerande försynens synska överraskningar och avslöjanden, kan förvisso ibland vara nog så provocerande i sin oavsiktliga utmaning, vars oskuldsfulla godhet och välmening endast söka rättelse…

Klicka här för att läsa hela »

Connys Betänkligheter

Conny Fahlcrantz

Bersan min Hund Häromdagen när vädret var fint, var jag och Bersan ute och joggade. Skåne visade sig från sin bästa sida. Utanför ålderdomshemmet går en gammal man som var krokig och tärd av…

Klicka här för att läsa hela »

Ensamhet

Jag har alltid varit ensam med väldigt få vänner och nu när jag är 52år har jag bara EN vän. Jag saknar det mycket. Ser med avund på de människor som har det, de som blir bjudna, de som betyder…

Klicka här för att läsa hela »

Jo men jag mår bra

Alicia

Ibland frågar personer mig hur jag mår. Istället för att säga hur jag egentligen mår säger jag bara det enkla svaret "Jo men jag mår bra" och sedan låsas som ingenting. För 3 år sedan var jag…

Klicka här för att läsa hela »

En förlorad vän

Mr. Red

Hur kan man sakna en männiksa så mycket? Hur kan man sakna någon man ser varje dag? Någon som går förbi en, som tittar på en och du kan inte ens säga hej till personen. För om du säger hej blir…

Klicka här för att läsa hela »

Cykelturen i regnet

Carina Persson

Det var april och regnet strilade ner, men vad gjorde det när hennes röda cykel var försedd med vitt bockstyre och de senaste låtarna från topplistan fanns inspelade på kassettbandet i hennes freestyle.…

Klicka här för att läsa hela »

Förlusten av en vän

Rut Stenqvist

I natt drömde jag om dig, Johanna, som var min bästa kompis i barndomsåren- men som jag har förlorat kontakten med. Jag drömde att jag hade åkt till England på en sommarkurs, för att lära mig…

Klicka här för att läsa hela »

Resa utan mål

Inga-Britt IB Gustafsson

Det kändes i alla nervtrådar när marken närmade sig med en otrolig hastighet. Hon upplevde en kort sekund ren skräck. Var det så här det kändes att dö? Hon ville leva! Det fanns så mycket kvar…

Klicka här för att läsa hela »

Det giftgröna äpplet

Gun-Inger Arvidsson

Det giftgröna äpplet. Ena minuten åt hon upp hälften av ett giftgrönt äpple. Nästa befann sig äpplet på golvet i det rum där hon halvliggandes i en soffa slötittade på TV. Allt blev mörkt…

Klicka här för att läsa hela »

On the sunny side ...

Stig Andersson

Dansen hade kommit igång i folkparken. Septemberskymning mellan de högresta furorna utanför dansbanans ljusfält. Musik, sorl och skratt. Förväntan i luften. Kommer jag att hitta någon? Han hade…

Klicka här för att läsa hela »

Richard

Stig Andersson

Det första jag märker är att han hoppar fram på två kryckkäppar. När jag sedan hälsar på honom möts jag av ett varmt leende, ett par forskande ögon och ett fast handslag. Han slår sig ner…

Klicka här för att läsa hela »

Målarfärg

Amanda Johansson

Bilresan känns som en evighet. En irriterande evighet eftersom August och hans bil luktar fruktansvärt illa. En sur och bränd plastlukt vilar på allt som ett tjockt lager damm. August är snäll och…

Klicka här för att läsa hela »

Anteckningsboken

Carina Persson

En lista skapades, komplett med namn och adresser till oss alla. En anteckningsbok med hårda pärmar köptes in. I den skulle vi skriva och läsa. Var vi hamnat. Hur vi mådde. Vad som hade hänt i våra…

Klicka här för att läsa hela »

På drift

Marie Wigilius

Knock knock knocking on heavens door. Musiken strömmade ur högtalarna. Ljudet vreds upp ännu mer. Johanna vrålade ut textraderna i långa haranger. Skrek för full hals. Lagom på lyset igen. Vägrade…

Klicka här för att läsa hela »

En del av mig

Linnea

Du strömmar genom min kropp som en orgasm utan njutning. En värmande känsla som sedan exploderar i ett tryck med start i bröstet som sedan sprids ut till varenda liten cell. Hjärtat slår så hårt…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta relationernovellerna:

Talande tystnad

Tobias Karlsson

1. Det låg en bläckpenna och ett anteckningsblock prydligt bredvid varandra på bordet framför Per i hans kontorsrum. Han var ingen vän av ordning; man kunde rent av kalla honom slarvig, den typ av…

Klicka här för att läsa hela »

Pan och Liv om Kärlek part 7

HeatherWade

Müsli 10/9-2010 Sjukhusnatten börjar övergå i tidig morgon när jag vaknar till i den nedsuttna soffan för jag vet inte vilken gång i ordningen. Min vanliga jävla huvudverk bultar innanför pannbenet…

Klicka här för att läsa hela »

The dead womens tale

Emelia Wärme

PROLOG Jag sitter i fåtöljen, lyssnar till den levande staden. Mina självskadeärr var så synliga att jag nästan inte kunde bada. De fanns överallt, på benen och låren. På magen och under brösten.…

Klicka här för att läsa hela »

Återvändarna

Lars Jerrhag

Återvändarna Av Lars Jerrhag Kapitel 1 Det är en råkall och ganska disig tisdagskväll i Malmö alldeles i slutet av november månad. Det stora brobygget håller på att fullbordas och ljusen från…

Klicka här för att läsa hela »

Del I: Snöfall

Aurora Astapor

Del I: Snöfall, 2018 ”Skynda dig.” Christopher fick upp dörren med det rutmålade glaset och Rebecka steg före in i väntrummet, flåsande och redan svettig efter att ha sprungit uppför de bägge…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren