Relationer noveller - Sida 5

MÄNNISKOR MED MUNKORG OCH FOTBOJA

Sten Wiking

På jordens farligaste rovdjur "Homo sapiens" har diskussioner om "Munkorg" och Gps-fotboja"anslagits, för att skydda sig mot onda människor, vilka i sig utgör ett större hot mot mänskligt liv, än…

Klicka här för att läsa hela »

DISTANSVÄKTAREN

Sten Wiking

Va ska du bli när du blir stor då ? -Distansväktare ! Den nya yrkeskategorin alltså, som separerar människor ifrån varandra, till att hålla social distans, för att inte smitta ner varandra, med…

Klicka här för att läsa hela »

RIK ÄNKA SÖKES

Sten Wiking

Rik änka sökes av fattig poet, dagdrömmare och samhällsfilosofisk kritiker, som vill ha häcken klippt och kan sköta en trädgård. Vad som ankomma på var och ens åtagande, undertecknat avtal,…

Klicka här för att läsa hela »

TERAPEUTEN

Sten Wiking

Terapeuten : Så det är sista samtalet vi har här idag då ? -Ja ! Terapeuten. : Så nu anser ni att era problem är lösta då ? -Ja.! Terapeuten : Hur åtgärdades problemen tycker ni ? -Jag blev…

Klicka här för att läsa hela »

EN LEKTION AV DEKADENS

Sten Wiking

Vad har hjärtats enfaldiga poesi att komma med mot förnuftet kalla stålbad, mer än en lättjans tillfälliga rus vars baksmällor inte betalar vad det kostar. Diktares avgudadyrkan av kvinnan har…

Klicka här för att läsa hela »

Svårare stunder på länge!

Bussen var full av passagerare utan munskydd trots viruset var aktivt. En kvinna hostade till och började blöda ur munnen, hon säckade ihop. Bussen bara körde vidare och stannade på olika busshåltsplatser…

Klicka här för att läsa hela »

DET OMEDVETNA JAGET

Sten Wiking

Ni säger er vara ensamen, men varför umgås ni inte med er själv så ni slipper vara ensamen ? -Det skulle jag kanske göra, om jag kunde lära känna mig själv. Ta kontakt med era mest främmande…

Klicka här för att läsa hela »

Svunnen tid

Sophie

Ser ett foto från en svunnen tid Glada människor satt nära Bilden talar för en tid då tjänstefolk fanns Blommigt runt en stuga Vita kostymer Feta cigarrer i munnen Männen såg annorlunda ut Kvinnorna…

Klicka här för att läsa hela »

Flytten skapar nya utsikter

Just som vintern kommit slog snönstormar till och skapade kaos. Ett vitt täcke förvandlade hela staden till en vintervärld där snö syntes så långt ögat kunde nå. Virvelvindarna bytte possition…

Klicka här för att läsa hela »

Flodhästen i vardagsrummet

Natasha Korsbäck

Jag antar det kallas olika i alla hem. Jag läste en gång en bok som heter ”Flodhästen i vardagsrummet”, där talade man inte om sjukdomen eller problemet, beroende på vad du vill kalla det. I…

Klicka här för att läsa hela »

RAPE IS....

Sten Wiking

Rape is in 6 out of 10 that one of the actors regret afterwards or tries to both eat the cake and keep it. And who would not, want to keep the life, even if it already has been experience, and gone forever.…

Klicka här för att läsa hela »

OPERSONLIG UTVECKLING

Sten Wiking

Personlig utveckling innebär självklart att genom sina egna erfarenheter utvecklas av och genom sig själv, och inte genom någon annan. Opersonlig utveckling däremot, innebär att genom annans erfarenhet…

Klicka här för att läsa hela »

ARVSANLAGENS GENBANK

Sten Wiking

Vad var och ens arvsanlag i genbanken som förfäderna insamlat som sparkapital, medges den ränta, dess arvingar, kan komma att ge i den biogenetiska betydelsen, vars determinant bestående av fenotypernas…

Klicka här för att läsa hela »

KONSPIRERA MERA

Sten Wiking

Konspirera mera, sprid virusena till flera. Vem vet vem, som tar det till sig, mer än den som tror så starkt på det, att de själva blir till ett virus, utom konspiratören, som är den förste förneka…

Klicka här för att läsa hela »

En historia om förbjuden åtrå.

Anton Johansson

Amanda och Marie hade varit vänner sedan barnsben när de umgicks på skolgården, de hade gått i samma klasser fram tills gymnasiet. Sedan gymnasiet hade de en tradition att ses på ett litet pittoreskt…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta relationernovellerna:

Talande tystnad

Tobias Karlsson

1. Det låg en bläckpenna och ett anteckningsblock prydligt bredvid varandra på bordet framför Per i hans kontorsrum. Han var ingen vän av ordning; man kunde rent av kalla honom slarvig, den typ av…

Klicka här för att läsa hela »

Pan och Liv om Kärlek part 7

HeatherWade

Müsli 10/9-2010 Sjukhusnatten börjar övergå i tidig morgon när jag vaknar till i den nedsuttna soffan för jag vet inte vilken gång i ordningen. Min vanliga jävla huvudverk bultar innanför pannbenet…

Klicka här för att läsa hela »

The dead womens tale

Emelia Wärme

PROLOG Jag sitter i fåtöljen, lyssnar till den levande staden. Mina självskadeärr var så synliga att jag nästan inte kunde bada. De fanns överallt, på benen och låren. På magen och under brösten.…

Klicka här för att läsa hela »

Återvändarna

Lars Jerrhag

Återvändarna Av Lars Jerrhag Kapitel 1 Det är en råkall och ganska disig tisdagskväll i Malmö alldeles i slutet av november månad. Det stora brobygget håller på att fullbordas och ljusen från…

Klicka här för att läsa hela »

Del I: Snöfall

Aurora Astapor

Del I: Snöfall, 2018 ”Skynda dig.” Christopher fick upp dörren med det rutmålade glaset och Rebecka steg före in i väntrummet, flåsande och redan svettig efter att ha sprungit uppför de bägge…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren