Relationer noveller - Sida 3

Ambrosia (kapitel II)

BC Sundgren

Damen i rummet är klädd i en strikt mörk långklänning med en vit blus med krusad krage runt halsen. Hon omges av en svag doft av liljekonvalj, sträcker fram sin hand och presenterar sig. Jag tar…

Klicka här för att läsa hela »

Port Paris

BC Sundgren

Port Paris I Jag kliver ut på Rue des Ecolés. Morgondimman har lättat. Jag styr mina steg ned till Boulevard Saint Michel. På väg norrut, till Roubaix, far Marie Christine. Fyra aggressiva hjul tar…

Klicka här för att läsa hela »

Käraste syster

Patrise

Min finaste syster. Det är 10 års skillnad mellan oss vilket också har påverkat oss båda. När jag var tonåring och allt var så svårt så hängde du inte med och jag hade fullt upp med mitt för…

Klicka här för att läsa hela »

Pappa, din fucking idiot

ErikKire

Pappa, din fucking idiot Hösten 2011, det var kvällstid och jag hade svårt med att somna. Jag spelade hög musik från mig iphone 3 jag ärvt av mamma. Jag hade varit arg tidigare, minns inte vad det…

Klicka här för att läsa hela »

Minnets melodi

Miriam Hinas

Jag sitter vid köksbordet med en kopp kaffe framför mig. Radion står på och skvalar och jag nynnar med. Ett minne kommer för mig om en sommar för länge sedan. Jag får ett infall och går ut i…

Klicka här för att läsa hela »

Bara du, jag och Västerbron.

Bonnie B

Brons räcken formar långa hotfulla skuggor medans jag närmar mig toppen. Jag kastar en blick ut över det mörka djupa vattnet och ser hur stadens ljus ler mot mig. Som vanligt sitter mina hörlurar…

Klicka här för att läsa hela »

Ni tre, staden och jag

Carina Persson

Den förste: Du som slog till mig och skrattade när du såg mina blåmärken. Sedan kramade du mig. Den andre: Du som lovade mig allt och sedan gick till en annan, och när jag frågade vad vi egentligen…

Klicka här för att läsa hela »

Det var mer än jag .....

Rosa

Det var inte bara jag …… Att bli mamma är ju alldeles underbart. Att få det lilla livet i famnen som man burit på i nio månader. Som man längtat efter och undrat vem de är som gjort att man…

Klicka här för att läsa hela »

Don't try.

Bianca Anevad Balzace

Alla är vita men ingen är svarta, som alla är människor. Och det finns också många talanger där från varje land/länder därute, Men det är typ fel att shakea till hiphop som svarta människor…

Klicka här för att läsa hela »

Grattis.

Joel Skogström

Varje natt är jag dig tätt intill. I mina drömmar är allt som förut Jag vill säga förlåt, göra allt på ett annat sätt Men jag är stum, jag får inte ut ett ord För jag vet det Tillochmed…

Klicka här för att läsa hela »

Skilda vägar, försök att förstå mig Evis.

Strix

Jag har försökt att förklara för dig i detalj varför jag reagerar på vissa saker så starkt men uppenbarligen så förstår du mig inte, du säger och du tror att du förstår mig men du gör inte…

Klicka här för att läsa hela »

Då. Nu. Sen.

Carina Persson

Då: tysta leenden inombords efter en blick. Pojkar - som sprungit förbi och dragit henne i hästsvansen. Pojkar - som knutit ett snöre med tofs i en av bälteshållarna bak på hennes byxor och kallat…

Klicka här för att läsa hela »

Julstämning

Anders Rosén

Under många år förstod jag inte vad folk pratade om när de refererade till den julstämning som de upplevde i december. Visst jag kan uppskatta alla ljusdekorationer som man hittar i våra offentliga…

Klicka här för att läsa hela »

Talande tystnad

Tobias Karlsson

1. Det låg en bläckpenna och ett anteckningsblock prydligt bredvid varandra på bordet framför Per i hans kontorsrum. Han var ingen vän av ordning; man kunde rent av kalla honom slarvig, den typ av…

Klicka här för att läsa hela »

Slottet som rasade

Tobias Karlsson

Pappa. Han hade naturligtvis hört sin son. I efterhand skulle han fundera på om han verkligen hunnit tänka allt det där under den korta tidsrymd som måste ha förflutit mellan barnets uppmaning till…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta relationernovellerna:

Talande tystnad

Tobias Karlsson

1. Det låg en bläckpenna och ett anteckningsblock prydligt bredvid varandra på bordet framför Per i hans kontorsrum. Han var ingen vän av ordning; man kunde rent av kalla honom slarvig, den typ av…

Klicka här för att läsa hela »

Pan och Liv om Kärlek part 7

HeatherWade

Müsli 10/9-2010 Sjukhusnatten börjar övergå i tidig morgon när jag vaknar till i den nedsuttna soffan för jag vet inte vilken gång i ordningen. Min vanliga jävla huvudverk bultar innanför pannbenet…

Klicka här för att läsa hela »

The dead womens tale

Emelia Wärme

PROLOG Jag sitter i fåtöljen, lyssnar till den levande staden. Mina självskadeärr var så synliga att jag nästan inte kunde bada. De fanns överallt, på benen och låren. På magen och under brösten.…

Klicka här för att läsa hela »

Återvändarna

Lars Jerrhag

Återvändarna Av Lars Jerrhag Kapitel 1 Det är en råkall och ganska disig tisdagskväll i Malmö alldeles i slutet av november månad. Det stora brobygget håller på att fullbordas och ljusen från…

Klicka här för att läsa hela »

Del I: Snöfall

Aurora Astapor

Del I: Snöfall, 2018 ”Skynda dig.” Christopher fick upp dörren med det rutmålade glaset och Rebecka steg före in i väntrummet, flåsande och redan svettig efter att ha sprungit uppför de bägge…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren