Relationer noveller - Sida 2

Från egocentrism till empati!

Anonym,17

Sluta! Rör mig inte! Jag är ingen misshandlad barbiedocka du kan rycka håret i längre! För min ännu mera uppkäftighet kände jag rädsla för vad som skulle komma härnäst. Jag vet att det for…

Klicka här för att läsa hela »

Från egocentrism till empati!

Anonym, 17.

Sluta! Rör mig inte! Jag är ingen misshandlad barbiedocka du kan rycka håret i längre! För min ännu mera uppkäftighet kände jag rädsla för vad som skulle komma härnäst. Jag vet att det for…

Klicka här för att läsa hela »

Tillbaka klockan sju

William T. Orsson

Färgen var visserligen mörkröd men den saknade den där dragningen åt violett som den borde haft. Det var ändå för sent att göra något åt det nu. Det viktigaste var att få täckt över de där…

Klicka här för att läsa hela »

Nytt möte

LittleFairy

Freja och hennes bästa tjejkompis Alice gick in på krogen efter att ha köat i ungefär 20 minuter. Det var rätt så mycket folk ikväll, det skulle vara en live spelning. Det var mörkt och mycket…

Klicka här för att läsa hela »

Kroppslighet

Gilbert Becker

”Aj fan” han brände sig lätt på fingrarna då han oförsiktigt greppade kaffekoppen direkt ur mikrovågsugnen. Han övervägde att skölja dem under kranen men valde att bita ihop istället. Smärta…

Klicka här för att läsa hela »

Virvelns vemod (baksidestext)

Emilia Wahlgren

Studenten Alda Barros Lindblom, [25 år], är nybliven singel och njuter av en god middag tillsammans med sin bästa väninna en helt vanlig måndagskväll. De samtalar om kärleken och livet i allmänhet,…

Klicka här för att läsa hela »

Ett skrik i Monotonia

Ann-Marie Du Plessis

Radhusen i pastell låg uppradade som legoklossar. Med linjal hade husen ritats på arkitektens skrivbord. Huset till höger, garage och uppfart till vänster. Inget fick överstiga 150 kvadratmeter.…

Klicka här för att läsa hela »

Inte utan rädsla

Susanne Bengtsson

― Jag vill inte ha några barn. Jag vill skiljas, utbrister Pär. Efter fem år som gifta levererar han den oväntade överraskningen vid frukostbordet. Har allt mellan dem varit en lögn? Fuktiga droppar…

Klicka här för att läsa hela »

Att vandra sig samman

Ann-Marie Du Plessis

Kvinnan vågade inte se på honom. Hennes hand låg i hans men hennes blick var fäst någonstans där framme på stigen mellan olivträden. Handen slöt hårt kring hennes men hon besvarade den inte,…

Klicka här för att läsa hela »

Rosen

Emily

Flickans tårar föll ner för hennes kinder och ner på stugans golv. Den lilla flickan skulle precis fylla åtta år, men hon grät ändå. Man skulle kunna tro att hon skulle bubbla av lycka på den…

Klicka här för att läsa hela »

I huvudet på en gammal man

Ann-Marie Du Plessis

I HUVUDET PÅ EN GAMMAL MAN Det var kallt ute. Filten som man svept omkring mig värmde, men snön trängde in i träskorna bakvägen så att hälarna blev som is. Det var bara femtio meter mellan badstugan…

Klicka här för att läsa hela »

UTSTÄLLNINGEN

Ann-Marie Du Plessis

USTÄLLNINGEN Det är något som händer med människor när de kliver in på en konstutställning. Deras blickar söker sig runt i rummet, för att skapa en första överblick, få en motivation varför…

Klicka här för att läsa hela »

Porslin Gudarnas Förbanelse

3ofhearts

Stormar är att förväntas. Såklart skiljer det sig från säsong till säsong, men stormar är lika självklara som det populära tjejernas insta upplägg. Inget mot dom, för det flesta är faktiskt…

Klicka här för att läsa hela »

Aviga och räta maskor

Ansv...

Aviga och räta maskor Foajén var full av snattrande kvinnor i alla åldrar, unga och gamla. Jag hade sett fram emot denna helg hela våren och nu var det äntligen dags för våran ”Stickfest” och…

Klicka här för att läsa hela »

Båtresan

BC Sundgren

De lämnar Stockholm med ångbåten Storskär destination Dalarö efter tre dagar som hastigast med knappt något bagage. Insuper den svenska skärgården i all sin glans med tärnorna som störtdyker…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta relationernovellerna:

Talande tystnad

Tobias Karlsson

1. Det låg en bläckpenna och ett anteckningsblock prydligt bredvid varandra på bordet framför Per i hans kontorsrum. Han var ingen vän av ordning; man kunde rent av kalla honom slarvig, den typ av…

Klicka här för att läsa hela »

Pan och Liv om Kärlek part 7

HeatherWade

Müsli 10/9-2010 Sjukhusnatten börjar övergå i tidig morgon när jag vaknar till i den nedsuttna soffan för jag vet inte vilken gång i ordningen. Min vanliga jävla huvudverk bultar innanför pannbenet…

Klicka här för att läsa hela »

The dead womens tale

Emelia Wärme

PROLOG Jag sitter i fåtöljen, lyssnar till den levande staden. Mina självskadeärr var så synliga att jag nästan inte kunde bada. De fanns överallt, på benen och låren. På magen och under brösten.…

Klicka här för att läsa hela »

Återvändarna

Lars Jerrhag

Återvändarna Av Lars Jerrhag Kapitel 1 Det är en råkall och ganska disig tisdagskväll i Malmö alldeles i slutet av november månad. Det stora brobygget håller på att fullbordas och ljusen från…

Klicka här för att läsa hela »

Del I: Snöfall

Aurora Astapor

Del I: Snöfall, 2018 ”Skynda dig.” Christopher fick upp dörren med det rutmålade glaset och Rebecka steg före in i väntrummet, flåsande och redan svettig efter att ha sprungit uppför de bägge…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren