Relationer noveller - Sida 4

HJÄLPLÖSAS HJÄLPBYRO SOM HJÄLPER SIG SJÄLVA

Sten Wiking

Ja vad kan vi stå till tjänst med ? -Fick rådet gå till hjälpbyrån för nödställda och be om hjälp om jag skulle behöva detta och nu är jag här. Då har både du och han som gav dig rådet…

Klicka här för att läsa hela »

FÅGELDEJTING

Sten Wiking

Hör ! nu ä han igång igen, me samma gamla dejting- hit år ut å år in varje parn- ingssäsong me sit fiu-it fiu- it fiu-it.... att nån går på det, och att de står ut me hans ständiga fiuit fiuit…

Klicka här för att läsa hela »

Efter föreställningen

Sigvard Läth

En författare har just sett en dansföreställning, där en skådespelerska som han har ett förhållande med deltar. De träffas efter föreställningen. -Vad tyckte du? Du har ju bara sett mig i teater…

Klicka här för att läsa hela »

DEN BORTSKÄMDA KATTEN

Sten Wiking

Kattungen växte upp i en högborgerlig familj som försåg den med allt det andra katter inte ens kunde drömma om. Den fick alltid det bästa av det mesta, och beskyddades av familjens Bulldog mot avundsjuka…

Klicka här för att läsa hela »

DET INDIVIDUELLA VÄRDET

Sten Wiking

När en person värderas utifrån allas lika värde, berövas hon sitt eget värde som kan bedömas vara olika. *

Klicka här för att läsa hela »

DET FÖRGIFTADE PARADISET

Sten Wiking

Diktatur och demokrati är ett gift par som har ett affärskontrakt ihop, i ett förgiftat paradis, däri alla ljuger för varandra. ~

Klicka här för att läsa hela »

DEN BERUSANDE FÖRFATTAREN

Sten Wiking

Att en författare blir någon annan när han skriver och blir påverkad av det som i ett rusliknande tillstånd, är även kännetecknande för en initi- erad läsare, varav vissa böcker läses om och…

Klicka här för att läsa hela »

GEMENSKAPEN DÄR INGEN GÖR NÅNTING

Sten Wiking

Jag skulle vilja bli medlem i er klubb där man inte gör nånting. -Det går bra det så länge ni inte gör nånting. Ja, jag vill bara göra ingenting. -Varsågod kom och sätt er här hos alla andra…

Klicka här för att läsa hela »

OLIKHETSKLUBBEN OCH LIKHETSKLUBBEN

Sten Wiking

Välkommen in i olikhetsklubben där alla är olika såväl till det yttre som det inre där alla är olika mycket värda var och en för sig själva, och de som anser sig vara lika mycket värda får…

Klicka här för att läsa hela »

FÖRENINGEN FÖR LÖGNER

Sten Wiking

Äre här lögnernas förening.? -Detta är lögnernas mecka ja, där alla ljuger om allt och alla så ingen tror att det är sant. Va ljuger ni om då då.? -Om allt så att ingen kan tro att det är…

Klicka här för att läsa hela »

IDENTITET OCH GRUPP

Sten Wiking

Vem är vem är frågan, som får så många mot- sägelsefulla svar, att vet man vem man själv är kan det gott räcka, utan att försöka vara det man inte kan vara, och istället bli den man är som…

Klicka här för att läsa hela »

ÅTERFÖDELSE

Sten Wiking

Hur lever livet med dig då ? - Ja, jag har just avslutat mitt tidigare liv och är nu i början av det nya. Så ert nya liv är bättre då ? - Nä, varken bättre eller sämre för mitt tidigare liv…

Klicka här för att läsa hela »

DEN HJÄLPSAMMASTE

Sten Wiking

Om någon är hjälpsam och hjälper någon är det för att hjälpa sig själv att inte framstå som hjälplös utan mer som en hjälpsam person fast det var den som blev hjälpt som var den hjälpsammaste,…

Klicka här för att läsa hela »

EN FÅGELUNGES FÖRSTA FLYGTUR

Sten Wiking

En dov duns hördes mot köksfönstret, i en snödriva utanför låg en medvetslös talgoxe. Tog in den mellan kupade händer placerandes på en mjuk fårskinnsfäll invid ett öppet fönster. Omtöcknad…

Klicka här för att läsa hela »

OMBYTTA ROLLER

Sten Wiking

Terapeuten : Så ni är helt ensamen ni, utan vänner, nära och kära ? -Vänner har aldrig funnits, och människan är av sin opålitliga och ombytliga natur inte lämpad för vänskap, den är en lika…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta relationernovellerna:

Talande tystnad

Tobias Karlsson

1. Det låg en bläckpenna och ett anteckningsblock prydligt bredvid varandra på bordet framför Per i hans kontorsrum. Han var ingen vän av ordning; man kunde rent av kalla honom slarvig, den typ av…

Klicka här för att läsa hela »

Pan och Liv om Kärlek part 7

HeatherWade

Müsli 10/9-2010 Sjukhusnatten börjar övergå i tidig morgon när jag vaknar till i den nedsuttna soffan för jag vet inte vilken gång i ordningen. Min vanliga jävla huvudverk bultar innanför pannbenet…

Klicka här för att läsa hela »

The dead womens tale

Emelia Wärme

PROLOG Jag sitter i fåtöljen, lyssnar till den levande staden. Mina självskadeärr var så synliga att jag nästan inte kunde bada. De fanns överallt, på benen och låren. På magen och under brösten.…

Klicka här för att läsa hela »

Återvändarna

Lars Jerrhag

Återvändarna Av Lars Jerrhag Kapitel 1 Det är en råkall och ganska disig tisdagskväll i Malmö alldeles i slutet av november månad. Det stora brobygget håller på att fullbordas och ljusen från…

Klicka här för att läsa hela »

Del I: Snöfall

Aurora Astapor

Del I: Snöfall, 2018 ”Skynda dig.” Christopher fick upp dörren med det rutmålade glaset och Rebecka steg före in i väntrummet, flåsande och redan svettig efter att ha sprungit uppför de bägge…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren