Spänning noveller - Sida 13
Världs lidande(FAKTA)elever
Världs_"223r2r"lidande
‘Gamer_Partiet Om jag skulle starta ett parti, skulle jag förändra mycket i Sverige. Folket skulle se någonting som de har aldrig sett förut. Hela världen skulle se nåt nytt, nåt som eleverna…
Klicka här för att läsa hela »Vart ska den oskyldiga flickan ta vägen?
Shami
Vart ska den oskyldiga flickan ta vägen? Den oskyldiga flickan står framför soffan efter att hon försökt väcka liv i sin livlösa far. Hennes far som bara låg där i soffan med ena handen full…
Klicka här för att läsa hela »En fullständigt vederstygglig slips
Kurt G Gustafsson
Det störde honom lite att hans händer darrade av iver, när han öppnade paketet. Det var ju bara en ny slips, inget att hetsa upp sig för. Han hade redan ett tjugotal. Han hämtade en sax i köket…
Klicka här för att läsa hela »Iskall
ökänd
Jag springer så fort men försiktigt jag bara kan utan att halka på den hala asfalten. Jag hör hur de springer och ropar efter mig. Duns. Någon ramlade men jag vänder mig inte om, jag fortsätter…
Klicka här för att läsa hela »Den dödliga flykten del 19
Per Skoglund Larsson
När jag försökte att öppna mina ögon så stängdes de igen. Jag andades långsamt ut och satte mig att samtidigt som jag öppnade mina ögon. Jag var inte på samma plats som tidigare. Inne i mitt…
Klicka här för att läsa hela »Den
Thilde Rasmusdotter
Den Vad var det? Jag hörde något. Någon är utanför. Mitt hjärta började bulta, snabbt, snabbare och snabbare. Min dörr skakade till. Någon är utanför! Jag lovar, någon är utanför min dörr.…
Klicka här för att läsa hela »I tystnaden kan ingen höra dina skrik
Inga-Britt IB Gustafsson
Larmet av trafik slog emot Jenny när hon öppnade porten. Med en grimas och en tung suck klev hon ut, tittade upp på en blygrå himmel och drog jackan tätare om sig. Snön singlade ner i små flingor.…
Klicka här för att läsa hela »Aldrig mer - del 2
Liz L
"Hej, det är Kim igen. Du behöver inte åka till na, jag var där och det var som jag trodde. Jag tar med henne å dottern ut till mig. Ring mig när du hör det här John!" Kim slog ihop telefonen…
Klicka här för att läsa hela »Aldrig mer - del 1
Liz L
"Tja! Du jag är på väg ut till Frida, jag har en känsla av att något är fel." Den unga mannen kastade en blick i backspegeln, motorvägen var tom i båda körfält. "Vad skulle vara fel menar du?"…
Klicka här för att läsa hela »Den dödliga flykten del 18
Per Skoglund Larsson
Jag vaknade plötsligt av massor av ljud runtomkring. När jag öppnade mina ögon såg jag en hel stad runt mig. Helt ärligt trodde jag att det var en dröm. - Hur länge har jag sovit, frågade jag…
Klicka här för att läsa hela »Grabbarna i källaren
Daniel Nordström
Fredrik Johansson lyfte sina händer från tangentbordet, andades ut och lutade sig tillbaka i den klibbiga skrivbordsstolen. Han hade lyckats producera tvåtusen ord under sitt skrivpass. Mycket imponerande,…
Klicka här för att läsa hela »Den dödliga flykten del 17
Per Skoglund Larsson
Under den bilfärden så var jag full av skuldkänslor. Jag kände att jag hade inte gjort något annat än att svikit Nadja. Om hon var död, vilket jag trodde så kändes det tydligt att allt vad mitt…
Klicka här för att läsa hela »Den dödliga flykten del 16
Per Skoglund Larsson
När jag hade kommit ner så hörde jag Jianahs röst mycket tydligare när hon skrek. Eller det hördes snarare en blandning mellan skrik och gråt. Det lät som om hon var skadad på något sätt. I…
Klicka här för att läsa hela »Myggan
Pierre Gränsevik
Pojken vaknade ur en behaglig natts sömn och satte sig på sängkanten. Sträckte på sig och satte ner fötterna på det kalla golvet. Pojken ryckte genast tillbaka dem och letade vid fotändan av sängen…
Klicka här för att läsa hela »Mitt nya liv Novell
Jina
1 Då var det morgon igen och jag ska till skolan. Jag hatar denna skola, bara folk som är otrevliga eller snyggast i hela världen. Jag är inte en av de och vill heller inte bli en av de, fan också,…
Klicka här för att läsa hela »Dom längsta spänningnovellerna:
Grabbarna i källaren
Daniel Nordström
Fredrik Johansson lyfte sina händer från tangentbordet, andades ut och lutade sig tillbaka i den klibbiga skrivbordsstolen. Han hade lyckats producera tvåtusen ord under sitt skrivpass. Mycket imponerande,…
Klicka här för att läsa hela »Konst - Kapitel 1
Nilskjell
Första kapitlet i en novellserie (kanske en roman?). En svensk man som hamnar i en drömvärld i New York. Romantik, spänning, erotik - lite av allt. Om du inte gillar erotiska inslag, så är det kanske…
Klicka här för att läsa hela »Superloppet genom Jimmy
Johnny Viklund
I mitt garage stod anledningen till att mina pengar aldrig räckte till, trots att jag i ganska ung ålder startat en bilfirma i Sundsvall som sålde begagnade bilar och gick mycket bra. Två anställda…
Klicka här för att läsa hela »Minnen som skadar
Ökänd
Okontrollerat släpas mina fötter framåt, mot ett mål. Jag lyfter blicken och får syn på det bekanta huset, mitt hem. Min familj väntar nog på andra sidan dörren, redo att välkomna mig. Även…
Klicka här för att läsa hela »Vagnarna
Fru Andersson
I det lilla gula uthuset på Strandvägen i Hjo hängde en trasig tenntermometer på väggen ovanför snickarbänken. Kalle, en nöjd kund, tyckte, att eftersom den var så gammal, passade den bra i Lucas…
Klicka här för att läsa hela »Drömfångare
Victoria
Det är tyst i rummet. Inte ens en klocka som tickar. Ljudisolerade väggar. För att hålla hemligheterna hemliga. På det låga bordet mellan fåtöljerna ligger en öppnad förpackning näsdukar. En…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen