Spänning noveller - Sida 14
Jag har alltid haft svårt för att gråta
Ebba Johansson
Jag minns hur jag förr brukade drömma om den stora, vita byggnaden där livet en gång startade. På den mest högljudda avdelningen, där låg jag, i min mammas svettiga famn gråtandes över något…
Klicka här för att läsa hela »Den dödliga flykten del 15
Per Skoglund Larsson
Den natten kunde jag verkligen inte sova. Min hjärna var full med läskiga tankar och jag kände att det var mycket värre än mycket annat. Man kunde faktiskt känna att den var på högvarv. Jag låg…
Klicka här för att läsa hela »Planerat
Isabella
Varje dag när jag går till skolan mår jag dåligt, för varje dag jag går upp ur sängen har jag en stor klump i magen som bara växer och växer. Dagar blir till veckor, veckor blir till månader…
Klicka här för att läsa hela »Den dödliga flykten del 14
Per Skoglund Larsson
När jag hade fått lite mat i mig så var det ags att återgå till arbetet. Vi fick gå i ett led och det kändes som om man aldrig kom fram. Till och börja med så gick vi på en helt ojämn mark.…
Klicka här för att läsa hela »En förlorad verklighet
Aya Bonde
Är det möjligt att existera samtidigt som man inte existerar? Eftersom det är så jag känner just nu. Allting bara flyter på, tiden, människorna och livet. Men ändå ligger jag här, ensam och…
Klicka här för att läsa hela »Den dödliga flykten del 13
Per Skoglund Larsson
Efter några timmars sömn i det lilla rummet som jag hade förts in i, så bankade det på den låsta dörren. Jag gäspade och satte mig upp på den ganska hårda madrassen som låg i rummet och tittade…
Klicka här för att läsa hela »Jakten på rånarna.
Emil Martinsson
Två maskerade män kommer ut ur butiken. Dom sprang. Jag blev chockad. Jag trodde aldrig att något sånt här skulle hända här i lilla Malå. Det var dagen innan jag och tvillingbror Stefan skulle…
Klicka här för att läsa hela »Den dödliga flykten del 12
Per Skoglund Larsson
Jag satt på trappan och höll Jianahs kläder i mina händer. - Vad tror du, frågade Rokshad. Jag reste mig upp och tittade in i en gammal, mörk gångtunnel - Kom, sa jag till Rokshad och räckte honom…
Klicka här för att läsa hela »Nya livet del 2
Yvonne Malmgren
Lena stod vid gate 4 på Arlanda som skulle ta henne till Toronto i Kanada. Hon var omskakad och darrade i hela kroppen. Informationen om att Björn hade jobbat för Sveriges säkerhet gjorde henne ännu…
Klicka här för att läsa hela »Den dödliga flykten del 11
Per Skoglund Larsson
Mannen steg fram och när jag kände att det var läge så fällde jag honom och satte mig på hans rygg. - Vänta, sa han - Knip igen och var still, skrek Roshad och riktade pistolen mot hans huvud.…
Klicka här för att läsa hela »Det här var inte planen, Charlie!
Majsan
Pojken står vid vägkanten med en brinnande bil framför sig. Han förstår inte hur han har hamnat där men ingen annan syns till. Det är bäcksvart och fruktansvärt kallt. Snön har inte fallit ännu…
Klicka här för att läsa hela »Räkna till fem
Frida
Det hade börjat med små obehagliga drömmar. Oskyldiga små drömmar om läskiga skepnader som listigt lurade bakom mitt medvetande. Jag vaknade ofta mitt i natten förvirrad och med bultande hjärta.…
Klicka här för att läsa hela »Den dödliga flykten del 10
Per Skoglund Larsson
- Jianah, ropade jag ut genom den trasiga fönsterrutan men fick ingen svar. Jag gick argt ut ur sovrummet och sprang ut i hallen hysteriskt. Jag sprang ut genom ytterdörren och rasade ner för trappan.…
Klicka här för att läsa hela »Dom längsta spänningnovellerna:
Grabbarna i källaren
Daniel Nordström
Fredrik Johansson lyfte sina händer från tangentbordet, andades ut och lutade sig tillbaka i den klibbiga skrivbordsstolen. Han hade lyckats producera tvåtusen ord under sitt skrivpass. Mycket imponerande,…
Klicka här för att läsa hela »Konst - Kapitel 1
Nilskjell
Första kapitlet i en novellserie (kanske en roman?). En svensk man som hamnar i en drömvärld i New York. Romantik, spänning, erotik - lite av allt. Om du inte gillar erotiska inslag, så är det kanske…
Klicka här för att läsa hela »Superloppet genom Jimmy
Johnny Viklund
I mitt garage stod anledningen till att mina pengar aldrig räckte till, trots att jag i ganska ung ålder startat en bilfirma i Sundsvall som sålde begagnade bilar och gick mycket bra. Två anställda…
Klicka här för att läsa hela »Minnen som skadar
Ökänd
Okontrollerat släpas mina fötter framåt, mot ett mål. Jag lyfter blicken och får syn på det bekanta huset, mitt hem. Min familj väntar nog på andra sidan dörren, redo att välkomna mig. Även…
Klicka här för att läsa hela »Vagnarna
Fru Andersson
I det lilla gula uthuset på Strandvägen i Hjo hängde en trasig tenntermometer på väggen ovanför snickarbänken. Kalle, en nöjd kund, tyckte, att eftersom den var så gammal, passade den bra i Lucas…
Klicka här för att läsa hela »Drömfångare
Victoria
Det är tyst i rummet. Inte ens en klocka som tickar. Ljudisolerade väggar. För att hålla hemligheterna hemliga. På det låga bordet mellan fåtöljerna ligger en öppnad förpackning näsdukar. En…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen