Spänning noveller - Sida 16

Den dödliga flykten del 5

Per Skoglund Larsson

- Hallå, sa jag och gick längre in. På marken satt en man med sönderriva kläder och lät som om han var uttorkad. Han satte sin hand på mig som om det var någonting han ville. Rokshad kom och satte…

Klicka här för att läsa hela »

Tågresan

Alicia Svejd

Jaha”, sa Theodore när det plingade på dörren. Han tog sig upp ur soffan och gick för att öppna dörren. Utanför stod en man i en lång svart rock och stirrade på honom. “Hej, jag heter James…

Klicka här för att läsa hela »

Att Dödas Av Ett Bananskal

Davve G

Det är en vanlig dag i augusti i en liten stad. En man som gillar bananer är ute och går. I handen har han en banan, som han tuggar på med jämna mellanrum. Han tänker på hur underbart vädret är,…

Klicka här för att läsa hela »

Nötbruna ögon

Matilda Lindh

Sommaren hade precis kommit och solens strålar lyste över skolgården. De träffade Isabellas bleka hy och hon kunde känna d-vitaminerna tränga in, men hon visste mycket väl att hon inte kunde bli…

Klicka här för att läsa hela »

Den dödliga flykten del 4

Per Skoglund Larsson

När vi väl gick i staden så råkade vi hamna på ''stadens shoppinggata''' om man säger så. På varje sida av gatan skrek flera försäljare från flera marknadsstånd. Gatan var full med människor…

Klicka här för att läsa hela »

Pastell flickan

Nemo

Det är hans fel, det är hans fel att den vackraste flicka är död. Avbitna naglar en gång svartmålade och klädda i svarta skinn handskar med nitar så fulla av attityd för att skrämma bort människor.…

Klicka här för att läsa hela »

Odjuret

Karina Lindblad

ODJURET Av Karina Lindblad Han stod där med ryggen hårt tryckt mot den kalla väggen. Svetten trängde fram i pannan, trots att han frös. Hjärtat bultade så hårt att han var rädd för att det skulle…

Klicka här för att läsa hela »

Jätten Froste's uttåg ur den mörka skogen

Joakim

Jätten Froste’s uttåg ur den mörka skogen. Djupt inne i en gammal skog bor det en gigantisk man. Mannen är en Jätte och är känd av varelserna i skogen vid namnet Froste. Bara sex år gammal men…

Klicka här för att läsa hela »

Super Mario och Luigi på äventyr i dinosaurie landet!

Anna Bäck

Det var en solig dag på mushroom kingdom. Mario peach och Luigi skulle ut på äventyr till ett land som hette dinosaurie landet som låg lite utanför Mushroom kingdom. De skulle flyga med luftballong…

Klicka här för att läsa hela »

Fem små ord

Maria Johansson

Åt vilket håll var det nu? Höger? vänster? Svetten kröp sakta ner över pannan. Tänk om någon såg mig nu. Det var inte första gången jag gått här, men allt var annorlunda under de becksvarta…

Klicka här för att läsa hela »

Du och Jag föralltid

Alice Giles

Björn öppnar dörren in till hallen efter en lång dag. Han flåsar efter att ha gått upp för alla trapporna till lägenheten, hans kondition har bara blivit sämre med åren. Han hänger av sig rocken…

Klicka här för att läsa hela »

Dockan

Saga Larsson

Jag ser henne plocka upp mig. Hon vill ha mig. Hon ber sin mamma köpa mig. Jag är köpt och vi är påväg hem. Hon lägger mig i sängen. Hon kramar om mig. Hon är alltid så försiktig med mina kroppsdelar…

Klicka här för att läsa hela »

Sleepover

Freyja

Sleepover Lisa ska sova över hos Lilly i dag. Lilly tar på sig en orange tröja och blå jeans. Hon sätter sig på sin säng och kollar om allting är som det ska vara innan Lisa kommer. Klockan 18:00…

Klicka här för att läsa hela »

Misstänkt eller målsägande?

Sara Enberg Persson

-2020-03-17 klockan 16:00- Ingen hade hört eller sett dem på flera dagar. Om man ringde dem gick det direkt till telefonsvararen, om man sms:ade dem levererades aldrig meddelandet, om man sökte på…

Klicka här för att läsa hela »

Jakten

Ida Norman

Vi springer som galningar och jag kan knappt hålla skrattet inne, men jag vet att vi inte är säkra än så jag håller skrattet inne. Nash säger alltid till mig att jag har lust att skratta i de konstigaste…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta spänningnovellerna:

Grabbarna i källaren

Daniel Nordström

Fredrik Johansson lyfte sina händer från tangentbordet, andades ut och lutade sig tillbaka i den klibbiga skrivbordsstolen. Han hade lyckats producera tvåtusen ord under sitt skrivpass. Mycket imponerande,…

Klicka här för att läsa hela »

Konst - Kapitel 1

Nilskjell

Första kapitlet i en novellserie (kanske en roman?). En svensk man som hamnar i en drömvärld i New York. Romantik, spänning, erotik - lite av allt. Om du inte gillar erotiska inslag, så är det kanske…

Klicka här för att läsa hela »

Superloppet genom Jimmy

Johnny Viklund

I mitt garage stod anledningen till att mina pengar aldrig räckte till, trots att jag i ganska ung ålder startat en bilfirma i Sundsvall som sålde begagnade bilar och gick mycket bra. Två anställda…

Klicka här för att läsa hela »

Minnen som skadar

Ökänd

Okontrollerat släpas mina fötter framåt, mot ett mål. Jag lyfter blicken och får syn på det bekanta huset, mitt hem. Min familj väntar nog på andra sidan dörren, redo att välkomna mig. Även…

Klicka här för att läsa hela »

Vagnarna

Fru Andersson

I det lilla gula uthuset på Strandvägen i Hjo hängde en trasig tenntermometer på väggen ovanför snickarbänken. Kalle, en nöjd kund, tyckte, att eftersom den var så gammal, passade den bra i Lucas…

Klicka här för att läsa hela »

Drömfångare

Victoria

Det är tyst i rummet. Inte ens en klocka som tickar. Ljudisolerade väggar. För att hålla hemligheterna hemliga. På det låga bordet mellan fåtöljerna ligger en öppnad förpackning näsdukar. En…

Klicka här för att läsa hela »
1){ $pag = true; }else{ $pag = false; } }else{ $pag = true; } if($pag){ ?>

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Ann Larsson

Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.

Ann Larsson

På andra plats denna veckan: Petra Christiansen