Spänning noveller - Sida 17
När det inte är på tv
Alex
Leo Diskret kikade han bortåt det sista köket och försökte dölja hur mycket han önskade att det där skrattet orsakats av honom. Martin hade hamnat i grupp med Linnea två gånger i rad nu och Leo…
Klicka här för att läsa hela »15 år
Tida Nurmi Minteh
Väckarklockan ringde. Det lät som att någon spelade på en triangel precis vid hennes öra. Mella satte sig kvickt upp i sängen och tittade sig i spegeln som är placerad mittemot hennes säng. Hon…
Klicka här för att läsa hela »Mysteriet vid sjön Intro
Lilly05
Maja är tretton år och går i sjuan men det är sommarlov. Hon bor i Stockholm och är väldigt populär i skolan. Hon älskar voltige som är en sport där man gör gymnastiska övningar på hästen,…
Klicka här för att läsa hela »Bergets skugga del 7
Elwira Rönnelin
- Uppställning! Ropade någon utifrån och vi sprang ut till kojarna, Löjtnant Jamie kommer in i tälthuset, jag stod på vänster sida och Parker på höger sida om våningssängen, jag drog på mig…
Klicka här för att läsa hela »Hamnens bryggor
Elwira Rönnelin
Hamnens bryggor Rebecca gick ner mot lagerområdena vid hamnen, i den delen hon gick i var det ingen som använde byggnaderna längre, på hennes högra sida var det en gammal konservfabrik och på den…
Klicka här för att läsa hela »Del ett. Kidnappad
Emmaaa
Det var svårt att se, stigen var så mörk och den täta, mystiska skogen gjorde det inte enklare. Månen som var full gjorde ingen hjälp för dem delen häller. Mitt hjärta pulsera högt igenom hela…
Klicka här för att läsa hela »Född i svält
Armin
Född i svält - Thomas gör inte det snälla jag ber dig, skriker Sara! Saras svett börjar rinna ner för hennes huvud, hennes hand skakar och hon hackar tänder. Hon får ögonkontakt med sin man när…
Klicka här för att läsa hela »Förbjuden kärlek
Kristian Monczak
Charlène var en kvinna som vid 8 års ålder blev kidnappad och förd till en ö långt ifrån fastlandet hon tränades att bli lönnmördare. I sex år tränades hon till en dödsmaskin. Bästa kompis…
Klicka här för att läsa hela »Livias sista korståg
Kristian Monczak
Livia vaknade tidigt på morgon hon gick som vanligt och tittade på soluppgången den var så vacker Livia tänkte på sin tid som soldat hon saknade Cali väldigt mycket och sin pappa. Optimuss sov…
Klicka här för att läsa hela »Livia en krigares resa
Kristian Monczak
Det var en mörk höst dag. Livia var en grym och elak krigare. Hon hade över 300 soldater med sig. Dom hade vart ute i fält nu i snart 2 år och nu var dom på väg längre bort. Livia sas ha ett hjärta…
Klicka här för att läsa hela »Spring
Molly
Jag hörde hur dörren öppnades, vilket betydde att han var här inne igen. Det var mörkt och jag såg ingenting jag kände hur en kall vind från det trasiga fönstret röra min nakna kropp. Jag satt…
Klicka här för att läsa hela »Error 404
Moa Birging
Jag kliver ut genom porten och sätter genast på mig mina hörlurar. Jag pressar volymknappen till max och låter topplistemusiken bli det enda jag kan höra. Mina fötter slår raskt mot asfalten i…
Klicka här för att läsa hela »Solens mord
Kristian Monczak
Sören vaknade tidigt på morgonen han går till köket och gör kaffe
Klicka här för att läsa hela »En bra dag vänder sig till den värsta!
Krisse
Det var en vacker dag, där solen sken högt uppe i det blå. Det var helt blått bland himmel och hav, inte ett moln så långt ögat når och fåglarna kvittrade dessutom. Allting var perfekt med den…
Klicka här för att läsa hela »Jag, hon och han
Nour Laith
”Gör det inte”, viskar Agnes i hennes öra. ”Snälla…” vädjar Agnes. Men hon ignorerar henne, låtsas som att hon inte är där. Hon gör tvärtemot det Agnes säger och går mot dörren.…
Klicka här för att läsa hela »Dom längsta spänningnovellerna:
Grabbarna i källaren
Daniel Nordström
Fredrik Johansson lyfte sina händer från tangentbordet, andades ut och lutade sig tillbaka i den klibbiga skrivbordsstolen. Han hade lyckats producera tvåtusen ord under sitt skrivpass. Mycket imponerande,…
Klicka här för att läsa hela »Konst - Kapitel 1
Nilskjell
Första kapitlet i en novellserie (kanske en roman?). En svensk man som hamnar i en drömvärld i New York. Romantik, spänning, erotik - lite av allt. Om du inte gillar erotiska inslag, så är det kanske…
Klicka här för att läsa hela »Superloppet genom Jimmy
Johnny Viklund
I mitt garage stod anledningen till att mina pengar aldrig räckte till, trots att jag i ganska ung ålder startat en bilfirma i Sundsvall som sålde begagnade bilar och gick mycket bra. Två anställda…
Klicka här för att läsa hela »Minnen som skadar
Ökänd
Okontrollerat släpas mina fötter framåt, mot ett mål. Jag lyfter blicken och får syn på det bekanta huset, mitt hem. Min familj väntar nog på andra sidan dörren, redo att välkomna mig. Även…
Klicka här för att läsa hela »Vagnarna
Fru Andersson
I det lilla gula uthuset på Strandvägen i Hjo hängde en trasig tenntermometer på väggen ovanför snickarbänken. Kalle, en nöjd kund, tyckte, att eftersom den var så gammal, passade den bra i Lucas…
Klicka här för att läsa hela »Drömfångare
Victoria
Det är tyst i rummet. Inte ens en klocka som tickar. Ljudisolerade väggar. För att hålla hemligheterna hemliga. På det låga bordet mellan fåtöljerna ligger en öppnad förpackning näsdukar. En…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen