Spänning noveller - Sida 19
Mamma min
Anna
Mammaaaaaa!! Oj oj vad jag skrek. Ush vad det lät.' Mama snälla du kan vi inte ha kykling för te? Jamen kära du deet kan vi väll fixa! Vi tog en selfie och drog mot sjön. Å vad mys myss Vi sov…
Klicka här för att läsa hela »Känslor som sinne
Nej Tack
Känslor För att förstå ett element i sinnen 99,9 procent av alla människor besitter måste vi komma till botten med funktion. smak lukt hörsel syn kännsel och den sjätte är faktiskt den absolut…
Klicka här för att läsa hela »Rymdkadett X-25 -fortsättningen
Johannes
Rymdkadett X-25, som egentligen hette Nalle i förnamn hade landat på en okänd planet. Resan dit hade tagit ca 5 år, men eftersom han färdats med ljustets hastighet så hade tiden hemma på Jorden…
Klicka här för att läsa hela »Superloppet genom Jimmy
Johnny Viklund
I mitt garage stod anledningen till att mina pengar aldrig räckte till, trots att jag i ganska ung ålder startat en bilfirma i Sundsvall som sålde begagnade bilar och gick mycket bra. Två anställda…
Klicka här för att läsa hela »Det Perfekta Mordet
Lowe Forsman
Helvetet var tillbaka. Jag, Kjell Axel Nordqvist, hade aldrig på allvar lekt med tanken att mitt liv kunde ta en sådan hemsk vändning igen. Men i mitt undermedvetna var jag ändå inte förvånad.…
Klicka här för att läsa hela »(en efterlängtad känsla?)
Michelle Wilczok
(en efterlängtad känsla?) Jag är 14 år och mobbad, jag har inga vänner varken i eller utanför skolan. Min pappa är ensamstående och jag är det enda barnet, min mamma var missbrukare och dog i…
Klicka här för att läsa hela »Stiftelsen Allmänna Barnhuset
Nicole Rubinova
År 1633 öppnade ett barnhus på Norra bantorget i Stockholm. Det var mycket stort och omgavs av gråa, stora och smutsiga murar som skapade en kuslig stämning och känsla. Människor undvek helst att…
Klicka här för att läsa hela »Flickan från mörkret
Alex O Manson
Allt som pågår i mitt huvud, det går inte att förklara. Det är så mycket, så mycket svart. Allt är svart, hela jag är svart. Min själ är svart, min hjärna är svart, mitt hjärta är svart,…
Klicka här för att läsa hela »Onsdag
Josefine
De frusna tårna hade äntligen tinat. Duschkabinen var sedan länge immig. Kroppen kändes mjuk i ångorna när hon stängde av strålarnas blöta värme. Fötterna sattes trevande ner på det kalla…
Klicka här för att läsa hela »Förrädare finns överallt
Spöket
Olof Lundström vaknade med ett ryck. Högljuda bankningar från dörren skar genom lägenheten följt av ett högt brak. Dörren hade brutits upp. Omedelbart kastade sig Olof in under sängen utan att…
Klicka här för att läsa hela »Demonen inuti.
Peter Olsson
“Oj, var kom det där ifrån?” Ögonen var fortfarande uppspärrade och de stora, svarta pupillerna skvallrade om en form av upphetsning utöver det vanliga. Andhämtningen var fortfarande intensiv…
Klicka här för att läsa hela »Lützen
Anderssonarn
Konungen red ut mellan oss, hans närmsta man ropade till oss att attackera österrikarna. Vi lydde som de vilsna snorvalparna vi var. Inte visste vi vad som skulle hända i dimman; den misär den skulle…
Klicka här för att läsa hela »Viktoria
Nenne036
Varje dag stannade Victoria hemma nu för tiden, hon vågade inte riktigt gå ut. Det var betydelselöst vad det handlade om. Förr i tiden hade hon alltid älskat sig själv, av någon anledning gjorde…
Klicka här för att läsa hela »Jagad
Linus Holmström
Med bultande hjärta och värkande ben springer hon genom staden. Jagad, jagad av män som bara vill en sak - döda. Kulorna viner förbi hennes huvud och folk faller till höger och vänster när kulor…
Klicka här för att läsa hela »Närhet
Patrik Jutterström
Dawodu stannade till strax utanför dörren till lägenhetshuset. Den nyfallna snön hade lagt sig över det stelfrusna buskaget och scenen förde hans tankar till lakan, lakan sträckta över möbler,…
Klicka här för att läsa hela »Dom längsta spänningnovellerna:
Grabbarna i källaren
Daniel Nordström
Fredrik Johansson lyfte sina händer från tangentbordet, andades ut och lutade sig tillbaka i den klibbiga skrivbordsstolen. Han hade lyckats producera tvåtusen ord under sitt skrivpass. Mycket imponerande,…
Klicka här för att läsa hela »Konst - Kapitel 1
Nilskjell
Första kapitlet i en novellserie (kanske en roman?). En svensk man som hamnar i en drömvärld i New York. Romantik, spänning, erotik - lite av allt. Om du inte gillar erotiska inslag, så är det kanske…
Klicka här för att läsa hela »Superloppet genom Jimmy
Johnny Viklund
I mitt garage stod anledningen till att mina pengar aldrig räckte till, trots att jag i ganska ung ålder startat en bilfirma i Sundsvall som sålde begagnade bilar och gick mycket bra. Två anställda…
Klicka här för att läsa hela »Minnen som skadar
Ökänd
Okontrollerat släpas mina fötter framåt, mot ett mål. Jag lyfter blicken och får syn på det bekanta huset, mitt hem. Min familj väntar nog på andra sidan dörren, redo att välkomna mig. Även…
Klicka här för att läsa hela »Vagnarna
Fru Andersson
I det lilla gula uthuset på Strandvägen i Hjo hängde en trasig tenntermometer på väggen ovanför snickarbänken. Kalle, en nöjd kund, tyckte, att eftersom den var så gammal, passade den bra i Lucas…
Klicka här för att läsa hela »Drömfångare
Victoria
Det är tyst i rummet. Inte ens en klocka som tickar. Ljudisolerade väggar. För att hålla hemligheterna hemliga. På det låga bordet mellan fåtöljerna ligger en öppnad förpackning näsdukar. En…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen