Spänning noveller - Sida 20
Det onda ödets hundar
Elwira Rönnelin
Det onda ödets hundar. Tre år efter att det först riktigt stora kärnvapenkrig slutat härja jordens yta. Elton tar ett språng över ett stort betongblock som ligger på den spruckna asfalten, han…
Klicka här för att läsa hela »Kaka=1337-OmG+NoScOPe+MD--RIP
Alexander
Albin gorde precis en jätte jätte jätte jätte jätte ...................................... Snygg NoScOPe Han firade med en kaka och MD sen kick han på toa och läste fantomen i 30 minuter sen gick…
Klicka här för att läsa hela »En dag i en säng
Yo Mama
Jag ligger här i väntan och spelar lite cod jag dödar, t-bagar och fistar dom.Dom gråter jag skrattar sedan min tjej kommer hem vi knullar, får ett barn sedan äter vi upp barnet för att vi inte…
Klicka här för att läsa hela »Paret som skiljer sig
Hazal
Jag satt på engelska lektionen och tänkte på det som hände hemma igår kväll. Hur mamma och pappa bråkade i vardagsrummet. Jag undrar varför dem skrek åt varadra. Jag tänkte också på min lillebror…
Klicka här för att läsa hela »Sannolikheten
Abdirâhman-Idrissòn De Charmé
Jag heter Kalle det börjar blir mörkt,trots att jag fösöker cykla den snabbaste jag kan så känns det som att jag tar några minni steg i taget. Några minuter efter lyckas jag koma hem med tröjan…
Klicka här för att läsa hela »Vart är jag?
Mental Kamp
Springer jag eller flyger jag? Allting går så fort att jag knappt kan hänga med själv. Nej jag kan inte möjligtvis springa... Mina fötter nuddar inte ens marken. Men. Allting. Går. Så. Fort. Varför…
Klicka här för att läsa hela »Back om min rygg
Holma
Boom !! Smällde det bakom min rygg. Jag vänder mig snabbt och såg en man med ett vapen i handen och det jag inte hade trott hade hänt och klockan var bara 13.50 och sista lektionen skulle snart börja…
Klicka här för att läsa hela »Climbing Mount Everest
Alexander
It's been a while since I lost the feeling in my legs but right now I can’t feel any parts of my body except my face. I’m half buried in snow and I’m almost 29 000 feet above sea level. I’m dying…
Klicka här för att läsa hela »Överrumplad
Linn W
Överrumplad Huvudet bankade och synen var grumlig när Evelina vaknade utan minne om vad som hade hänt dagarna innan. Hur hamnade hon i sängen? Vart var Anna, vännen som skulle spendera helgen hos…
Klicka här för att läsa hela »Flykten
Mikael Lyth
Detta är min första novell så kommentera gärna vad ni tycker. Spring! ”Spring allt du kan”, ropade pappan till sin son, Nils, mitt på storgatan i staden. Nils såg tvekande ut men när pappan…
Klicka här för att läsa hela »Tyst mord
Erik M
Ljudet av mina kängor mot kullerstenstrottoaren uppstod när jag var på väg till skolan på en tidig tisdagsmorgon i december. Snön föll mjukt ner på marken och landade mjukt på den kalla trottoaren.…
Klicka här för att läsa hela »Revisorns resväska
Hillevi Hosio
Revisorns resväska ' Vilken morgon ! Jag som skulle hunnit med tusen saker innan flyget avgår. Det är så typiskt mig, jag ska 'bara' göra det och fixa den. . För en gång skull när jag kan…
Klicka här för att läsa hela »Som jag vill vara.
Sumaya
Det tar ett tag innan jag inser vad som hänt, inte förrän jag ser ungdomarna med neddragna huvor springa mot den svarta lastbilen som pusselbitarna börjar falla på plats. Jag kan inte känna någonting…
Klicka här för att läsa hela »Jag är chanslös.
Hillevi Hosio
Jag är chanslös tänkte jag när jag såg denna kvinna som såg ut som Barbie själv. Helt plötsligt trillade 'slanten ner' , skala av masken på denna kvinna så vinner du din duell. Kom inte…
Klicka här för att läsa hela »FÅNGAD I EN RELIGIÖS SEKT
Bo Grapenskog
FÅNGAD I EN RELIGIÖS SEKT Förord Namnet är fingerat, Sanna heter något annat i verkligheten Men annars är verkligheten skrämmande. Sanna springer genom skogen, man hör hennes flåsande andetag.…
Klicka här för att läsa hela »Dom längsta spänningnovellerna:
Grabbarna i källaren
Daniel Nordström
Fredrik Johansson lyfte sina händer från tangentbordet, andades ut och lutade sig tillbaka i den klibbiga skrivbordsstolen. Han hade lyckats producera tvåtusen ord under sitt skrivpass. Mycket imponerande,…
Klicka här för att läsa hela »Konst - Kapitel 1
Nilskjell
Första kapitlet i en novellserie (kanske en roman?). En svensk man som hamnar i en drömvärld i New York. Romantik, spänning, erotik - lite av allt. Om du inte gillar erotiska inslag, så är det kanske…
Klicka här för att läsa hela »Superloppet genom Jimmy
Johnny Viklund
I mitt garage stod anledningen till att mina pengar aldrig räckte till, trots att jag i ganska ung ålder startat en bilfirma i Sundsvall som sålde begagnade bilar och gick mycket bra. Två anställda…
Klicka här för att läsa hela »Minnen som skadar
Ökänd
Okontrollerat släpas mina fötter framåt, mot ett mål. Jag lyfter blicken och får syn på det bekanta huset, mitt hem. Min familj väntar nog på andra sidan dörren, redo att välkomna mig. Även…
Klicka här för att läsa hela »Vagnarna
Fru Andersson
I det lilla gula uthuset på Strandvägen i Hjo hängde en trasig tenntermometer på väggen ovanför snickarbänken. Kalle, en nöjd kund, tyckte, att eftersom den var så gammal, passade den bra i Lucas…
Klicka här för att läsa hela »Drömfångare
Victoria
Det är tyst i rummet. Inte ens en klocka som tickar. Ljudisolerade väggar. För att hålla hemligheterna hemliga. På det låga bordet mellan fåtöljerna ligger en öppnad förpackning näsdukar. En…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen