Spänning noveller - Sida 22
Att vara annorlunda
Erik Lönnqvist
Han gick långsamt på en yta som knappt kändes. Allting var väldigt tyst. Han hade ingen aning om var han var eller hur han kom dit. Nånting hände innan han kom hit. Stora portar öppnades. Han gick…
Klicka här för att läsa hela »Skotten i Björnby
Samuel Hagman Mohlin
Däckskriket ekar i huvudet, alla tre vänder sig om och bakrutan vevas ner på den svarta bilen med svarta nummerplåtar, ut kommer den silvriga pistolen. Två smällar kommer fort. Blodet skvätter…
Klicka här för att läsa hela »Jack och vännerna
Kim Wallgren
Jack kommer på sin svarta moped och åker förbi på Stenhusgatan. Han ser hur polisbilen startar och lämnar polisstationen. Han blir nervös eftersom han vet att han kör utan kort. Straffet för det…
Klicka här för att läsa hela »Du syns överallt
Emma
Jag står och stirrar mitt ut i intet. Vad är det som händer egentligen? Hela världen snurrar och jag ser ingenting. Vad har hänt med mig? Vad har jag gjort för att få denna bestraffning? Kan någon…
Klicka här för att läsa hela »Rånet
Izac Gustavsson
Dom tre kompanjonerna gick in på banken, det var inte så mycket folk. Chuck såg vakten i ögonen och tänkte ”det är nu det händer”. Dom tre männen gick in på bankens toa och tog på sig sina…
Klicka här för att läsa hela »Jagad
J.P.
”Vart ska jag ta vägen nu?” flämtade Albin Holm med andan i halsen. ”Här går det inte att undvika dom. Jag måste iväg – fort!” Han kände hur svettpärlorna började krypa fram under luggen.…
Klicka här för att läsa hela »Hc.eriksson
I want to eat my partner. Why do you want to eat your partner? Because I love her so much. Jag lämnade datorn med en känsla av otillfredsställelse. Köket var som vanligt fläckfritt. Kökshandduken…
Klicka här för att läsa hela »Vänner för livet blev självmord!
Oliwer
Pang. Krockade bilen. Det enda jag minns var att jag vaknade upp från sjukhuset och såg mig omkring. Min kompis stod jämte mig och jag frågade varför jag ligger på sjukhuset och min kompis svarade.…
Klicka här för att läsa hela »Fuck this place
Emil Johansson
FUCK THIS PLACE. - Filmen var bra fast lite långtråkig, sa Peter. Ja, jag tyckte scenen när alien åt upp Saras hjärna var cool, sa jag me Plötsligt hörde vi ett högt skrik. Vi sticker,sa Peter…
Klicka här för att läsa hela »Flickan
Alexander Karlsson 14 år
FLICKAN Jag vaknade, och kollade mig runt. Klockan var var tolv, och utanför fönstret föll snöflingorna sakta. Det kommer bli pulkföre imorgon tänkte jag, och hoppades på att jag skulle få en…
Klicka här för att läsa hela »The target
Kristian Monczak
John Taggert jobbade som hemlig agent för Mission team en hemlig säkerhets styrka deras jobb var att utrota terror hot. John hade jobbat nästan 10 år som hemlig agent och han gillade sitt jobb. Söndag…
Klicka här för att läsa hela »King of killers
Kristian Monczak
Det var en solig dag i Hongkong Kim Lee var en polis kommissarie vid Royal Hongkong polis enheten hon hade ett väldigt stort fall på sitt bord att ta fast den beryktade King of killers hon hade jagat…
Klicka här för att läsa hela »Det stora bankrånet
Kristian Monczak
Jenny satt på skol bänken och funderade hon hade det svårt i skolan för alla mobbade henne och slog henne. hennes enda kompis var camilla en tuff tjej som skyddade henne och älskade henne över allt…
Klicka här för att läsa hela »Livia´s sista korståg
Kristian Monczak
Livia vaknade tidigt på morgon hon gick som vanligt och tittade på soluppgången den var så vacker Livia tänkte på sin tid som soldat hon saknade Cali väldigt mycket och sin pappa. Optimuss sov…
Klicka här för att läsa hela »Ninjan´s väg
Kristian Monczak
Det var en solig dag. Miko var en dotter till en ninjamästare, Ruo var hans namn. Miko var hans ända dotter och hon hade lärt sig den ädla konsten ninjutsu. Ruo hade en styvson, Jack. Hans föräldrar…
Klicka här för att läsa hela »Dom längsta spänningnovellerna:
Grabbarna i källaren
Daniel Nordström
Fredrik Johansson lyfte sina händer från tangentbordet, andades ut och lutade sig tillbaka i den klibbiga skrivbordsstolen. Han hade lyckats producera tvåtusen ord under sitt skrivpass. Mycket imponerande,…
Klicka här för att läsa hela »Konst - Kapitel 1
Nilskjell
Första kapitlet i en novellserie (kanske en roman?). En svensk man som hamnar i en drömvärld i New York. Romantik, spänning, erotik - lite av allt. Om du inte gillar erotiska inslag, så är det kanske…
Klicka här för att läsa hela »Superloppet genom Jimmy
Johnny Viklund
I mitt garage stod anledningen till att mina pengar aldrig räckte till, trots att jag i ganska ung ålder startat en bilfirma i Sundsvall som sålde begagnade bilar och gick mycket bra. Två anställda…
Klicka här för att läsa hela »Minnen som skadar
Ökänd
Okontrollerat släpas mina fötter framåt, mot ett mål. Jag lyfter blicken och får syn på det bekanta huset, mitt hem. Min familj väntar nog på andra sidan dörren, redo att välkomna mig. Även…
Klicka här för att läsa hela »Vagnarna
Fru Andersson
I det lilla gula uthuset på Strandvägen i Hjo hängde en trasig tenntermometer på väggen ovanför snickarbänken. Kalle, en nöjd kund, tyckte, att eftersom den var så gammal, passade den bra i Lucas…
Klicka här för att läsa hela »Drömfångare
Victoria
Det är tyst i rummet. Inte ens en klocka som tickar. Ljudisolerade väggar. För att hålla hemligheterna hemliga. På det låga bordet mellan fåtöljerna ligger en öppnad förpackning näsdukar. En…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen