Spänning noveller - Sida 15
Society Academy world
Kim Van Der Weiden
Kapitel 1: Vad har hänt? Jag har alltid älskat att rita, ända sen jag var liten. När jag ritar glömmer jag allt. Då är det bara färgerna, drömmarna och jag. Idag går det inte bra. Det beror…
Klicka här för att läsa hela »Nya livet del 1
Yvonne Malmgren
Lena kisade upp och såg en dimmig gestalt. ”Var är jag?”, frågade hon sluddrigt. ”På sjukhuset. Du har en bäckenfraktur. Det är dags för smärtlindring”, sa sjuksköterskan med en bekymrad…
Klicka här för att läsa hela »Bakom siffror och stål
Christoffer Andersson
Ännu en röd månad, tänkte han ögonblicket innan melankolin förbyttes till ett blint, bultande raseri. Siffrorna på datorskärmen gäckade honom. Dansade som små djävlar. Det var inte första…
Klicka här för att läsa hela »Han sa till mig
Ebba Olsson
Han sa till mig Han sa till mig att springa och jag gjorde det. Han sa till mig att fly och jag gjorde det. Han sa till mig att jag var vacker och jag nekade det. Han gav mig så mycket som jag var evigt…
Klicka här för att läsa hela »Veronica
PlutoVanhoff
Veronica Inspirerad av Stephen King BANG! Lät det när dörren smällde igen. Naomi hade hotat att lämna Casper många gånger över ”den där jävla biljäveln”. Men Casper vägrade att göra sig…
Klicka här för att läsa hela »Den dödliga flykten del 9
Per Skoglund Larsson
Mannen backade långsamt med händerna upp i luften. - Lugn, sa han - Är det någon som ska vara lugn så är det inte jag iallafall, sa jag med en arg betoning. Rokshad hoppade ut helikoptern och ställde…
Klicka här för att läsa hela »Döds offrena
Ebba Bernhardsson
Jag visste ingenting ingenting ingenting. Jag visste inte att nån ville döda mig och min familj, Just nu så är jag ett spöke. Jag var en helt vanlig kille som hette Arnold. Jag älskade fotboll och…
Klicka här för att läsa hela »Ett dåligt minne
Tasnim Koujah
Ett dåligt minne Jag minns fortfarande allting. Allt var som en mardröm som hade fastnat i mitt huvud. Mardrömmen förstörde min barndom och ändrade mitt liv. Det var kvart över fyra på natten.…
Klicka här för att läsa hela »Den dödliga flykten del 8
Per Skoglund Larsson
Jag hörde rösterna som skrek till varandra utanför tältet. Nu hörde man att de var precis utanför. - Kryp in i längre in i hörnet men nudda inte väggarna, viskade jag. Jianah nickade. Jag stack…
Klicka här för att läsa hela »Skräck
Mahdi Rezai
Novellen handlar om jag som förfäran när jag var ensam och novellen kan var i tredje personen.
Klicka här för att läsa hela »Den dödliga flykten del 7
Per Skoglund Larsson
Jag stirrade mot elden när den sprakade och när gnistorna svävade upp mot himlen. Jag kände den typiska elddoften surra in i mina näsborrar. Rokshad kom ut ur tältet och satte sig bredvid mig. -…
Klicka här för att läsa hela »The Journal And Confession Of Patrick O'Donnel
Gustav Sjöström
The Journal And Confession Of Patrick O’Donnel Blood, fire and death. The once beautiful place known as Flanders Fields was now blown to hell. The beautiful landscape with green fields and small farmhouses…
Klicka här för att läsa hela »Den dödliga flykten del 6
Per Skoglund Larsson
Jag dirigerade bort de andra längre bort till den andra änden av kullen. Jag sköt ett närskott och soldaten föll ner som en pinne på marken. Jag gick till de andra och laddade om geväret. Hela…
Klicka här för att läsa hela »Ska jag?
Sasha
Novell Det var en mörk dag, jobbig dag. Man kunde höra det höga ljudet och att marken började skaka långsamt. Ska man göra det? Jag står framför den långa rälsen och den är påväg. Jag tittar…
Klicka här för att läsa hela »Ett litet fel kan ändra mycket
Osman
Ett litet fel kan ändra mycket Han sprang rusande med glättig ansikte till brevlådan som vanligt för att kolla posten. Denna gången va det en hög av brev, nu gäller det bara att hitta den rätta…
Klicka här för att läsa hela »Dom längsta spänningnovellerna:
Grabbarna i källaren
Daniel Nordström
Fredrik Johansson lyfte sina händer från tangentbordet, andades ut och lutade sig tillbaka i den klibbiga skrivbordsstolen. Han hade lyckats producera tvåtusen ord under sitt skrivpass. Mycket imponerande,…
Klicka här för att läsa hela »Konst - Kapitel 1
Nilskjell
Första kapitlet i en novellserie (kanske en roman?). En svensk man som hamnar i en drömvärld i New York. Romantik, spänning, erotik - lite av allt. Om du inte gillar erotiska inslag, så är det kanske…
Klicka här för att läsa hela »Superloppet genom Jimmy
Johnny Viklund
I mitt garage stod anledningen till att mina pengar aldrig räckte till, trots att jag i ganska ung ålder startat en bilfirma i Sundsvall som sålde begagnade bilar och gick mycket bra. Två anställda…
Klicka här för att läsa hela »Minnen som skadar
Ökänd
Okontrollerat släpas mina fötter framåt, mot ett mål. Jag lyfter blicken och får syn på det bekanta huset, mitt hem. Min familj väntar nog på andra sidan dörren, redo att välkomna mig. Även…
Klicka här för att läsa hela »Vagnarna
Fru Andersson
I det lilla gula uthuset på Strandvägen i Hjo hängde en trasig tenntermometer på väggen ovanför snickarbänken. Kalle, en nöjd kund, tyckte, att eftersom den var så gammal, passade den bra i Lucas…
Klicka här för att läsa hela »Drömfångare
Victoria
Det är tyst i rummet. Inte ens en klocka som tickar. Ljudisolerade väggar. För att hålla hemligheterna hemliga. På det låga bordet mellan fåtöljerna ligger en öppnad förpackning näsdukar. En…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen