Spänning noveller - Sida 12

En annan familj, DEL 3

Moa Essenberg

På morgonen satte jag mig bredvid mamma i soffan, “är du säker på att du klarar dig själv?” jag nickade “jag tar bara en alvedon!” hon log och gav mig en puss på pannan. Snabbt gick jag…

Klicka här för att läsa hela »

En annan familj, DEL 2

Moa Essenberg

Jag slängde mig på sängen och slog upp boken, Grälet! 2 Februari 2005 Jag (Alice) skriver denna bok till dig, läs den med aktsamhet och lyssna till visa ord. Den 15 Januari 2002 hände en fruktansvärd…

Klicka här för att läsa hela »

Ett sövande sus

Jossan

Den snöblandade blåstens bitande kyla slår som rakblad i ansiktet, det piskar o piskar. Och mörkt är det, så otroligt mörkt att jag inte ser ens en meter framför mina fötter. Mina bara blåaktiga…

Klicka här för att läsa hela »

En annan familj, DEL 1

Moa Essenberg

Jag var ju bara som alla andra, en vanlig enkel flicka som hade ett vanligt glatt liv tills den dagen. Dagen allt skulle ändras, jag trodde bara att det hände på film det skulle liksom aldrig hända…

Klicka här för att läsa hela »

Min Flygrädsla

Emma

Många förknippar flygrädsla med att de är rädda för att vara instängda under en längre tid i ett trångt utrymme, eller att vara på en hög höjd. För att försöka bli av med flygrädslan fokuserar…

Klicka här för att läsa hela »

Pojken och Lotushäxan

Jonathan Stribrant

Det var en gång en liten pojke som bodde i ett stort slott tillsammans med sin mamma och pappa, de skulle ut och resa om två dagar till en stor festival som låg en bit bortifrån Himmelvy. Familjen…

Klicka här för att läsa hela »

Den dödliga flykten del 24

Per Skoglund Larsson

Veckorna gick. Det var nu vi kommer till det verkliga. Bartendern har ansökt vårdnaden av oss och ja, den dagen har nu kommit. Det är idag vi får veta om vi han får vårdnaden eller ej. Jag gick…

Klicka här för att läsa hela »

Den dödliga flykten del 23

Per Skoglund Larsson

Jag och Jianah gick ner på bakgården för att ta lite frisk luft. Bakgården var stor med en stor gräsmatta, några soffgrupper och ett cykelställ. På bakgården var det tyst och vinden var det enda…

Klicka här för att läsa hela »

Inte ensam

Livia Nävertun

Att själv ha blivit utsatt för sexuella trakasserier är vidrigt. Att tvingas se en kuk som man faktiskt inte vill se är vidrigt. Att inte vara ensam om detta kan på ett sätt vara skönt att veta…

Klicka här för att läsa hela »

Den dödliga flykten del 22

Per Skoglund Larsson

Bartenden tog hem oss till sin lägenhet som låg ett stenkast bort från baren där han jobbade. När han öppnade dörren så gick vi långsamt in i lägenheten. När vi kom in i hallen så började…

Klicka här för att läsa hela »

I den magiska skogens hjärta

Håkan Barck

En ensam man studerade stillsamt den vackra naturen, som fanns runt hans egen gestalt. Han vandrade så vidare, någonstans i den glittrande skogen. Som mental reskamrat fanns endast några dikter samt…

Klicka här för att läsa hela »

I skogen

Jeanette Jansson

Skogen Del 1. Midnatt Hon vaknar av att hon fryser. Det är tyst och mörkt. Hon blir förvånad när hon inser att hon är i en skog. Hur hamnade hon här? Hon minns inte riktigt. Varför är hon här…

Klicka här för att läsa hela »

Den dödliga flykten del 21

Per Skoglund Larsson

Sent på eftermiddagen så rullade tåget in på stationen där vi skulle kliva av. Regnet öste ner mot marken utanför tågvagnens dörrar. Tåget stannade in men stannade inte riktigt helt, utan de…

Klicka här för att läsa hela »

Är det inte över än?

Ahmed Dughim

Är det inte över än? Sista chansen efter femton år sedan för att vara i det ställe hon bodde i. Flyktresan ska ju börja nu, och hon är fortfarande där. Den vackra kvinnan som sitter ovanför…

Klicka här för att läsa hela »

Den dödliga flykten del 20

Per Skoglund Larsson

Jag och Jianah kände hur tåget skakade åt höger och vänster medan vi färdades i den långa tunneln. Alla människor som stod intrycka i tågvagnen pratade med varandra för att fråga saker och…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta spänningnovellerna:

Grabbarna i källaren

Daniel Nordström

Fredrik Johansson lyfte sina händer från tangentbordet, andades ut och lutade sig tillbaka i den klibbiga skrivbordsstolen. Han hade lyckats producera tvåtusen ord under sitt skrivpass. Mycket imponerande,…

Klicka här för att läsa hela »

Konst - Kapitel 1

Nilskjell

Första kapitlet i en novellserie (kanske en roman?). En svensk man som hamnar i en drömvärld i New York. Romantik, spänning, erotik - lite av allt. Om du inte gillar erotiska inslag, så är det kanske…

Klicka här för att läsa hela »

Superloppet genom Jimmy

Johnny Viklund

I mitt garage stod anledningen till att mina pengar aldrig räckte till, trots att jag i ganska ung ålder startat en bilfirma i Sundsvall som sålde begagnade bilar och gick mycket bra. Två anställda…

Klicka här för att läsa hela »

Minnen som skadar

Ökänd

Okontrollerat släpas mina fötter framåt, mot ett mål. Jag lyfter blicken och får syn på det bekanta huset, mitt hem. Min familj väntar nog på andra sidan dörren, redo att välkomna mig. Även…

Klicka här för att läsa hela »

Vagnarna

Fru Andersson

I det lilla gula uthuset på Strandvägen i Hjo hängde en trasig tenntermometer på väggen ovanför snickarbänken. Kalle, en nöjd kund, tyckte, att eftersom den var så gammal, passade den bra i Lucas…

Klicka här för att läsa hela »

Drömfångare

Victoria

Det är tyst i rummet. Inte ens en klocka som tickar. Ljudisolerade väggar. För att hålla hemligheterna hemliga. På det låga bordet mellan fåtöljerna ligger en öppnad förpackning näsdukar. En…

Klicka här för att läsa hela »
1){ $pag = true; }else{ $pag = false; } }else{ $pag = true; } if($pag){ ?>

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Ann Larsson

Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.

Ann Larsson

På andra plats denna veckan: Petra Christiansen