Spänning noveller - Sida 10

The prisoner

Farhiya

Once upon a time about 500 years ago lived a king who, after dealing with general affairs decided to take a walking break in his garden before handling the next matter. This particular matter was personal…

Klicka här för att läsa hela »

Class of 237

Farhiya

You boyz in the back welcome to my class Do Not bring science, it will not serve you… You stumbled in this you fly in the soup! Nature is created and controlled. It does Not Think nor the universe prior…

Klicka här för att läsa hela »

The Blue King

Farhiya

Once upon a time in a land far away lived a king evil and corrupted He named himself Blue when in fact he was chai latte So drink up your tea and talk about delusions He jerked around his subjects he…

Klicka här för att läsa hela »

The 3 little pigs

Farhiya

Remember the 3 Little pigs? And the Big bad Wolf? How he tried to huff and puff and Bloow away their roof? Well the 3 Little pigs have grown up to be very ungreateful THey forgot all about the trials…

Klicka här för att läsa hela »

You hardened Soul!

Farhiya

Who is holding the sky above you without any pillars? Here have some reason, my treat! If there's ever an interruption in your system and your input does not match your output, how can you then Think…

Klicka här för att läsa hela »

Epilog

Mikael Mansén

Epilog Ur dimman steg en skugga, stor och fruktansvärd. Ett ögonblick stod den stilla, tycktes betrakta honom, innan den stegrade sig, skriande och rörde sig förbi, ryttarlös och nedstänkt av lera…

Klicka här för att läsa hela »

Spring

Jenna

Det var inte min väska, men jag tog den ändå. Den var skrikgul, pappas favoritfärg, och jag slängde upp den på magen. Nu hade jag alltså tre väskor. De andra två var handväskan, som jag hade…

Klicka här för att läsa hela »

På andra sidan bäcken

Tobias Olofsson

Under en blodröd måne vandrade vi på en stig. Han sade ingenting och det gjorde inte jag heller; än så länge behövdes det inte trots att jag bar på så många frågor. Var det någon som kände…

Klicka här för att läsa hela »

Den dödliga flykten del 28

Per Skoglund Larsson

Jag kan bara inte tro det. Jag kan bara inte tro det. Ljuset kom när det verkligen behövdes. Jag ska nog utveckla mig. Bartendern fick vårdnaden, om oss. När jag och Jianah fick beskedet några veckor…

Klicka här för att läsa hela »

Osynligheten bakom dimman

Copernicium

Dimman skingrades antligen och han visste att det inte var långt kvar till start när hans blick gled mot monitorn som visade scenen. Den konstgjorda dimman var en signatureffekt som de hade använt…

Klicka här för att läsa hela »

Den dödliga flykten del 27

Per Skoglund Larsson

Ett par veckor senare, när jag vaknar så tittar jag ut. Det är fint väder och solen skiner. Jag gick upp ur sängen och gick långsamt ut i korridoren. När jag hade gått en bit så hörde jag en…

Klicka här för att läsa hela »

Elvis Ramsköld

Alfred

Händerna svettades medan jag höll i portföljen, två män gick fram med självsäkra steg. En av de hade en blå tröja och den andra hade en röd. Deras luvor gjorde att man inte kunde se deras ansikten.…

Klicka här för att läsa hela »

Det stora bankrånet

Lukas. A

Det stora bankrånet Däcken skriar medan de stannar utanför banken. ”Nu kör vi grabbar”, skriker Fabian. De drar på sig sina masker och rusar in genom de stora glasdörrana, de är kraftigt beväpnade…

Klicka här för att läsa hela »

Mitt hjärta

Catharina Müller

Vattnet glittrar i solskenet, det är kallt i luften men solen kompenserar kylan när den lyser upp ansiktet och värmer upp resten av kroppen. Paddlarna skär vattenytan när de skjuter fram kanoten…

Klicka här för att läsa hela »

Sluta andas

Wilma P. Stålhandske

Jag känner pulsen öka. Viskningarna i mitt huvud överskrider dess normala förmåga att överrösta mina andra konkreta tankar. Andan fastnar som i ett jack i halsen och jag börjar att famla med mina…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta spänningnovellerna:

Grabbarna i källaren

Daniel Nordström

Fredrik Johansson lyfte sina händer från tangentbordet, andades ut och lutade sig tillbaka i den klibbiga skrivbordsstolen. Han hade lyckats producera tvåtusen ord under sitt skrivpass. Mycket imponerande,…

Klicka här för att läsa hela »

Konst - Kapitel 1

Nilskjell

Första kapitlet i en novellserie (kanske en roman?). En svensk man som hamnar i en drömvärld i New York. Romantik, spänning, erotik - lite av allt. Om du inte gillar erotiska inslag, så är det kanske…

Klicka här för att läsa hela »

Superloppet genom Jimmy

Johnny Viklund

I mitt garage stod anledningen till att mina pengar aldrig räckte till, trots att jag i ganska ung ålder startat en bilfirma i Sundsvall som sålde begagnade bilar och gick mycket bra. Två anställda…

Klicka här för att läsa hela »

Minnen som skadar

Ökänd

Okontrollerat släpas mina fötter framåt, mot ett mål. Jag lyfter blicken och får syn på det bekanta huset, mitt hem. Min familj väntar nog på andra sidan dörren, redo att välkomna mig. Även…

Klicka här för att läsa hela »

Vagnarna

Fru Andersson

I det lilla gula uthuset på Strandvägen i Hjo hängde en trasig tenntermometer på väggen ovanför snickarbänken. Kalle, en nöjd kund, tyckte, att eftersom den var så gammal, passade den bra i Lucas…

Klicka här för att läsa hela »

Julen då ladugårdstomten inte fick sin gröt.

D.S.Sällström

Varmt ska det vara och tjockt. Nästan så att skeden står rakt upp i tallriken. Gjord av det finaste grynen du kan finna på Öland. Bara det bästa är gott nog. Han klev rakt in från snöstormen…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren