Spänning noveller - Sida 8

Valet

Inga-Britt IB Gustafsson

Jim visste inte om att han var iakttagen där han sprang genom skogen. De blå ögonen följde honom vaksamt. Tids nog visste mannen vad som skulle hända. ”Om det ändå inte var så sabla hett”,…

Klicka här för att läsa hela »

Flicker

Victor Poshman

I look out of the kitchen window, almost distracted by the snowing rapidly turning into a snowstorm. Whispers continue, I take a closer look, and out of the fog created by the snow emerges two white neon…

Klicka här för att läsa hela »

Krigaren

Christoffer Andersson

Han sitter med händerna knutna och pannan vilande mot dem. Armbågarna ligger stadigt på låren. Blicken är stilla på en fläck i golvet. Han går inte igenom några taktiker. Han visualiserar inte…

Klicka här för att läsa hela »

Allt enligt plan

Helén Marklund

Hjärtat bultade kraftigt när han slog sig ned på sin stol i sitt arbetsrum. – Den där jävla Palme! – Den där jävla Palme! utbrister han upprepade gånger och slår näven i skrivbordet. På…

Klicka här för att läsa hela »

Juden och de sju germanerna

Adam Reussensao

Det var en gång en jude som hette Ben. Ben träffar sju germaner som heter Karl, Wolfgang, Otto, Friedrich, Heinrich, Schnappsbert och Kurt. De sju germanerna blir agressiva och återskapar avsnitt 1941…

Klicka här för att läsa hela »

Hatet mot leftie

Boomero Kahbar

Han e en blond pöjk med blont hår han har en yotop kanal där han leger uppcringe vidios Det finns dok en reddare i nöden GNARLY M han har gjort TVÅ disstracks på leftie där han lägger fram några…

Klicka här för att läsa hela »

Majsbullar

Ökänd

Ralf sitter hemma hos sina föräldrar. Han gapar om Säpo. Helt plötsligt ser han Ragnar flina upp i fönstret på gatan och ringer då på dörren. Han säger att han ska lägga en kabel. Han ställer…

Klicka här för att läsa hela »

Bröder till döden

R.J Rosengrim

Bröder till döden - Jag är så ledsen Jimmy, Jag är så... ledsen. Du var inte du, jag visste inte hur jag skulle ta mig till. Mikael satt över Jims sönderslagna kropp med hans händer runt sitt…

Klicka här för att läsa hela »

Flickan och gubben med den hemska hemlighet i källaren

Staffan Marklund

Flickan såg att gubben i skåpbilen sken upp av att ha hittat henne. "Du var svårare att hitta än osynligt bläck på papper som inte tryckts upp än" Sa den tunhårriga gubben och skrockade åt…

Klicka här för att läsa hela »

Hämnd del 1

Alexander

Om tre dagar muckar det svinet. Han fick bara 3 år för dråpet på min älskade. Tre år har jag varit utan henne och i tre år har han suttit inlåst, men hon kommer inte tillbaka för det. Han kommer…

Klicka här för att läsa hela »

The sekt

Oscar Andersson

Jag jobbade på ett fängelse men en tid under jul skede det konstiga saker. Min kollega till mig vakten Frank andersson är överens om att fångar dog och styckad. Men den första december år 1964…

Klicka här för att läsa hela »

Öknens Ros

Pierre Hayek

Medans han lastade sin kamel med diverse förnödenheter slängde kananiten en sned blick längs med axeln, det var nåt som fångade hans syn, proper välklädd herre med sin välsmyckade ekipage tillhörde…

Klicka här för att läsa hela »

Branden

ökänd

”Men för i hela, DEN BRINNER JU!” skriker Evert medan han och grabbar tag i den crèmegula tvättbaljan med vatten. Evert kastar vattnet över den brinnande brödrosten och röken bolmar från den.…

Klicka här för att läsa hela »

Mitt ute i ingenstans

Ludwig Höijer

Mitt ute i ingenstans Besättningen på Myggan var oroliga, “en planet som den här, det är ju galenskaper!” hade Dunken sagt. Själv var kaptenen inte så orolig. Som gammal SR. Officer i Space…

Klicka här för att läsa hela »

NTIG 1B är bæ

1Bs Bästa Elev

1B är bästa klassen på skolan och ni kan inte göra något åt det. *Fart* Uh oh Stinky Poop Ahahahahahaha Poopies Funny poopies Elelelele Haha Funny poop, poop funny Wheee Haha Yay for poopie Good…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta spänningnovellerna:

Grabbarna i källaren

Daniel Nordström

Fredrik Johansson lyfte sina händer från tangentbordet, andades ut och lutade sig tillbaka i den klibbiga skrivbordsstolen. Han hade lyckats producera tvåtusen ord under sitt skrivpass. Mycket imponerande,…

Klicka här för att läsa hela »

Konst - Kapitel 1

Nilskjell

Första kapitlet i en novellserie (kanske en roman?). En svensk man som hamnar i en drömvärld i New York. Romantik, spänning, erotik - lite av allt. Om du inte gillar erotiska inslag, så är det kanske…

Klicka här för att läsa hela »

Superloppet genom Jimmy

Johnny Viklund

I mitt garage stod anledningen till att mina pengar aldrig räckte till, trots att jag i ganska ung ålder startat en bilfirma i Sundsvall som sålde begagnade bilar och gick mycket bra. Två anställda…

Klicka här för att läsa hela »

Minnen som skadar

Ökänd

Okontrollerat släpas mina fötter framåt, mot ett mål. Jag lyfter blicken och får syn på det bekanta huset, mitt hem. Min familj väntar nog på andra sidan dörren, redo att välkomna mig. Även…

Klicka här för att läsa hela »

Vagnarna

Fru Andersson

I det lilla gula uthuset på Strandvägen i Hjo hängde en trasig tenntermometer på väggen ovanför snickarbänken. Kalle, en nöjd kund, tyckte, att eftersom den var så gammal, passade den bra i Lucas…

Klicka här för att läsa hela »

Julen då ladugårdstomten inte fick sin gröt.

D.S.Sällström

Varmt ska det vara och tjockt. Nästan så att skeden står rakt upp i tallriken. Gjord av det finaste grynen du kan finna på Öland. Bara det bästa är gott nog. Han klev rakt in från snöstormen…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren