Spänning noveller - Sida 7

Ambassadhackaren från Malmö - Del 1

Okänd

Han skulle inte gjort det tyckte medierna, men Dan Egerstad sa till försvar att det var det bästa han gjort i hela sitt liv. Dan Egerstad satt vid burken i sin lya och luskade inne på Tor när han…

Klicka här för att läsa hela »

Innan det var försent

Agnes D

Snöflingan ven genom luften där hon stod utomhus på den enorma Stena Line-båten. Hon drog fingrarna genom sitt mörkbruna hår och sneglade på William som stod bredvid henne. Hon såg något svart,…

Klicka här för att läsa hela »

W.W.3.

Tobbe M.

Den 17 december 2475, sju dagar innan julafton, så träffade skiten fläkten. Vi blev av med fyra länder, och hela världen följer långsamt med. Fyra länder mindre Prolog Den 17 december, startade…

Klicka här för att läsa hela »

Spanien 16- årig Golddigger.

Bianca Anevad Balzace

Bianca 16 år gammal flyttar till Spanien med sin familj med sin mamma, lillebror och nya plastpappa (Nya man till hennes mamma.) De kommer även övrig familj och vänner som hälsar på dem under deras…

Klicka här för att läsa hela »

Tandläkaren

Jonathan Stribrant

Simon känner smärtan i tanden, nu förstår han varför det gjorde så ont igår kväll. Ljudet från fotstegen ekar i gångtunneln, Simon vill inte gå till tandläkaren. Men han har inget annat val,…

Klicka här för att läsa hela »

Den dödliga dockan

Saga

Det var för länge,länge, länge sedan det här hände. I en stad var det en gubbe som avskydde ljud, han ville alltid ha tyst. En spöksvart natt hände det här för första gången. Gubben hade precis…

Klicka här för att läsa hela »

Under något vackert finns alltid ont

Natalie

Under något vackert finns alltid ont. Jag vaknade upp och det enda jag kunde se med mina torra ögon var löv. Jag blev fascinerad över dem olika färgerna på alla löv, den ena är röd och den andra…

Klicka här för att läsa hela »

Piloten

Tobias Olofsson

Piloten 1 Tillsammans med ett hundratal andra passagerare lämnar du gaten och går igenom embarkeringsbryggan mot flygplanet. Det är varmt och luften står still i den smala gången. Två flygvärdinnor…

Klicka här för att läsa hela »

Ett Mystiskt Hus

Kevin Rosendahl

Det mystiska huset Av Kevin Rosendahl Det var en gång två små barn som var uppväxt i skogen. Deras mamma och pappa har spårlöst försvunnit. Inga av de små barnen vet varför. Båda små barnen…

Klicka här för att läsa hela »

Den Replikerade Mannen

Peter Ryan Borg

Där var det ljudet igen. Det mjuka spräckande ljudet, som när man trampar på en hög med torra grenar. Marcus var dock rätt säker på att det inte var grenar, så han försökte än en gång att…

Klicka här för att läsa hela »

Gravity of you

Lisa

She limped through the empty field. Her black shirt was torn and the dark pants were covered in dirt. Blood dripped from a wound on her chin and the crimson liquid was smeared all over her pale face.…

Klicka här för att läsa hela »

Dröm eller verklighet

Inga-Britt IB Gustafsson

Det var hans egna skrik som väckte honom. Svetten låg som en klibbig hinna över hela kroppen och hjärtat slog frenetiskt i bröstet. Med darrande händer sträckte han sig efter knappen till sänglampan.…

Klicka här för att läsa hela »

Sommarkväll

Daniel Aronsson

Flickan stod vid kyrkan, hon började tänkta tillbaka på kvällen då allt hände… De var en kall sommarkväll familjen var ute vid havet, man kände riktigt hur de blåste kalla vindar. Ena killen…

Klicka här för att läsa hela »

Livets bana

Mr. Red

Jag är så trött, så trött på detta livet som jag lever idag. De är samma visa varje gång och inget ändrar på sig. Jag är så trött på att corona fortfarande existerar, pågrund av corona…

Klicka här för att läsa hela »

Crownwall (inledning & kapitel 1)

Melliie

Inledning Han skar försiktigt köttet i tunna skivor, kniven gled sakta fram och tillbaka. Kött skivorna lade han sedan i plastfolie för att sedan stoppa ner det i en frys påse. Han gick ut till disken…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta spänningnovellerna:

Grabbarna i källaren

Daniel Nordström

Fredrik Johansson lyfte sina händer från tangentbordet, andades ut och lutade sig tillbaka i den klibbiga skrivbordsstolen. Han hade lyckats producera tvåtusen ord under sitt skrivpass. Mycket imponerande,…

Klicka här för att läsa hela »

Konst - Kapitel 1

Nilskjell

Första kapitlet i en novellserie (kanske en roman?). En svensk man som hamnar i en drömvärld i New York. Romantik, spänning, erotik - lite av allt. Om du inte gillar erotiska inslag, så är det kanske…

Klicka här för att läsa hela »

Superloppet genom Jimmy

Johnny Viklund

I mitt garage stod anledningen till att mina pengar aldrig räckte till, trots att jag i ganska ung ålder startat en bilfirma i Sundsvall som sålde begagnade bilar och gick mycket bra. Två anställda…

Klicka här för att läsa hela »

Minnen som skadar

Ökänd

Okontrollerat släpas mina fötter framåt, mot ett mål. Jag lyfter blicken och får syn på det bekanta huset, mitt hem. Min familj väntar nog på andra sidan dörren, redo att välkomna mig. Även…

Klicka här för att läsa hela »

Vagnarna

Fru Andersson

I det lilla gula uthuset på Strandvägen i Hjo hängde en trasig tenntermometer på väggen ovanför snickarbänken. Kalle, en nöjd kund, tyckte, att eftersom den var så gammal, passade den bra i Lucas…

Klicka här för att läsa hela »

Julen då ladugårdstomten inte fick sin gröt.

D.S.Sällström

Varmt ska det vara och tjockt. Nästan så att skeden står rakt upp i tallriken. Gjord av det finaste grynen du kan finna på Öland. Bara det bästa är gott nog. Han klev rakt in från snöstormen…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren