Spänning noveller - Sida 9

Ondskans kulmen

Filip

“För stark som döden... Döden... Döden..!” Rösterna ekade i huvudet medan vågorna skvalpade över sanden med sina rytmiska, harmoniska andetag där Alhin låg. Solen brände mot hans högra…

Klicka här för att läsa hela »

Bankrånet

Max Tegelaar

En kund kommer fram och frågar om han kan öppna ett nytt bankkonto. Jag hjälper honom med att öppna ett nytt bankkonto. 10 minuter har passerat och kunden skulle precis gå när 4 maskerade personer…

Klicka här för att läsa hela »

Martin och Amadea

Jonathan Stribrant

Det är fredagskväll, klockan är tjugo över tio. Martin sitter i soffan tillsammans med Jakob och Nathalie, de har nyss kollat på film inne i ett av rummen på ungdomsgården. Martin tar en klunk…

Klicka här för att läsa hela »

Att Inte Vara Sig Själv (Skräck)

Dylan Viper

Frågar du mig kan man inte lita på någon. Inte dina kompisar, inte regeringen, inte Jesus och inte din familj. Lögn efter lögn präglar vårt intag av information från alla håll, det finns inget…

Klicka här för att läsa hela »

Svarta Damen

Jenny

Det var i Januari. Det snöade och Melissa satt i sin bil på väg hem sent, som ofta från sitt arbete. Samtidigt satt Dan hemma och läste Dagens tidning. Dan är alltid hemma före Melissa och det…

Klicka här för att läsa hela »

Bortvald

Jeanette Jansson

Bortvald Så länge Sara Viktorsson kunde minnas så hade hon kännt sig bortvald. Det bara var så. Inte så att någon var elak direkt, men ingen hade velat vara med henne egentligen. Det var hon ganska…

Klicka här för att läsa hela »

Hjälten

Alice

Hjälten Han kunde inte låta bli att tänka tillbaka där hans stod på takkanten. Tänka tillbaka på den dagen. Dagen då allt gick snett. Magnus hade bara varit fyra år men kom ihåg det som om det…

Klicka här för att läsa hela »

Fallande stjärnor

Moa

-Ta dig modet skrek Valeria högt, du vill inte sabba detta för dig nu, du kommer att ångra dig senare. -Men du vet att jag inte kan sa Erika gråtandes, det finns ingen chans att jag gör detta. -För…

Klicka här för att läsa hela »

Det som inte syns- en skräckhistoria (del ett)

Felix Granemo

Helmers tålamod hade verkligen börjat tryta och kanske var han redan då orolig trots att de främsta känslorna han kände då var stress och frustration. Han hade haft eftermiddagen planerad i huvudet…

Klicka här för att läsa hela »

Gud sa till mig att döda

Fatlittlecat

Klockan slog tre. Äntligen var skoldagen slut tänkte Fanny. Ett häftigt ljud av flera stolar som slängs baklänges hördes. Ett mummel av muntra röster ekade medan 20 tonåringar pressade sig ut…

Klicka här för att läsa hela »

Black smoke 44

Farhiya

Has the story reached you? The Angel said, "stay here, Allah will speak to you!" Then He brought me back to Earth, I wanted back to heaven. I didn't understand, the Angel insisted and left me there. Then…

Klicka här för att läsa hela »

Behind the line

Farhiya

Internet, inter and net, enternet, enter the net? Swim to the line and enter the net? What's Lurking behind the net, xx and x? We are dumb and fishy it's official Before nets and LCD screens Portals from…

Klicka här för att läsa hela »

I marionetternas nöd

Farhiya

Hur länge har det...Nej strunt i det. Jag vaknade och fann det så här. En brandmans mod, en läkares ansvar, en lärares tålamod. Det kräver uppoffring, att bära facklan och lysa upp i mörkret.…

Klicka här för att läsa hela »

Ändan är envis

Farhiya

Somligas betenden är precis som ändan ändan lärde sig att skita en gång så försök att övertala den med att sluta pressa och se vad som sker.

Klicka här för att läsa hela »

Where are you going?

Farhiya

Good is for the good Evil is for the wicked 1 or 2 steps in eather direction The choice is yours, is it noT? Do not trade good for bad, that is better for you In the end you get what you strive for The…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta spänningnovellerna:

Grabbarna i källaren

Daniel Nordström

Fredrik Johansson lyfte sina händer från tangentbordet, andades ut och lutade sig tillbaka i den klibbiga skrivbordsstolen. Han hade lyckats producera tvåtusen ord under sitt skrivpass. Mycket imponerande,…

Klicka här för att läsa hela »

Konst - Kapitel 1

Nilskjell

Första kapitlet i en novellserie (kanske en roman?). En svensk man som hamnar i en drömvärld i New York. Romantik, spänning, erotik - lite av allt. Om du inte gillar erotiska inslag, så är det kanske…

Klicka här för att läsa hela »

Superloppet genom Jimmy

Johnny Viklund

I mitt garage stod anledningen till att mina pengar aldrig räckte till, trots att jag i ganska ung ålder startat en bilfirma i Sundsvall som sålde begagnade bilar och gick mycket bra. Två anställda…

Klicka här för att läsa hela »

Minnen som skadar

Ökänd

Okontrollerat släpas mina fötter framåt, mot ett mål. Jag lyfter blicken och får syn på det bekanta huset, mitt hem. Min familj väntar nog på andra sidan dörren, redo att välkomna mig. Även…

Klicka här för att läsa hela »

Vagnarna

Fru Andersson

I det lilla gula uthuset på Strandvägen i Hjo hängde en trasig tenntermometer på väggen ovanför snickarbänken. Kalle, en nöjd kund, tyckte, att eftersom den var så gammal, passade den bra i Lucas…

Klicka här för att läsa hela »

Julen då ladugårdstomten inte fick sin gröt.

D.S.Sällström

Varmt ska det vara och tjockt. Nästan så att skeden står rakt upp i tallriken. Gjord av det finaste grynen du kan finna på Öland. Bara det bästa är gott nog. Han klev rakt in från snöstormen…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren