Romantik noveller - Sida 14
Det var en känsla jag fick - Del II
Juniior Evelina Pedersen
24 Januari 2015 Jag var så rastlös. Kunde inget någonsin hända här eller? Jag gick in på snapchat för minst femtonde gången på två timmar och skrev ut på snap. ”Någon som vet fest ikväll?”…
Klicka här för att läsa hela »Det var en känsla jag fick - Del I
Juniior Evelina Pedersen
Det här är en väldigt känslig berättelse, då det är den första jag skrivit som är riktigt verklighetsbaserad. Alla personer i den här texten, finns, men all information är ändrad. Förutom…
Klicka här för att läsa hela »Kärlek = Hat - Del IV
Juniior Evelina Pedersen
*** Varje torsdag mötte jag Pontus utanför skolan. Det var på avstånd, men jag kunde fortfarande se honom. Den första tiden efter vårt samtal så hade han sneglat emot mig ibland, men nu såg han…
Klicka här för att läsa hela »Mitt minne om honom
KirreChan
Den här historien tar mig tillbaka till när jag var 6år och fortfarande drömde om att resa jorden runt. Detta är en utav mina favorit minnen och ett minne som gör väldigt ont från när jag var…
Klicka här för att läsa hela »En trött tonåring och en ung advokat.
KirreChan
Du står där framför mig. Du står där i kön och väntar på den gamla gubben framför dig ska bli klar med sin beställning. Jag sitter här i caféet vid fönstret och kan inte låta bli att charmas…
Klicka här för att läsa hela »Kärlek = Hat - Del II
Juniior Evelina Pedersen
*** Jag är orolig, jag har aldrig varit med om något sånt här innan. Det måste vara något fel på mig. Hur kan jag inte ens se mitt eget beteende. Varför kan jag inte älska? Allt började för…
Klicka här för att läsa hela »Emily
Evra
Vinden rufsade till håret på hans huvud. Det en gång så tjocka och svarta håret hade nu antagit en silvergrå nyans och han började bli kal på hjässan. Det berörde honom inte alls, i själva…
Klicka här för att läsa hela »Blodspåren
Marcus Isaksson
Kuken reste sig in i den lilla pojken och den lilla pojkens skärt sprack. Det blöde som fan och den som hade knullat honom va hans mamma. Men helt plötsligt kom hans pappa in och kom över alla och…
Klicka här för att läsa hela »Stearin
Benjamin Palmblad
Outgrundliga vägar, här står jag. Slå klocka slå, och slå sedan en gång till. Låt löven falla, marken kallna och atomregnet strila över oss alla. - Vet du vilken blodgrupp du tillhör? - Ja,…
Klicka här för att läsa hela »Leonard
Anna Dubrowsky
Leonard väntade på att något skulle hända, kanske i hans liv, eller bara just nu. Leonard tände en cigarett i sin väntan. Han trummade med fingrarna på köksbordet. Lekte med tändaren. Solen sken,…
Klicka här för att läsa hela »Vi kommer alltid ha Paris
Eira Stigengård
Vi kommer alltid ha Paris “Have I told you lately that I love you?” Van Morrisons röst fyller mina öron med värme och jag vrider om nyckeln till det rostiga, gamla låset som knappt sitter på…
Klicka här för att läsa hela »Du och jag men inget vi
Vendela
Hon tittade på honom, stirrade helt ohämmat faktiskt. Tack och lov för solglasögonen. Det var svårt att låta bli att stirra med tanke på hur perfekt han var. Så perfekt att det faktiskt irriterade…
Klicka här för att läsa hela »Glöd
Patrik Jutterström
Det glödde om henne. Hon var radioaktiv. Man ville gå nära, men det var sån glöd som dödade. Sån glöd som kröp in under din hud, in i din benmärg, där den kunde gro. Sån glöd som växte i…
Klicka här för att läsa hela »Utan honom...
Rilliya
Jag vet att det är en vecka sedan han lämnade men jag kan ändå inte hjälpa att ibland bryta ihop och sakna honom. Med ibland menar jag egentligen väldigt ofta, och väldigt ofta syftar på just…
Klicka här för att läsa hela »Dom längsta romantiknovellerna:
En kvinna i mitt kök
Lars Olofsson
Han öppnade ögonen och såg att det var ljust ute. Det innebar att klockan borde vara bortåt nio på morgonen. Det smakade inte gott i munnen och huvudet kändes inte alldeles glasklart. Jaja, igår…
Klicka här för att läsa hela »Konversation Om En Flicka
Lisa
2018-12-18 13:20:28 Simon: Träffar du nån tjej för tillfället? 2018-12-19 13:40:35 Lisa: Nej jag skriver med en del tjejer men träffar ingen just nu. 2018-12-21 10:16:17 Simon: Okej, man ska inte…
Klicka här för att läsa hela »Ett gränslöst öde
Therese Sjöqvist
Jag är inte som andra tonåringar och jag har aldrig varit som andra barn heller. Ansvar. Plikt. Medkänsla. Ja, det är en del av den ska jag vara. På pappret åtminstone. Medan andra barn uppmuntrades…
Klicka här för att läsa hela »Biets vackra livssång
EpicGamer
According to all known laws of aviation, there is no way a bee should be able to fly. Its wings are too small to get its fat little body off the ground. The bee, of course, flies anyway because bees don't…
Klicka här för att läsa hela »Den unge Philips lidanden
Henrik Magnusson
Kontakt Vi hade samma mamma men olika pappor Philip och jag. Han var sju år yngre vilket gjorde att vi var mer som kusiner än bröder när vi var små, men i vuxen ålder hade våra band stärkts, särskilt…
Klicka här för att läsa hela »Levande minnen
Lexie Li (alias)
KAPITEL 1, Ellie Jag satte nyckeln i låset och vred om och möttes av mitt hems välbekanta doft och slappnade av så fort jag stängde och låste dörren bakom mig. Jag klev ur mina trånga jobb-klackar…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen