Romantik noveller - Sida 15
Vem kan älska mej?
Hannah
* PROLOG* Hon står vid kanten till avgrunden. Nedanför berget breder de små vita radhusen ut sig. Känslan av vinden som piskar mot huden ger henne gåshud. Doften efter friskt sommarregn letar sig…
Klicka här för att läsa hela »Den Rödatråden
Xandra ^^
Hon kom in som en storm och försvann som en vind. Jag sätter mig ner med en duns och känner bänkens kyla mot min kind, så avsvalkande. Varför valde jag shorts istället för dessa långa jeans?…
Klicka här för att läsa hela »Skitdagen
Alex Misc
Mitt armbandsur ringer klockan 6.59 en fredag morgon. Fan vad jag hatar det. Tyvärr så har jag glömt hur man stänger av alarmet och det gjorde mig otroligt irriterad. Femton minuter senare ringer…
Klicka här för att läsa hela »Själarnas förening
Sofia
Plötsligt så fanns du bara där. Din gudabenådade uppenbarelse gjorde mig vansinnigt kär. En regnig höstdag på tågperrongen – herregud om detta bara vore en vanlig mörk, trist novemberkväll.…
Klicka här för att läsa hela »Februari
Jolina
Allting började för Lenis en stormig kväll i årets kortaste månad. Hon hade som vanligt checkat sin Instagram, lagt ut en smått derpig bild och sedan lagt undan sin (very much) dampande iPhone 5.…
Klicka här för att läsa hela »Bortglömd av gårdagens barn
Fredrik Lindskog
På bryggan rinner spetslakanets mångfärgade nejlikor långsamt genom dimman. En gång när jag var barn, varnade mistluren för dagar som dessa, då det svarta vattnet suger mer än vanligt och djupet…
Klicka här för att läsa hela »Medan Malin sover
Anders Gyllenör
Kallt och fan så halt. Inte blir det bättre av att en plogbil trycker fast min bil mot trottoarkanten med en kraftig vall snö. Det är tidigt lördag morgon. Jag står vid ett köksfönster med bar…
Klicka här för att läsa hela »Novemebernatt
Linnea Calleberg
Det var en kylig fredagskväll i slutet av november. Människor skyndade fram längs Storgatan för att hinna hem till sina familjer. Hon drog den gråa kappan tätare omkring sig och ökade på stegen.…
Klicka här för att läsa hela »Jack och Sarah
Therése Håkansson
Han stoppade tillbaka kniven i stöveln och tog biten av brödet som han hade delat i munnen och lämnade sedan byggnaden. Det var fortfarande ljust ute så han hade lite tid på sig att hitta en säker…
Klicka här för att läsa hela »Olycklig kärlek är också kärlek
Julgran123
Hon stod där vid de gamla buckliga skåpen och skrattade åt något någon oviktig person hade sagt. Hennes honungsblonda hår låg som alltid lika prydligt och perfekt på axlarna. Det var sådan hon…
Klicka här för att läsa hela »Ord som är svåra att säga
Miriam Viola
Jag kommer ihåg första gången någon kallade mig vacker. Det var i tredje klass. En kille i samma klass som mig sa att jag var vacker och frågade om han fick chans på mig. Så liten som jag var tänkte…
Klicka här för att läsa hela »Gröna druvor
Eva Sjögren
Det knackar lätt på dörren. Han är väntad. Abedissan rättar till frisyren framför spegeln och dröjer lite på stegen när hon går för att öppna för trädgårdsmästaren, och numera älskaren…
Klicka här för att läsa hela »Dom längsta romantiknovellerna:
En kvinna i mitt kök
Lars Olofsson
Han öppnade ögonen och såg att det var ljust ute. Det innebar att klockan borde vara bortåt nio på morgonen. Det smakade inte gott i munnen och huvudet kändes inte alldeles glasklart. Jaja, igår…
Klicka här för att läsa hela »Konversation Om En Flicka
Lisa
2018-12-18 13:20:28 Simon: Träffar du nån tjej för tillfället? 2018-12-19 13:40:35 Lisa: Nej jag skriver med en del tjejer men träffar ingen just nu. 2018-12-21 10:16:17 Simon: Okej, man ska inte…
Klicka här för att läsa hela »Ett gränslöst öde
Therese Sjöqvist
Jag är inte som andra tonåringar och jag har aldrig varit som andra barn heller. Ansvar. Plikt. Medkänsla. Ja, det är en del av den ska jag vara. På pappret åtminstone. Medan andra barn uppmuntrades…
Klicka här för att läsa hela »Biets vackra livssång
EpicGamer
According to all known laws of aviation, there is no way a bee should be able to fly. Its wings are too small to get its fat little body off the ground. The bee, of course, flies anyway because bees don't…
Klicka här för att läsa hela »Den unge Philips lidanden
Henrik Magnusson
Kontakt Vi hade samma mamma men olika pappor Philip och jag. Han var sju år yngre vilket gjorde att vi var mer som kusiner än bröder när vi var små, men i vuxen ålder hade våra band stärkts, särskilt…
Klicka här för att läsa hela »Levande minnen
Lexie Li (alias)
KAPITEL 1, Ellie Jag satte nyckeln i låset och vred om och möttes av mitt hems välbekanta doft och slappnade av så fort jag stängde och låste dörren bakom mig. Jag klev ur mina trånga jobb-klackar…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen