Romantik noveller - Sida 13
Kommer kärleken hålla?
Olivia Lorentsen
Jag älskar han och vill inte lämna han, men vi ses igen om ett år...... Ett år senare: Vi har äntligen kommit fram till hotellet i Turkiet efter en lång bussresa ifrån flygplatsen. Jag, mamma.…
Klicka här för att läsa hela »Inte min
Rebecka<3
Del 1 Den 7 september 2016: Idag såg jag Moa igen, längst ner i korridoren av gymnasiet. Hon stod med sin bästa kompis Hanna och skrattade åt någonting. Moas skratt hördes i hela korridoren och…
Klicka här för att läsa hela »Våra vägar korsades
Anna Dubrowsky
Prinsessan Mariona, med ett överskott av svart färg i håret sitt, sjöng i bergen så att det ekade. Skyn var svart den med. Trummor virvlade i granarnas toppar. En blixt slog ner i havet bortom bergen.…
Klicka här för att läsa hela »I skuggan av det hon var. Del 1
Lo Varg
Prolog: Han tittar ut över den öde borggården från det galler förseda fönstret på femte våningen i tornet i hörnet av muren. Det är skymning. Röd skymning. Nere i pigghuset äter piggorna ärtsoppa…
Klicka här för att läsa hela »En plats i mitt hjärta och en resa inom mig
Sandra Eriksson
En dag bestämde jag för att promenera till en plats som har stor betydelse för mig. På denna platsen kan jag känna harmoni inom mig. Just denna dagen var en varm sommardag med klarblå himmel och…
Klicka här för att läsa hela »Förlorad kärlek
Arne Fredriksson
Planet dök snabbt ner mot det öppna fältet. Kastvindar hög tag i flygplanskroppen. Lösa delar skramlade. Greppade armstöden. Bältet spände över bröstet. Det mesta är gammalt på planet. Blank…
Klicka här för att läsa hela »Den Fagra Damen
Elly Hammarström
Prolog, I början trodde jag att den underliga urformningen var Guds. Den var lika fager och lyste som om det var himlens ljus som sänkte allt ljus på den. Så var det inte. Däremot var det en kvinna,…
Klicka här för att läsa hela »Kontoret
Lovisa Lindberg
Ett dovt mummel hörs i bakgrunden som min uppmärksamhet borde vara riktad mot men det är hopplöst. Det finns inte en chans att jag kan lyssna på den där monotona mörka rösten som inte tillför…
Klicka här för att läsa hela »Heltäckningsmattan hemma
Matilda. Please Read This!
Angela gick hem från skolan med en tung klännning på. Det var hennes födelsedag, hennes tionde födelsedag. Anglea?? Angela hoppade till o kollade bakom sig. Där var Lill Per. Känslorna inom mig…
Klicka här för att läsa hela »The tears of my heart
Samada Krosi
One by one tears fell slowly down her face. It looked like a glittering cascade. Emma was so uncertain. What would she do? Where would she go? The money were not even enough for food and Kevin did not…
Klicka här för att läsa hela »Du väckte mitt hjärta
Samada Krosi
Jag levde ett vanligt liv ända tills hon kom och skakade hela min tillvaro. Hon fångade min uppmärksamhet som ingen gjort förut. Fick mig att känna en explosion av känslor som jag inte visste existerade.…
Klicka här för att läsa hela »Jag orkar inte mer
Ökänd
Jag orkar faktiskt inte mer, att konstant gå runt med en jätteklump långt nere i halsen. Den går inte bort. Även när jag vill gråta skallen av mig - går det inte. Han har gått sin väg. Löftena…
Klicka här för att läsa hela »Superloppet genom Jane
Johnny Viklund
Jag åkte i Pamelas stora bil på väg till hennes restaurang vid Maln. Vi var på väg till en klassåterträff, det var lite konstigt eftersom det inte var något jämnt jubileum. Det var Sarah och…
Klicka här för att läsa hela »Det var en känsla jag fick - Del IV
Juniior Evelina Pedersen
29 Januari 2015 Dagarna gick snabbt numera. Praktiken var långsam och tråkig, men när jag väl var tillbaka i Långbo så flög tiden iväg. Gårdagen hade jag spenderat med Linus, mestadels bara vi…
Klicka här för att läsa hela »Det var en känsla jag fick - Del III
Juniior Evelina Pedersen
27 Januari 2015 Idag var andra dagen av min praktik. Och andra dagen då Linus skulle sova i Långbo. Han hade en av sina kurser på Engelforsgymnasiet, så närmaste stället han kunde sova på var hos…
Klicka här för att läsa hela »Dom längsta romantiknovellerna:
En kvinna i mitt kök
Lars Olofsson
Han öppnade ögonen och såg att det var ljust ute. Det innebar att klockan borde vara bortåt nio på morgonen. Det smakade inte gott i munnen och huvudet kändes inte alldeles glasklart. Jaja, igår…
Klicka här för att läsa hela »Konversation Om En Flicka
Lisa
2018-12-18 13:20:28 Simon: Träffar du nån tjej för tillfället? 2018-12-19 13:40:35 Lisa: Nej jag skriver med en del tjejer men träffar ingen just nu. 2018-12-21 10:16:17 Simon: Okej, man ska inte…
Klicka här för att läsa hela »Ett gränslöst öde
Therese Sjöqvist
Jag är inte som andra tonåringar och jag har aldrig varit som andra barn heller. Ansvar. Plikt. Medkänsla. Ja, det är en del av den ska jag vara. På pappret åtminstone. Medan andra barn uppmuntrades…
Klicka här för att läsa hela »Biets vackra livssång
EpicGamer
According to all known laws of aviation, there is no way a bee should be able to fly. Its wings are too small to get its fat little body off the ground. The bee, of course, flies anyway because bees don't…
Klicka här för att läsa hela »Den unge Philips lidanden
Henrik Magnusson
Kontakt Vi hade samma mamma men olika pappor Philip och jag. Han var sju år yngre vilket gjorde att vi var mer som kusiner än bröder när vi var små, men i vuxen ålder hade våra band stärkts, särskilt…
Klicka här för att läsa hela »Levande minnen
Lexie Li (alias)
KAPITEL 1, Ellie Jag satte nyckeln i låset och vred om och möttes av mitt hems välbekanta doft och slappnade av så fort jag stängde och låste dörren bakom mig. Jag klev ur mina trånga jobb-klackar…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen