Romantik noveller - Sida 11
Vikarien
Mafakka
Vilda var nervös, hon satt i lärarrummet och väntade... 5 minuter, han borde väl komma snart? Hon väntade inte på vem som helst, hon väntade på honom. Det var i början av nian som han dök upp…
Klicka här för att läsa hela »Du är min kryptonit
Patti Smith
Jag vill liksom prata om ett annat liv. Ett annat liv när jag var arg på mig själv hela tiden för att jag gillade så mycket märkliga saker. Samtidigt som jag försökte ta död på det så blev…
Klicka här för att läsa hela »Är det värt framför en vän?
Tiara
"Nej sluta! Det räcker!" jag drog efter andan och vred huvuded maximalt åt sidan för att slippa möta dom mörkbruna ögonen. Han suckade ljupt och lutade sin panna mot min, han flinade. Hur kunde…
Klicka här för att läsa hela »Hjärtesorg...
Rebecka
“Det kan vara vackert att älska någon men det kan göra ont som bara den också. Och när det gäller hjärtesorg så finns det en låttext som lyder ‘Only know you love her when you let her go’.…
Klicka här för att läsa hela »Brustet hjärta
Rebecka
Hon kramade sina iskalla fingrar för att få liv i dem. Han tittade på henne med en blick av ren kärlek som fick henne att drunkna. “Fryser du?” Hon nickade. “Jag hatar att jag alltid fryser…”…
Klicka här för att läsa hela »Hemligheternas gudinna
Rebecka
Hon tog ett djupt andetag, drog sina fingrar genom sitt långa och stora, bruna drömhår med nyfixade lockar, satte på ett leende på sina nudemålade läppar och knackade på hotelldörren med tre…
Klicka här för att läsa hela »Biktstolen
Biktstolen
Biktstolen Jag är kär. Du får förstå mig, jag kan inte hjälpa det. Minns så klart första gången jag såg honom, skarpa käkar, stor näsa och trumpen min. Han såg mer ut som ett troll och jag…
Klicka här för att läsa hela »Vanliga och ovanliga dagar
Linnea Holm
Klockan ringer, skåpdörrar slår och elever skyndar till sina lektioner, precis som en vanlig dag för Mikaela. Mikaela hatar vanliga dagar. Det händer aldrig något bra på en vanlig dag. Vanliga…
Klicka här för att läsa hela »Svävar på moln!!
Michelle Levin
Det var en kall höst eftermiddag i november. När jag och mina bästa kompisar Elise och Alfred satt på café Croissant i Kristianstad.Alfred är Elise pojkvän och dom har varit ihop i ca 2 år nu.…
Klicka här för att läsa hela »De glittrande ögonen
Rebecka
Alla varelser på jorden har ögon förutom om de inte blivit utpetade eller bortopererade. Alla ögon är unika och ingen annan sig lik, i alla fall inte i färg. Och det finns ett par som är alldeles…
Klicka här för att läsa hela »Fortsättning på flickan med slutet.(lite förändringar)
Emmaaa
Bib bib bib* kl 8.10 Jag försvann ut ur min svarta och obehagliga dröm. Blundade i några sekunder och njöt under det varma täcket som låg tett mot mina bara ben. Bestämde mig för att öppna ögonen.…
Klicka här för att läsa hela »Gymnasiekärleken
Rebecka
Första gången jag såg honom var på bussen på väg till skolan. Det var lätt att lägga märke till honom för det var bara runt sju personer i den långa bussen men det var inte konstigt. Klockan…
Klicka här för att läsa hela »Min första kärlek
Hemlig Tjej
Du brukade ha bråttom på måndagar inte stanna till slutet, du brukade säg att du hade annat för dig som att göra läxor eller hinna hem. Men den här gången stannade du och jag visste att det var…
Klicka här för att läsa hela »Smärtan
Rebecka
Smärtan började djupt nere i magen och strålade sig ut i hela kroppen. I varje kroppsdel, i varenda cell kände hon smärtan. Smärtan som aldrig kommer att försvinna från hennes kropp. Varför var…
Klicka här för att läsa hela »Min fina pappa
Doyon Pesnata
Jag älskar min pappa så mycket han brukar ta mig by the pussy
Klicka här för att läsa hela »Dom längsta romantiknovellerna:
En kvinna i mitt kök
Lars Olofsson
Han öppnade ögonen och såg att det var ljust ute. Det innebar att klockan borde vara bortåt nio på morgonen. Det smakade inte gott i munnen och huvudet kändes inte alldeles glasklart. Jaja, igår…
Klicka här för att läsa hela »Konversation Om En Flicka
Lisa
2018-12-18 13:20:28 Simon: Träffar du nån tjej för tillfället? 2018-12-19 13:40:35 Lisa: Nej jag skriver med en del tjejer men träffar ingen just nu. 2018-12-21 10:16:17 Simon: Okej, man ska inte…
Klicka här för att läsa hela »Ett gränslöst öde
Therese Sjöqvist
Jag är inte som andra tonåringar och jag har aldrig varit som andra barn heller. Ansvar. Plikt. Medkänsla. Ja, det är en del av den ska jag vara. På pappret åtminstone. Medan andra barn uppmuntrades…
Klicka här för att läsa hela »Biets vackra livssång
EpicGamer
According to all known laws of aviation, there is no way a bee should be able to fly. Its wings are too small to get its fat little body off the ground. The bee, of course, flies anyway because bees don't…
Klicka här för att läsa hela »Den unge Philips lidanden
Henrik Magnusson
Kontakt Vi hade samma mamma men olika pappor Philip och jag. Han var sju år yngre vilket gjorde att vi var mer som kusiner än bröder när vi var små, men i vuxen ålder hade våra band stärkts, särskilt…
Klicka här för att läsa hela »Levande minnen
Lexie Li (alias)
KAPITEL 1, Ellie Jag satte nyckeln i låset och vred om och möttes av mitt hems välbekanta doft och slappnade av så fort jag stängde och låste dörren bakom mig. Jag klev ur mina trånga jobb-klackar…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen