Romantik noveller - Sida 9

Han

Julia

Jag befann mig i min roll. trygg och stark. livet, jag vila tryggt utanför det. Livet kunde jag se, aldrig känna. förbannad på mig själv för jag släppte garden. Jag hade roligt. Skratten från…

Klicka här för att läsa hela »

Mötet i Tartu

Arne Fredriksson

Kommer jag finna henne igen? Vet inte om hon bor kvar i samma studentrum. Så förvirrat och jobbigt mot slutet, nu fem månader sedan. Jag och Oksana. Så fint, så varmt och… Älskade jag henne? Känslan…

Klicka här för att läsa hela »

Tjejen på tåget

En Person

Nu är det gått fleraveckor, jag har sett henne i tåget och jag har sett henne gå från stationen flera gånger med långa steg i snabbt takt, med hennes bruna hår som följer med i takten. Hon har…

Klicka här för att läsa hela »

Hon är min kärlek

Crush

Jag har sett henne, hon är så fin med sitt långa bruna hår och sitt söta skratt. Ser henne i Lund ganska ofta, tror hon går på ljud och bild skolan. Jag har hört hon heter Moa, en sag ska jag…

Klicka här för att läsa hela »

Vinter träff

RebekkaEklund

Där satt hon på marken och stirrade ner på sin onda fot. Den va nog stucken. "Förbannade halkan" tänkte hon. Vintertiden va ingen hitt för henne. För även om det va vinter så var denna söndag…

Klicka här för att läsa hela »

Kraschen

Elsa Plumppu

De första sekunderna var allt tyst, fridfullt. Pojken tänkte på de somrar han spenderat på sitt landställe när han var liten. De gånger han rott sin lilla eka till mitten av sjön och fiskat med…

Klicka här för att läsa hela »

En söndagsmorgon

Petra Bussman

Vi har känt varandra i en tid, du och jag. Närmare fyra år, om man ska vara säker. Du stod där med ditt kastanjebruna hår utsläppt. Du såg nervös och rädd ut, medan du kollade in menyn. Nuförtiden…

Klicka här för att läsa hela »

Trött på att bli sårad

Kajsa

Jag är kär. Eller egentligen inte, jag är kär i kärleken. Jag vill vara kär och jag vill bli älskad. Jag är en person som ofta står i centrum, jag syns jag hörs och jag har träffat flera killar,…

Klicka här för att läsa hela »

Det sista avskedet

Daniel

Det sista avskedet Havet låg stilla. Det skimrade i all världens färger när kvällssolen reflekterades i dess vatten. Svanskeppet guppade lätt i vågornas harmoniska vagga och dess klarvita segel…

Klicka här för att läsa hela »

Vårens första dagar

Morten Meek

Våren har tagit sig in i min trädgård. Gräset är fuktigt och känns sådär underbart skönt mellan tårna när jag går där med mitt kaffe denna tidiga varma morgon. Jag kanske plockar några blåröda…

Klicka här för att läsa hela »

När man älskar någon annan

Felicia

Vad gör man när man är fel? När man lever med en skuld över hur man är, vad man gjort, men man egentligen har accepterat det för länge sedan för det handlar om kärlek. Det jag gjort är inte…

Klicka här för att läsa hela »

Jag har älskat den kvinna nästan 50 år

Licka

Där borta på en stol sitter han varje dag, samma tid. En gammal gubbe med ett ledset ansikte men med ett fint leende. Han ler mot alla och hälsar på alla. En ledsen ungdom ca 19 år satte sig bredvid…

Klicka här för att läsa hela »

Romantiken - Allan och Margareta

Julia Nydell

”Där stod hon – högst upp i trappan med sin långa, guldglittriga klänning släpandes efter golvet. Hennes blonda, lockiga hår föll löst ner mot hennes rygg och möttes tillslut av hennes kavaljers…

Klicka här för att läsa hela »

Om en kunde skicka kramar på posten

Sandra Peterson

Det är knappt så att jag märker att det är dags att gå av. Hela tågresan har varit ett virrvarr av tankar. “Göteborg Centralstation” står det i alla fall på en skylt, så jag måste ha kommit…

Klicka här för att läsa hela »

Nu kan du få mig så lätt.

Eira Stigengård

Nu kan du få mig så lätt Junisolen tittar fram och lyser upp café dörren. Harry sitter i hörnet där vi alltid sitter och gömmer sig under sitt lockiga hår. Solen träffar hans ansikte och det…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta romantiknovellerna:

En kvinna i mitt kök

Lars Olofsson

Han öppnade ögonen och såg att det var ljust ute. Det innebar att klockan borde vara bortåt nio på morgonen. Det smakade inte gott i munnen och huvudet kändes inte alldeles glasklart. Jaja, igår…

Klicka här för att läsa hela »

Konversation Om En Flicka

Lisa

2018-12-18 13:20:28 Simon: Träffar du nån tjej för tillfället? 2018-12-19 13:40:35 Lisa: Nej jag skriver med en del tjejer men träffar ingen just nu. 2018-12-21 10:16:17 Simon: Okej, man ska inte…

Klicka här för att läsa hela »

Ett gränslöst öde

Therese Sjöqvist

Jag är inte som andra tonåringar och jag har aldrig varit som andra barn heller. Ansvar. Plikt. Medkänsla. Ja, det är en del av den ska jag vara. På pappret åtminstone. Medan andra barn uppmuntrades…

Klicka här för att läsa hela »

Biets vackra livssång

EpicGamer

According to all known laws of aviation, there is no way a bee should be able to fly. Its wings are too small to get its fat little body off the ground. The bee, of course, flies anyway because bees don't…

Klicka här för att läsa hela »

Den unge Philips lidanden

Henrik Magnusson

Kontakt Vi hade samma mamma men olika pappor Philip och jag. Han var sju år yngre vilket gjorde att vi var mer som kusiner än bröder när vi var små, men i vuxen ålder hade våra band stärkts, särskilt…

Klicka här för att läsa hela »

Levande minnen

Lexie Li (alias)

KAPITEL 1, Ellie Jag satte nyckeln i låset och vred om och möttes av mitt hems välbekanta doft och slappnade av så fort jag stängde och låste dörren bakom mig. Jag klev ur mina trånga jobb-klackar…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren