Romantik noveller - Sida 8

Feberhett begär

Harper Jameson

JOHN Ynklig. Patetisk. Sjuk. Ja, det var precis så John kände sig när han lyckats dra på sig sina träningsbyxor, släpat sig nedför trappan och utan att riva något - lokaliserat värktabletter…

Klicka här för att läsa hela »

Love

William

Jag tittar mig själv i spegeln. Sminket har inte smetat ut sig och mitt hår är inte så rufsigt. Det är framsteg. När jag berättade att jag ville använda smink sa min syster: "Du får inte göra…

Klicka här för att läsa hela »

Nästa gång

Sixten Rosén

”Jag har nåt jag måste säga. Det enda jag vill. Det enda jag måste. Nästa gång.” De var för första gången ensamma. Det som tidigare varit fjärilar kändes nu som en kondor som desperat flaxade…

Klicka här för att läsa hela »

Till L

Sixten Rosén

Han hade berättat det för sina vänner, men hållit det så svepande som möjligt. Den här kvällen skulle inte få handla om bara det. Han går som vanligt fram till kylen och hämtar det han alltid…

Klicka här för att läsa hela »

Saga om saker

Veronika Gustafson

Det finns mycket som jag inte lägger märke till. Huruvida jag låste bildörren eller ej, om jag tog på mig skjortan bak och fram, eller var jag gjort av min urdruckna kaffekropp – det går mig förbi.…

Klicka här för att läsa hela »

Klockan elva en kväll i Juli

ökänd

Där stod jag. Ensam, svettig, nervös och nästan lite panikslagen på busshållplatsen där vi skulle mötas upp. Samtidigt som jag ville vända och ta första bussen hem, visste jag att med dig ville…

Klicka här för att läsa hela »

Utrdrag roman om relationer.

Gustav

Den 30 Juli var sommaren bättre än någonsin. Gustav låg i soffan med trettionio graders feber och termometern på fönsterbrädan visade att det var 32 grader utomhus. Helena kom in i rummet och baddade…

Klicka här för att läsa hela »

Inte klokt

Moa Kristensson

Inte klokt! Det här är inte klokt! Vansinnigt! Sanslöst! Vad håller jag på med? Gå inte fram. Vänd om! Glöm det! S står i vimlet på Centralstationen i Stockholm. Det är fredag. Klockan är…

Klicka här för att läsa hela »

Sommarens vackra romans del 1

Ökänd

Mamma och pappa grubblar i framsätena om det kommer bli mycket folk. Själv sitter jag i baksätet med mina hörlurar och lyssnar på romantisk musik som tar sig djupt in i mitt hjärta. Vi ska träffa…

Klicka här för att läsa hela »

Tog allt, gick kallt

Nelly Kahr

Tog allt, gick kallt Nelly Kähr Sida 1, 2018-26 April, utskrift från dagboken. ”Du är något speciellt. Du ger mig ett lyckorus. Du ger mig ”det”. Du ger mig tillbaka tron. Tron på att inte…

Klicka här för att läsa hela »

Som en fjäril på en sommaräng

Yvonne Jansson

Som en fjäril på en sommaräng Nu satt han där igen, den gamle mannen med stråhatten och den slitna käppen lutad mot en sten. Han blickade ut över den blommande sommarängen där fjärilar livligt…

Klicka här för att läsa hela »

Tigerbalsam värmer inte ett brustet hjärta

Anonym

Hon var den rätta, så enkelt var det. Jag vet att ni kanske tycker att det låter löjligt att säga att man hittat sin livs kärlek när man är 15 år gammal men det kändes verkligen så. Jag kunde…

Klicka här för att läsa hela »

Konferensen

Agneta Nordenskjöld

Det var en dag i juni. Försommar, förväntningar, resfeber. Lite spännande var det allt. Lisen ville se hur det hon och deras receptionist Lena planerat hemifrån inför den stora försäljningskonferensen…

Klicka här för att läsa hela »

För alltid

Saga

Vinden tar tag i min knälånga klänning. Jag blundar och lyssnar på alla viskningar. Vindens viskningar. Det ända dem viskar är ditt namn, men tillslut tystnar dem. Jag slår upp ögonen igen. Miracle…

Klicka här för att läsa hela »

Ellas fantastiska gaynovell

Ella Gordin

“Schrrch!!” The sound of the gravel woke me up. Our old silver-coloured car had just entered the path leading up to our new house. “We're here!”, mom screamed excitedly. “Look, this is the new…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta romantiknovellerna:

En kvinna i mitt kök

Lars Olofsson

Han öppnade ögonen och såg att det var ljust ute. Det innebar att klockan borde vara bortåt nio på morgonen. Det smakade inte gott i munnen och huvudet kändes inte alldeles glasklart. Jaja, igår…

Klicka här för att läsa hela »

Konversation Om En Flicka

Lisa

2018-12-18 13:20:28 Simon: Träffar du nån tjej för tillfället? 2018-12-19 13:40:35 Lisa: Nej jag skriver med en del tjejer men träffar ingen just nu. 2018-12-21 10:16:17 Simon: Okej, man ska inte…

Klicka här för att läsa hela »

Ett gränslöst öde

Therese Sjöqvist

Jag är inte som andra tonåringar och jag har aldrig varit som andra barn heller. Ansvar. Plikt. Medkänsla. Ja, det är en del av den ska jag vara. På pappret åtminstone. Medan andra barn uppmuntrades…

Klicka här för att läsa hela »

Biets vackra livssång

EpicGamer

According to all known laws of aviation, there is no way a bee should be able to fly. Its wings are too small to get its fat little body off the ground. The bee, of course, flies anyway because bees don't…

Klicka här för att läsa hela »

Den unge Philips lidanden

Henrik Magnusson

Kontakt Vi hade samma mamma men olika pappor Philip och jag. Han var sju år yngre vilket gjorde att vi var mer som kusiner än bröder när vi var små, men i vuxen ålder hade våra band stärkts, särskilt…

Klicka här för att läsa hela »

Levande minnen

Lexie Li (alias)

KAPITEL 1, Ellie Jag satte nyckeln i låset och vred om och möttes av mitt hems välbekanta doft och slappnade av så fort jag stängde och låste dörren bakom mig. Jag klev ur mina trånga jobb-klackar…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren