Romantik noveller - Sida 7

Hallå, hör du mig Sverige?

Farhiya

Det är jag som talar. Har du tid ? Det är något du måste få veta. Gammal må du vara, men fri kan du allt inbilla dig att vara. Och dina fjällar så höga har sålts så billigt måste jag tillägga.…

Klicka här för att läsa hela »

En capricciosa på rummet

Romantiker

Min blick hade fallit på henne redan vid den första föreläsningen. Det fanns något speciellt där, och jag kunde egentligen inte säga vad det var. Utseeendet, ja det hade hon såklart. Fina drag,…

Klicka här för att läsa hela »

En kärlek

Gunilla Eborn

Redan första dagen på mitt nya jobb märkte jag att en kille tittade speciellt på mig och jag kände mig både attraherad och lite generad. Han var inte den snygga charmiga typen jag brukade titta…

Klicka här för att läsa hela »

Förbjuden kärlek

Yasaman

Jag sitter där på marken full av färgglada blommor och känner de varma vattendropparna rinna längs mina kinder. När kommer det här vara över? När kan jag äntligen känna mig som alla andra?…

Klicka här för att läsa hela »

Omringad av ett hav

Mikaela Speljak

En mörkbrun kalufs trängde sig fram i folkhavet. Killen var tanig och hans lila skjorta hängde löst över de klena axlarna. I sina händer balanserade han två kylda glas, i dessa dansade ölen i…

Klicka här för att läsa hela »

Förbjuden åtrå

Ökänd

Förbjuden åtrå Vi möttes av en tillfällighet på nyårsafton 2018–2019 på en krog. Våra blickar möttes och i samma stund var det som om tiden stannade, jag varken såg eller hörde vad som försiggick…

Klicka här för att läsa hela »

En drömpassagerare

Gunilla Eborn

Jag var trött och ledsen efter uppbrottet med Greger som jag trodde var mannen i mitt liv. En skitstövel visade det sig och nu var jag helt knäckt. Isolerade mig hemma och hade inte det minsta lust…

Klicka här för att läsa hela »

En ung flört

BlaBla3

Om han inte hade sådana vackra ögon kanske jag skull kunna hålla mig, men nu såg han mig och mitt hjärta bultade. Enligt alla andra är han intresserad av mig men han har aldrig visat det förut.…

Klicka här för att läsa hela »

Att komma ut.

Shadowgirl95

“Hon titta på dig igen!” stod det på den lilla mobilskärmen efter att jag fiskat upp den ifrån min jeansficka. Jag himlar med ögonen för mig själv. Vad vill hon egentligen, flatan. Ja hon kallades…

Klicka här för att läsa hela »

Ett krossat hjärta

Sandra

“Adam, kommer du ihåg den dagen då jag och du var på den där festen och du frågade mig om jag ville dansa med dig? Kommer du ihåg den tiden då det brukade vara jag och du? När vi var vid sjön…

Klicka här för att läsa hela »

Kärlek vid första ögonkastet

Alice Thorén

Kvällsmörkret har just lagt sig över storstaden och det är endast gatlyktorna som ger ett någorlunda ljussken. Röken som sipprar ut ur skorstenarna ger en inbjudande känsla. Staden är full av…

Klicka här för att läsa hela »

Jag saknar en bit

Mona

Det luktade kött kock i köket där hon stod, det var onsdag den 14 februari. Hon skulle nu vara med sin pojkvän. Allt har varit bättre om mamma gav henne 14000 kr - för en ny mobil. Nu var hon inte…

Klicka här för att läsa hela »

Efter krogen

Jossan

Ett pirrande glädjerus strömmar genom kroppen. Wow jag har glömt hur härligt det känns. Rummet är mörkt men jag ser den stiliga unga mannen som flörtat med mig efter krogen i det svaga månljuset…

Klicka här för att läsa hela »

Som en tjuv om natten, del 1

Peter Ökänd

Det var den hetaste sommaren i mannaminne. Varje dag stekte solen obönhörligt från en klarblå himmel, dag ut och dag in. På typiskt svenskt maner så var det enda som diskuterades på varje halvtom…

Klicka här för att läsa hela »

Den fina kuverten

Saydul Hasan

Det var en ljus dag och blev plötslig molnigt. Alla löv föll på gatan och träd har ändrat sig till gult. Man vet ju aldrig vad som är väntas för någon. Solen började gå ner och Alex satt ensam…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta romantiknovellerna:

En kvinna i mitt kök

Lars Olofsson

Han öppnade ögonen och såg att det var ljust ute. Det innebar att klockan borde vara bortåt nio på morgonen. Det smakade inte gott i munnen och huvudet kändes inte alldeles glasklart. Jaja, igår…

Klicka här för att läsa hela »

Konversation Om En Flicka

Lisa

2018-12-18 13:20:28 Simon: Träffar du nån tjej för tillfället? 2018-12-19 13:40:35 Lisa: Nej jag skriver med en del tjejer men träffar ingen just nu. 2018-12-21 10:16:17 Simon: Okej, man ska inte…

Klicka här för att läsa hela »

Ett gränslöst öde

Therese Sjöqvist

Jag är inte som andra tonåringar och jag har aldrig varit som andra barn heller. Ansvar. Plikt. Medkänsla. Ja, det är en del av den ska jag vara. På pappret åtminstone. Medan andra barn uppmuntrades…

Klicka här för att läsa hela »

Biets vackra livssång

EpicGamer

According to all known laws of aviation, there is no way a bee should be able to fly. Its wings are too small to get its fat little body off the ground. The bee, of course, flies anyway because bees don't…

Klicka här för att läsa hela »

Den unge Philips lidanden

Henrik Magnusson

Kontakt Vi hade samma mamma men olika pappor Philip och jag. Han var sju år yngre vilket gjorde att vi var mer som kusiner än bröder när vi var små, men i vuxen ålder hade våra band stärkts, särskilt…

Klicka här för att läsa hela »

Levande minnen

Lexie Li (alias)

KAPITEL 1, Ellie Jag satte nyckeln i låset och vred om och möttes av mitt hems välbekanta doft och slappnade av så fort jag stängde och låste dörren bakom mig. Jag klev ur mina trånga jobb-klackar…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren