Romantik noveller - Sida 5
Jag rökte en gås
Rahma Bulle
Att röka en gås är najs tycker jag inte verkligen jätte gott mycket, gås är gott med gurka på och äta med hamburgerdressing och rökta habaneros med salt och timjan eller en och annan pilsnerkorv…
Klicka här för att läsa hela »Mötet
Rebecka Svensson
Hon går på ett av sina vanliga ärenden, men på vägen vänder hon sig om för någonting fångar hennes uppmärksamhet. Där står en man. Han är inte svaret på hennes frågor, han är inte halvan…
Klicka här för att läsa hela »Fjällvandrarna.
Vi möttes igår när jag stannade för att ta en paus på väg söderut genom bergskedjan, dag 4 in i min vandring. Jag låg på rygg vid en lugnt rinnande bäck och hade sovsäcken som kudde. Jag låg…
Klicka här för att läsa hela »Vänta på att blommorna blommar
Alice Liu
Det är en sommarfredag kväll. Bella slutar slutligen veckans arbete och skyndar sig att ta den sista bussen för att inte missa den. På stationen är det fullt med folk. När bussen är framme stiger…
Klicka här för att läsa hela »DEN ROMANTISKE HOTELLGÄSTEN
Sten Wiking
Den nyincheckade hotellgästen stod och hängde vid receptionsdisken när den kvinnliga portieren frågade om hon kunde vara till tjänst, i det gästen genast svarade att hon behöver inte göra något…
Klicka här för att läsa hela »Bruna ögon
Yenni
Kapitel 1 Jag möts av blinkande lampor i alla möjliga färger, av hög musik och av dansande, glada människor. Det är en speciell känsla att gå in på en nattklubb och jag känner mig upprymd. Min…
Klicka här för att läsa hela »Tinderdejt, del 1
Chikenleg
Mobilen plingar till. Jag öppnar skärmen och ser att Jamina har skrivit. “Kommer om tjugo minuter och går de bra om jag tar med en kompis?” Jag känner hur paniken växer inom mig. För vem tar…
Klicka här för att läsa hela »Sista dansen
Stig Larsson
Det var sista året på gymnasiet. Jag brukade komma tidigt till klassrummet på morgonen för jag kom med en tidig buss. Där försökte jag göra mina läxor som jag inte gjort. Och de var många. Jag…
Klicka här för att läsa hela »Mitt Hav
Erik Roger
Havet. Lika still som du är vild. Som natten. Som katten. Spegelblank du ligger där så naken och stark. Så kraftfull. Så vacker. Som grönskan i Kyrkans park Spegelblank med månens vackra bild.…
Klicka här för att läsa hela »Doften
Stina Enroth
Hej. Hon står på parfymavdelningen på Åhléns med ryggen mot gången och näsan i en parfymflaska och ser inte den som tilltalar henne. Det behövs inte. Den rösten känner hon igen varsomhelst närsomhelst.…
Klicka här för att läsa hela »En kvinna i mitt kök
Lars Olofsson
Han öppnade ögonen och såg att det var ljust ute. Det innebar att klockan borde vara bortåt nio på morgonen. Det smakade inte gott i munnen och huvudet kändes inte alldeles glasklart. Jaja, igår…
Klicka här för att läsa hela »Du kanske aldrig kommer att få veta
Lovisanora
Du lägger din hand i min och regnet slår som stenar mot mina kinder, men det gör inte ont. Det ända jag kan känna är din varma hand och det enda jag kan se är dina blåa ögon som ser in i mina.…
Klicka här för att läsa hela »Min dolda kärlek
Abid
Jag har varit kär i henne i 2 år och vi älskar varandra sedan länge men vi har ingen aning om vad som händer i år.Jag funderar aldrig på att skilja oss från varandra. När vi är tillsammans känner…
Klicka här för att läsa hela »Min älskade....
Gun-Inger Arvidsson
Jag minns inte hur och när vi sågs första gången? Du bara fanns där. Du gav mig all den friskvård jag så väl behövde. Jag älskade dessa stunder vi hade tillsammans. Det var till dig jag kunde…
Klicka här för att läsa hela »Dagen vid stranden
Okänd
Hej, jag skriver till dig för att påminna dig om dagen vid stranden. Kommer du ihåg hur du förde dina fingrar genom mitt hår, sen genom sanden. En ensam älskare med en galning vid sig. Så måste…
Klicka här för att läsa hela »Dom längsta romantiknovellerna:
En kvinna i mitt kök
Lars Olofsson
Han öppnade ögonen och såg att det var ljust ute. Det innebar att klockan borde vara bortåt nio på morgonen. Det smakade inte gott i munnen och huvudet kändes inte alldeles glasklart. Jaja, igår…
Klicka här för att läsa hela »Konversation Om En Flicka
Lisa
2018-12-18 13:20:28 Simon: Träffar du nån tjej för tillfället? 2018-12-19 13:40:35 Lisa: Nej jag skriver med en del tjejer men träffar ingen just nu. 2018-12-21 10:16:17 Simon: Okej, man ska inte…
Klicka här för att läsa hela »Ett gränslöst öde
Therese Sjöqvist
Jag är inte som andra tonåringar och jag har aldrig varit som andra barn heller. Ansvar. Plikt. Medkänsla. Ja, det är en del av den ska jag vara. På pappret åtminstone. Medan andra barn uppmuntrades…
Klicka här för att läsa hela »Biets vackra livssång
EpicGamer
According to all known laws of aviation, there is no way a bee should be able to fly. Its wings are too small to get its fat little body off the ground. The bee, of course, flies anyway because bees don't…
Klicka här för att läsa hela »Den unge Philips lidanden
Henrik Magnusson
Kontakt Vi hade samma mamma men olika pappor Philip och jag. Han var sju år yngre vilket gjorde att vi var mer som kusiner än bröder när vi var små, men i vuxen ålder hade våra band stärkts, särskilt…
Klicka här för att läsa hela »Levande minnen
Lexie Li (alias)
KAPITEL 1, Ellie Jag satte nyckeln i låset och vred om och möttes av mitt hems välbekanta doft och slappnade av så fort jag stängde och låste dörren bakom mig. Jag klev ur mina trånga jobb-klackar…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen