Romantik noveller - Sida 3

Mannen i den vita hatten

Clara-Anne

(Novell inspirerad av låten Mannen i den vita hatten (16 år senare) av Kent) Det var en varm sensommardag när jag såg dig för första gången. Klockan var precis efter nio på morgonen och en svärm…

Klicka här för att läsa hela »

Ljuset i mitt mörka hus? Känner jag verkligen så?!

AlreadyGoneDown

Jag vill skriva något som hänsvisas till en person för ett eventuellt svår. Lite tråkigt början men detta är mitt första novell stillig skrift. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga eller hur…

Klicka här för att läsa hela »

Rhytmen

Dasi Rygord

Kommer du ihåg när vi dansade med varje del av våra kroppar nära varandra. Kommer du ihåg när du höll mina axlar och dansade på varje del av min kropp medans du hade ett leende på dina läppar…

Klicka här för att läsa hela »

Resten av mitt liv

Dasi Rygord

Varje ord gick in i mitt hjärta, varje känsla kom in i mitt hjärta och fick den att bulta tusen gånger snabbare. Jag kommer ihåg när du sa till mig hur mycket du älskar mig, jag kommer ihåg känslan…

Klicka här för att läsa hela »

Emellan oss

Angelina Lundström

Emellan oss Jag minns än den varma dagen i augusti, dagen då jag först såg dig. Du stod tillsammans med en grupp människor som alla var så insvepta i varandra att de inte tycktes se något annat,…

Klicka här för att läsa hela »

Fint liv.

Bianca Anevad Wilson Balzace

Vega, vaknade upp en dag och märkte att hon älskade tatueringar och gjorde sedan massvis med tatueringar, fina vill hon ha dem , nästan över hela kroppen. Hon var ju jätte utseendes fixerad och gillade…

Klicka här för att läsa hela »

Koalis

EmmaHh12

Rytmiskt pendlade havet mot land, en våg sköljde över stranden och nådde mina bara fötter innan den drogs tillbaka till oceanen. Nyfiken följde min blick med de solblekta stenarna som rullade in…

Klicka här för att läsa hela »

För det femte

Annis92

Hennes vänner skrattade och stojade. Sjöng med till den dova musiken. Tog selfies och beställde drinkar. Lilly Berg stämde in i skratten ibland, spelade med. Hon älskade sina vänner, men hon tyckte…

Klicka här för att läsa hela »

Natacha

Arne Björn Fredriksson

Den natten sov jag inte mycket. Kände hur hennes varma hud drog sig närmare under täcket. Lät hennes hand röra sig uppför mitt bröst. Mina fingrar sökte sig ner mot hennes varma lår. Snart låg…

Klicka här för att läsa hela »

Maarja Siimi

Arne Björn Fredriksson

La armarna runt min hals och kysste. Vad höll på att hända? La mina armar runt hennes midja. Kände hur hon höll ett hårt grepp om min hand. Frågade om jag fick ta en bild på henne. Hon log med…

Klicka här för att läsa hela »

Ögonblick

Okänd

Hon: Ljudet av domarens visselpipa, doften av idrottshall och ljudet av skosulor mot golvet, här känner jag mig hemma. Men just nu har jag fjärilar i magen när jag sitter på läktaren. Matchen närmar…

Klicka här för att läsa hela »

Melek - en röst ur det förgångna

Okänd

Han plockade ut det oansenliga lilla kassettbandet ur det tillhörande plastfodralet och laddade varsamt mjukt ner det i den frontmatade bandspelaren av bärbar modell, vilken stod provisoriskt placerad…

Klicka här för att läsa hela »

Före kullerbyttan

Carina Persson

- Är du verkligen säker på det här? Känner efter med min hand. April är tidig. Grässlänten har hunnit bli varm. Finns visst en plats i solen för den som har viljan att leta och hitta. Du frågar…

Klicka här för att läsa hela »

Den förlorade pusselbiten

Ingbo Sommar

Jag vet inte vad jag skulle göra om hade missat dej i mitt liv . Om du bara hade promenerat förbi, utan att stanna en stund . Du är den bit som har fattats i mitt liv. Det är som om den tomma platsen…

Klicka här för att läsa hela »

Lavendel Blommor

Keri K

Jag drog in mitt första andetag och öppnade mina ögon. Det starka solljuset bländade mig direkt, så jag omedvetet stängde dem igen. Blommorna runt omkring mig doftade stark och solen värme igenom…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta romantiknovellerna:

En kvinna i mitt kök

Lars Olofsson

Han öppnade ögonen och såg att det var ljust ute. Det innebar att klockan borde vara bortåt nio på morgonen. Det smakade inte gott i munnen och huvudet kändes inte alldeles glasklart. Jaja, igår…

Klicka här för att läsa hela »

Konversation Om En Flicka

Lisa

2018-12-18 13:20:28 Simon: Träffar du nån tjej för tillfället? 2018-12-19 13:40:35 Lisa: Nej jag skriver med en del tjejer men träffar ingen just nu. 2018-12-21 10:16:17 Simon: Okej, man ska inte…

Klicka här för att läsa hela »

Ett gränslöst öde

Therese Sjöqvist

Jag är inte som andra tonåringar och jag har aldrig varit som andra barn heller. Ansvar. Plikt. Medkänsla. Ja, det är en del av den ska jag vara. På pappret åtminstone. Medan andra barn uppmuntrades…

Klicka här för att läsa hela »

Biets vackra livssång

EpicGamer

According to all known laws of aviation, there is no way a bee should be able to fly. Its wings are too small to get its fat little body off the ground. The bee, of course, flies anyway because bees don't…

Klicka här för att läsa hela »

Den unge Philips lidanden

Henrik Magnusson

Kontakt Vi hade samma mamma men olika pappor Philip och jag. Han var sju år yngre vilket gjorde att vi var mer som kusiner än bröder när vi var små, men i vuxen ålder hade våra band stärkts, särskilt…

Klicka här för att läsa hela »

Levande minnen

Lexie Li (alias)

KAPITEL 1, Ellie Jag satte nyckeln i låset och vred om och möttes av mitt hems välbekanta doft och slappnade av så fort jag stängde och låste dörren bakom mig. Jag klev ur mina trånga jobb-klackar…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren