Romantik noveller - Sida 4

De fria

Nirmalia

Du sa att vi skulle leva för evigt, att ditt vapen skulle läggas undan efter kriget. Men du gav dig av till utan ett ord, lämnade ett brev vid mitt bord. Geväret du sa skulle skydda oss, blev kvar…

Klicka här för att läsa hela »

Tyst gåva

Alice Liu

Lucy ligger i sängen. Om hon försöker röra ögonfransarna uppstår ingen rörelse. Efter ett tag öppnar hon äntligen ögonen motvilligt. Men det bländande solljuset får henne att stänga ögonen…

Klicka här för att läsa hela »

När jag blir kär

Hur blir jag när jag blir kär? Jo, det ska jag berätta för dig att jag blir rent ut sagt sjuk i huvet, galen, psykotisk, egoistisk, manisk och smal. Jag slutar äta, jag slutar sova, jag slutar se…

Klicka här för att läsa hela »

Kärlek

Natasha Korsbäck

Jag saknar honom så jag gråter. Saknar hans varma kramar o hans ödmjukhet emot mig. Saknar hans kyssar i pannan och hur han skrattade när jag var sjuk. Hur han tog mig i handen när vi gick mitt ibland…

Klicka här för att läsa hela »

Älska mig

Natasha Korsbäck

Valkarna på magen. Prickarna på ryggen. Mörka cirklarna under ögonen. Tjocka låren. De breda höfterna. Hur ska någon kunna älska allt detta om jag inte älskar mig själv. Någon som gör mig…

Klicka här för att läsa hela »

Älska dig

Natasha Korsbäck

Tänk att det kan göra ont i kroppen att tycka om dig. Tänk att jag kan ligga och gråta en hel natt för att jag älskar dig så mycket. Tänk att jag kan tänka på dig varje morgon och varje kväll.…

Klicka här för att läsa hela »

DUBBELHETENS GLASÖGON

Sten Wiking

Liksom den romantiske poeten hänger sig i sin förbindelse åt skönmålningens dyrkan, av en till det yttre vacker kvinna, hänföras den oskuldsfulla nymfen av sina fantasier önskedrömmar, som i…

Klicka här för att läsa hela »

Jag rökte en gås

Rahma Bulle

Att röka en gås är najs tycker jag inte verkligen jätte gott mycket, gås är gott med gurka på och äta med hamburgerdressing och rökta habaneros med salt och timjan eller en och annan pilsnerkorv…

Klicka här för att läsa hela »

Mötet

Rebecka Svensson

Hon går på ett av sina vanliga ärenden, men på vägen vänder hon sig om för någonting fångar hennes uppmärksamhet. Där står en man. Han är inte svaret på hennes frågor, han är inte halvan…

Klicka här för att läsa hela »

Fjällvandrarna.

Vi möttes igår när jag stannade för att ta en paus på väg söderut genom bergskedjan, dag 4 in i min vandring. Jag låg på rygg vid en lugnt rinnande bäck och hade sovsäcken som kudde. Jag låg…

Klicka här för att läsa hela »

Vänta på att blommorna blommar

Alice Liu

Det är en sommarfredag kväll. Bella slutar slutligen veckans arbete och skyndar sig att ta den sista bussen för att inte missa den. På stationen är det fullt med folk. När bussen är framme stiger…

Klicka här för att läsa hela »

DEN ROMANTISKE HOTELLGÄSTEN

Sten Wiking

Den nyincheckade hotellgästen stod och hängde vid receptionsdisken när den kvinnliga portieren frågade om hon kunde vara till tjänst, i det gästen genast svarade att hon behöver inte göra något…

Klicka här för att läsa hela »

Bruna ögon

Yenni

Kapitel 1 Jag möts av blinkande lampor i alla möjliga färger, av hög musik och av dansande, glada människor. Det är en speciell känsla att gå in på en nattklubb och jag känner mig upprymd. Min…

Klicka här för att läsa hela »

Tinderdejt, del 1

Chikenleg

Mobilen plingar till. Jag öppnar skärmen och ser att Jamina har skrivit. “Kommer om tjugo minuter och går de bra om jag tar med en kompis?” Jag känner hur paniken växer inom mig. För vem tar…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta romantiknovellerna:

En kvinna i mitt kök

Lars Olofsson

Han öppnade ögonen och såg att det var ljust ute. Det innebar att klockan borde vara bortåt nio på morgonen. Det smakade inte gott i munnen och huvudet kändes inte alldeles glasklart. Jaja, igår…

Klicka här för att läsa hela »

Konversation Om En Flicka

Lisa

2018-12-18 13:20:28 Simon: Träffar du nån tjej för tillfället? 2018-12-19 13:40:35 Lisa: Nej jag skriver med en del tjejer men träffar ingen just nu. 2018-12-21 10:16:17 Simon: Okej, man ska inte…

Klicka här för att läsa hela »

Ett gränslöst öde

Therese Sjöqvist

Jag är inte som andra tonåringar och jag har aldrig varit som andra barn heller. Ansvar. Plikt. Medkänsla. Ja, det är en del av den ska jag vara. På pappret åtminstone. Medan andra barn uppmuntrades…

Klicka här för att läsa hela »

Biets vackra livssång

EpicGamer

According to all known laws of aviation, there is no way a bee should be able to fly. Its wings are too small to get its fat little body off the ground. The bee, of course, flies anyway because bees don't…

Klicka här för att läsa hela »

Den unge Philips lidanden

Henrik Magnusson

Kontakt Vi hade samma mamma men olika pappor Philip och jag. Han var sju år yngre vilket gjorde att vi var mer som kusiner än bröder när vi var små, men i vuxen ålder hade våra band stärkts, särskilt…

Klicka här för att läsa hela »

Levande minnen

Lexie Li (alias)

KAPITEL 1, Ellie Jag satte nyckeln i låset och vred om och möttes av mitt hems välbekanta doft och slappnade av så fort jag stängde och låste dörren bakom mig. Jag klev ur mina trånga jobb-klackar…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren