Romantik noveller - Sida 16

David

Anna-Maria Lindberg

David Julia drog mig bara längre och längre in i skogen. Vi passerade ett trångt utrymme genom en klippa. Hennes mjuka skratt ekade mellan stenarna. ”Du kommer älska det! Solnedgången är verkligen…

Klicka här för att läsa hela »

Kajkanten

Emanuel

”Berätta något om dig som ingen annan vet”, har hon precis sagt till mig, inte så mycket en uppmaning som en bedjande önskan: En önskan att ha mitt förtroende. Att få höra något som jag av…

Klicka här för att läsa hela »

Vinter

Nathalie

Det var en kall vinterdag men solen lös fint mot snön så att det skimrade när man kollade dit. Maya satt bredvid snöhögen på en sten och hade sitt favoritblock i sin famn och ritade, ingen som…

Klicka här för att läsa hela »

Nybörjarnovell

Isabelle G Törnström

FÖRFATTARENS ORD Jag skulle inte direkt vilja påstå att detta är en novell, utan mer en roman. Kanske skulle man kunna kalla det en novell med flera delar. Detta är då del ett. Hoppas att de som…

Klicka här för att läsa hela »

Kristallnatten

Adelina

Solen gick ned för länge sedan och stjärnorna har tagit dess plats. Månen är full och sprider nu sitt silversken, starkt men skört, likt en fjärils vingar, över marker, vatten och dess himlavalv.…

Klicka här för att läsa hela »

Promenaden

Alice

Vi går långsamt längs gångvägen. Solen har börjat gå ner men det är fortfarande varmt. Vi pratar med varandra, ganska lättsamt för en gångs skull. Vi följer varandra hem av en tillfällighet…

Klicka här för att läsa hela »

Nära men fjärran ändå - del 1.

Mattias J

Kunde det finnas ett bättre sätt att fira sin myndighetsdag? Oscar tittade sig omkring bland sina vänner och grannar. Alla hade de kommit till byns årliga försommardans. Den här kvällen var alla…

Klicka här för att läsa hela »

Den dagen.

Linnea2002

Hon kom in som en stormvind i klassrummet, det kändes iallafall så. Hon hade kommit försent på årets första skoldag och nu vändes alla blickar mot henne. Hon satte sig bara ner, längst ner i rummet,…

Klicka här för att läsa hela »

Förbjuden Kärlek

Anonym

Den här berättelsen handlar om läraren Johan och hans elev Amanda. En kärlek som finns men egentligen inte borde finnas. Den är INTE verklighets baserad. Kommentera om ni vill ha fortsättningen.…

Klicka här för att läsa hela »

En sårad romans

My

Ännu en sömnlös natt, en massa gåtor som blir bara större och större, men inget leder till någon bra slut satts.Det dyker upp samma bilder hela tiden, den gången vi träffade varandra och det…

Klicka här för att läsa hela »

Tok förälskad

Sofia Yeganloo

Jag är tok förälskad i honom, jag är så förälskad att mitt liv består av honom i min vardag och mina tankar. Det är vackert, känslan att tycka om en annan människa så mycket är starkt. Jag…

Klicka här för att läsa hela »

Älven så blå

Ulrika Nilsson

Älven så blå under kärlekens bro Älskar dig så mer än vad jag kunde tro Blommor doftande på ängen så grön Himlen skimrar Solen lyser mot mig så skön Dina ögon mot mig de tindrar Det var…

Klicka här för att läsa hela »

Februarihimlen

Ingen Särskild

Du har fyndat på loppis grabben. Jag är som de gamla vintage möblerna och de där vinylerna som inte ens var populära på den gamla goda tiden. Just i denna sekund är det någon hipster på Södermalm…

Klicka här för att läsa hela »

Ett kapitel ur Les Clefs Noir - De Svarta Nycklarna

Ökänd

Taxin hade knappt hunnit försvinna utom synhåll, förrän en man i läderställ och hjälm med mörkt visir kom körandes på en motorcykel i hög fart. Han saktade in bredvid mig och innan jag visste…

Klicka här för att läsa hela »

Bästa lektionen

Snowy1307

Jag skulle aldrig kunna säga det högt till henne, men skriva kan jag. Fast inget kärleksbrev....Det skulle vara en för storartad gest för någon som mig. Har gått och tänkt på detta nu. Flera…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta romantiknovellerna:

En kvinna i mitt kök

Lars Olofsson

Han öppnade ögonen och såg att det var ljust ute. Det innebar att klockan borde vara bortåt nio på morgonen. Det smakade inte gott i munnen och huvudet kändes inte alldeles glasklart. Jaja, igår…

Klicka här för att läsa hela »

Konversation Om En Flicka

Lisa

2018-12-18 13:20:28 Simon: Träffar du nån tjej för tillfället? 2018-12-19 13:40:35 Lisa: Nej jag skriver med en del tjejer men träffar ingen just nu. 2018-12-21 10:16:17 Simon: Okej, man ska inte…

Klicka här för att läsa hela »

Ett gränslöst öde

Therese Sjöqvist

Jag är inte som andra tonåringar och jag har aldrig varit som andra barn heller. Ansvar. Plikt. Medkänsla. Ja, det är en del av den ska jag vara. På pappret åtminstone. Medan andra barn uppmuntrades…

Klicka här för att läsa hela »

Biets vackra livssång

EpicGamer

According to all known laws of aviation, there is no way a bee should be able to fly. Its wings are too small to get its fat little body off the ground. The bee, of course, flies anyway because bees don't…

Klicka här för att läsa hela »

Den unge Philips lidanden

Henrik Magnusson

Kontakt Vi hade samma mamma men olika pappor Philip och jag. Han var sju år yngre vilket gjorde att vi var mer som kusiner än bröder när vi var små, men i vuxen ålder hade våra band stärkts, särskilt…

Klicka här för att läsa hela »

Levande minnen

Lexie Li (alias)

KAPITEL 1, Ellie Jag satte nyckeln i låset och vred om och möttes av mitt hems välbekanta doft och slappnade av så fort jag stängde och låste dörren bakom mig. Jag klev ur mina trånga jobb-klackar…

Klicka här för att läsa hela »
1){ $pag = true; }else{ $pag = false; } }else{ $pag = true; } if($pag){ ?>

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Ann Larsson

Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.

Ann Larsson

På andra plats denna veckan: Petra Christiansen