Djur noveller - Sida 3

Att respektera hundar

Anna Bäck

Hundar är fina djur. Man skall behandla hundarna med respekt och man skall ge dom kärlek. Vissa gatuhundar som hemlösa är folk dumma mot. Hundar är fina djur och skall behandlas med kärlek och omtanke.…

Klicka här för att läsa hela »

Den brunögda

Carina Persson

Kallar henne den brunögda, men hon är visst något som heter människa. Låter henne tro att det är hon som har valt mig, men i själva verket är hon min slav. Blir serverad kycklingtorrfoder och…

Klicka här för att läsa hela »

Trilobita

Lottie Ålhed

Phacopida Agnostida Paradoxides Redlichida Från kambrium till slutet av perm Leddjur - från djurriket Utdöda

Klicka här för att läsa hela »

Den brunögda

Carina Persson

Kallar henne den brunögda, men hon är visst något som heter människa. Låter henne tro att det är hon som har valt mig, men i själva verket är hon min slav. Blir serverad kycklingtorrfoder och…

Klicka här för att läsa hela »

Skall vi flytta ihop?

Uta Brontén

Du skulle gärna vilja veta hur det ser ut hemma hos mig, eller hur? Jag har observerat din nyfikenhet, men du har aldrig frågat. Har du tänkt på ett visst möblemang som skulle passa eller inte passa…

Klicka här för att läsa hela »

Sagan om dinon bertil

Anna Bäck

Kapitel 1 Bertil föds till världen! Det var en vacker dag i skogen och på fälten. På ett fält brevid en skog så hade en flock dinos en häggnings tid. Det betydde att alla i flocken skulle få…

Klicka här för att läsa hela »

Sagan om magi draken david

Anna Bäck

Kapitel 1. David föds hos dino flocken! Det var en solig dag och en dino flock hade häcknings tid. Det betyder att flocken skall få ungar. Men av av dinosarna som vakade över sitt bo hade ett konstigt…

Klicka här för att läsa hela »

Gatuhunden benny

Anna Bäck

Kapitel 1 Benny föds till världen Året är 2000talet och i stockholms gator vimlade det av gatuhundar. Stockholms stad hade 1000tals gatu hundar som ingen rådde om. På den här tiden är ungefär…

Klicka här för att läsa hela »

Sagan om dinon Viktor

Anna Bäck

Kapitel 1 Viktor föds till världen! Det var en härlig solig sommar dag. En flock dinos hade olika bon i marken de vaktade sina ägg. Det var den tiden årstiden som dino ungar skulle komma till världen.…

Klicka här för att läsa hela »

Story about street dog buddy

Anna Bäck

Chapter 1 Buddy is born to the world! In the land Turkey is was many street dogs a walking. One street dog named Siri was gestation. She gonna birth puppys any time. She have mate with a another dog in…

Klicka här för att läsa hela »

Sagan dinon och dess arter

Anna Bäck

Det var en vacker dag på dinosauriernas tid. Alla gjorde sina saker och åt sin mat vissa dinosaurier fajtades. Men den här historien skall handla om en ovanlig dinosaurie som heter dino och hur den…

Klicka här för att läsa hela »

Sagan om gatuhunden Bob.

Anna Bäck

I staden grekland lös solen klart och tydligt. I en gränd lite längre ner på gatan var det massor av gatuhundar och en av dom hette Bob. Bob var 2år gammal hund en hane. Bob som var en stor schefär…

Klicka här för att läsa hela »

Ur Ögonen på en katt

Hanna Sjödin

Hon vaknade alltid med soluppgången och kom hem när natten nalkades. Varje morgon var det samma visa om och om igen; ett evigt snoozande med alarmet. Sedan fick hon stressa in på toaletten, slänga…

Klicka här för att läsa hela »

Hoppkaninen.

Amy

Ella tänkte på hopptävlingen hon och Tullnäsets Secret charm, även kallad pepsi skulle tävla imorgon. Dom skulle starta i svår rak och lätt krok med en pinne. Hon visste att Pepsi verkligen gillade…

Klicka här för att läsa hela »

Djurskyddsinspektören

Jackie

Djurskyddsinspektören Det hela började för två år sedan. Jag var 18 år och pluggade till sjuksköterska i Stockholm. Mina föräldrar bodde 63 mil bort. Tillsammans drev dom en stor häst gård…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta djurnovellerna:

Flickans Sista Häst

Erica Creutz

Det dundrade och brummade ovanför tegelpannorna. Felicia släppte genast den löddriga tallriken i sin hand. Så plötsligt att den for i trägolvet och sprack i flera bitar. Flickan sprang genast in…

Klicka här för att läsa hela »

Igges år

Niklas Stenström

Det var andra veckan i april. Snön var nästan smält undan, det hade blivit ljust, dagarna hade blivit längre och varningar för gräsbränder i fjolårets gräs och löv hade tagits upp bland nyheterna.…

Klicka här för att läsa hela »

Djurskyddsinspektören

Jackie

Djurskyddsinspektören Det hela började för två år sedan. Jag var 18 år och pluggade till sjuksköterska i Stockholm. Mina föräldrar bodde 63 mil bort. Tillsammans drev dom en stor häst gård…

Klicka här för att läsa hela »

Ko-poeten

Bo Axelzon

KO-POETEN. En pojke i sexårsåldern bor på en bondgård. Han har ganska stor frihet att röra sig i naturen och bland gårdens djur. Ingen av de vuxna lägger mycket kraft och möda på att förvissa…

Klicka här för att läsa hela »

Gatuhunden benny

Anna Bäck

Kapitel 1 Benny föds till världen Året är 2000talet och i stockholms gator vimlade det av gatuhundar. Stockholms stad hade 1000tals gatu hundar som ingen rådde om. På den här tiden är ungefär…

Klicka här för att läsa hela »

Ellas elefant

Ewa Sundbäck

Antal tecken: 10 164 Ellas elefant Elefanterna stod bredvid varandra på hylla efter hylla. De var stora och de var små. De var av trä eller sten, kristall eller plast, men absolut inte av elfenben.…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren