Djur noveller - Sida 4

Apollo

Julia K

Jag gick in i sadelkammaren för att hämta Apollos sadel och träns. Det var en evighet sen jag red senast och självklart fanns där nervositet. Det är en torsdag idag, och de innebär att Apollo redan…

Klicka här för att läsa hela »

Röd järnfågel

Doyon Poesnata

En röd järnfågel med klarröd stjärt flyger in över Vösby gör en lov över hustaken på Kavallerigatan och viker av mot väster på väg till fjärranösternländer där kaos råder...

Klicka här för att läsa hela »

Hatade människorna

Isse

I Sverige har djurförsök vid smink varit olagligt ända sedan 2009. Jag säger att det inte är bra, jag säger ja till djurförsök. Jag tycker att det är föraktligt att man inte kan använda djur…

Klicka här för att läsa hela »

Den nya rödluvan

Camilla

Flickan gick varje dag genom skogen med mat till sin mormor som bodde ensam i en liten fin stuga i en glänta. Mormor tyckte nog att hon kunde gå till affären själv, men det tyckte inte flickan. Hon…

Klicka här för att läsa hela »

The life of a circus monkey

Lovisa

The night were ghastly and cold. The monkey was old and had lived a hard life, yet he still remembered how happy he had been back in Mexico, with all the other Spider monkeys. He was tormented when he…

Klicka här för att läsa hela »

Söndagspromenaden

Max Green

Söndagspromenaden Kvinnan var på väg hem från en jobbig dag och ett tröttsamt besök i mataffären. Hon hörde ett högt skrik och en skällande hund, ljuden kom från sjön. Hon släppte matkassarna…

Klicka här för att läsa hela »

Fågeln

ökänd

Med sina vingar utfällda svävade fågeln genom luften. Himmeln var vit liksom landskapet och tillsammans suddade de ut horisonten. Luftrummet var tomt. Antingen var det kylan här som skrämde bort…

Klicka här för att läsa hela »

Ghjghjghjghj

Tobias Haglund

Näork ligger oghjghjghjghjjg gåjhhgjjghjt ätghjghjghj. Soghjghje ringmärkt.gjughjghjfghjr igenom.

Klicka här för att läsa hela »

Ellas elefant

Ewa Sundbäck

Antal tecken: 10 164 Ellas elefant Elefanterna stod bredvid varandra på hylla efter hylla. De var stora och de var små. De var av trä eller sten, kristall eller plast, men absolut inte av elfenben.…

Klicka här för att läsa hela »

Blodet rinner

Johannaaaa

Livet passerar snabbare än vad jag tidigare trott. Det insåg jag när jag tvingades bort från den plats som jag älskar mest till den plats som jag så längre fruktat. Hjälp, vart för dem mig, varför…

Klicka här för att läsa hela »

Grevinnan och betjänten

Erika Burgemeister

Grevinnan och betjänten Himlen hade börjat anta en rosa ton och detta var grevinnans bäst stund på dygnet. Hon lutade sig mot stammen och skrubbade sin kliande bakdel som lopporna nu tagit i total…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta djurnovellerna:

Flickans Sista Häst

Erica Creutz

Det dundrade och brummade ovanför tegelpannorna. Felicia släppte genast den löddriga tallriken i sin hand. Så plötsligt att den for i trägolvet och sprack i flera bitar. Flickan sprang genast in…

Klicka här för att läsa hela »

Igges år

Niklas Stenström

Det var andra veckan i april. Snön var nästan smält undan, det hade blivit ljust, dagarna hade blivit längre och varningar för gräsbränder i fjolårets gräs och löv hade tagits upp bland nyheterna.…

Klicka här för att läsa hela »

Djurskyddsinspektören

Jackie

Djurskyddsinspektören Det hela började för två år sedan. Jag var 18 år och pluggade till sjuksköterska i Stockholm. Mina föräldrar bodde 63 mil bort. Tillsammans drev dom en stor häst gård…

Klicka här för att läsa hela »

Ko-poeten

Bo Axelzon

KO-POETEN. En pojke i sexårsåldern bor på en bondgård. Han har ganska stor frihet att röra sig i naturen och bland gårdens djur. Ingen av de vuxna lägger mycket kraft och möda på att förvissa…

Klicka här för att läsa hela »

Gatuhunden benny

Anna Bäck

Kapitel 1 Benny föds till världen Året är 2000talet och i stockholms gator vimlade det av gatuhundar. Stockholms stad hade 1000tals gatu hundar som ingen rådde om. På den här tiden är ungefär…

Klicka här för att läsa hela »

Ellas elefant

Ewa Sundbäck

Antal tecken: 10 164 Ellas elefant Elefanterna stod bredvid varandra på hylla efter hylla. De var stora och de var små. De var av trä eller sten, kristall eller plast, men absolut inte av elfenben.…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren