Noveller - Sida 5

Drömfångare

Victoria

Det är tyst i rummet. Inte ens en klocka som tickar. Ljudisolerade väggar. För att hålla hemligheterna hemliga. På det låga bordet mellan fåtöljerna ligger en öppnad förpackning näsdukar. En…

Klicka här för att läsa hela »

En betydelselös människas anteckningar

Taleptox

Åren hade gått för Herr Humble och han mindes inte så särskilt mycket längre från förr hur han hade haft i sitt liv och på jobbet som kommunpolitiker och hur världen hade varit förr i sin ungdom.…

Klicka här för att läsa hela »

Herr Henrikssons magnifika bravader

Taleptox

En helt vanlig dag i tjänstemannen Herr Henrikssons dag började med att han klev ur säng, sträckte på sig och sedan gjorde han ett besök på wc för morgontoalett. Han var i medelåldern kring de…

Klicka här för att läsa hela »

Frälsarens Historia

Taleptox

Han gick med stadiga steg i ett par knähöga läderstövlar på vägen utmed vägkanten och kom fram till lantgården med sitt yviga långa hår fladdrande i vinden en vår i april. Iklädd en svart…

Klicka här för att läsa hela »

Gården vid havet

LizzieB

Ingress: Josefin vet inte riktigt vad hon vill göra, många tankar som far runt i hennes huvud. Det har blivit väldigt stressig på jobbet och det börjar att märkas nu. Det ska bli skönt att komma…

Klicka här för att läsa hela »

Ögonblicket

Cafewriteryuhu

Det som inte får hända har hänt. Min bästa vän, hon som hjälpte mig komma över Kalle, hon som sarkastiskt flinade åt lärarens beröm vid provresultatet, hon som absolut inte bröt sin spaghetti…

Klicka här för att läsa hela »

Sopsortering är farligt

Lisbet Löf

Karin och jag kallade henne elakt för Vadinuhitter därför att hon lade in denna fras i varje mening hon sade.Och det var många meningar. Människan pratade oavbrutet. Vad-är-det-nu-det-heter sade…

Klicka här för att läsa hela »

Granne med dårskap

C.S Berglöv

Äntligen kunde han läsa sanningen, det han hade haft på känn under en lång tid. Det var som en befrielse att inte vara ensam om sina tankar. Här stod det allt på svart och vitt, sanningen om alla…

Klicka här för att läsa hela »

Nattklubben 4

Johan Wettergren

På nattklubben som både jag och Anna och Sofia besökte så hettade det till. Det börjar med att Anna ljuger för en man. Denna man, som troligtvis tillbringat mycket tid med att lyfta tyngder på…

Klicka här för att läsa hela »

Elsa och djävulen

C.S Berglöv

Elsa och djävulen. Hon såg på sina händer, de förstörda blommorna och brutna stjälkarna, låg huller och buller i dem. Det var inget hon hade räknat med. Framför stod en man som hade fångat…

Klicka här för att läsa hela »

Elsa och djävulen

C.S Berglöv

Hon såg på sina händer, de förstörda blommorna och brutna stjälkarna, låg huller och buller i dem. Det var inget hon hade räknat med. Framför stod en man som hade fångat och återbördat henne…

Klicka här för att läsa hela »

Min familj

Anna Bäck

Jag älskar min famij. En familj är det bästa som finns i mitt liv. Jag bodde hos min riktiga mamma. Men sen flyttade jag till en annan familj när jag var 2 år. Jag är uppväxt med den familj jag…

Klicka här för att läsa hela »

Hundar

Anna

Hundar finns i olika raser och storlekar och färger och former. Jag tycker om hundar och så där liksom. Men hundar finns överallt. Jag tycker om hundar och så där liksom. Jag tycker om min hund…

Klicka här för att läsa hela »

Om pedde

Anna Bäck

Jag vill berätta om peder min man han är så himla fin och så där liksom. Peder är så mysig och så där liksom. Han får mitt hjärta att dunka och så där liksom. Men han är inte som andra killar.…

Klicka här för att läsa hela »

De ofrivilliga terroristerna

C.S Berglöv

Ingen av dem hade egentligen någon vettig förklaring över vad som hade hänt. Men det var av någon outgrundlig orsak att en bok i Jims väska hade börjat brinna. Det enda vettiga de kom fram till…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Haahaauuj

Hejsan hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej

Haahaauuj

På andra plats denna veckan: Petterbroberg