Noveller - Sida 4

En vintersaga

Jessica Lindholm

Tåget går om en timme. Saga bor nära stationen. Staffan bor hos Saga. När hon promenerar till centralen själv tar det max 25 min från dörr till dörr, i ett lagom tempo. Hon stannar ofta upp och…

Klicka här för att läsa hela »

Bekännelser från en folkhögskola. Del 16 - Ett nytt år med bra början

J_heartbreaker

Del 16 (läs gärna tidigare delar i berättelsen först) På nyår kom även Sofie och hennes 29 år äldre man Omar för att fira med oss. Jag hade haft med min finkläder även till jul, men de användes…

Klicka här för att läsa hela »

Klöver och midsommarnatt

Mr. Klädhängare

-Nu, vädret. I Stockholms län så ser det ut som att det kommer bli 34 grader, vilket är mycket ovanligt. I år så har vi haft en fruktansvärt varm sommar, men imorgon är på en annan nivå. Väderleksrapporten…

Klicka här för att läsa hela »

Återbesöket för Bengt och Ida

Bengt

Då var det dags för återbesök efter en månad. Ida o Bengt anmälde sig i luckan och tog inte länge så ropade Elin upp dem. Elin gick rakt på sak och bad mig klä av mig o hoppa upp i stolen för…

Klicka här för att läsa hela »

Hälsoundersökning

Bengt

Hade fått tid till en hälsokontroll till lokala hvc då jag hade fyllt 18år. Jag var lite nervös men visste att det kommer o gå bra fast jag inte visste va allt som skulle göras. Såg jag hade tagit…

Klicka här för att läsa hela »

Min dotter knullar sin farbror och mig

Nilskjell

”Mirre, du vet att min bror kommer i eftermiddag, väl?” ”Ja, pappa, du har sagt det. Ska bli kul. Jag gillar farbror Oskar, han är cool.” ”Jag vet att han gillar dig också, kan ofta inte…

Klicka här för att läsa hela »

En kaffe i solen

Skånekille

Det var den första riktigt härliga sommardagen solen sken och fåglarna kvittrade, man kände riktigt livsandarna återvända efter en lång tråkig höst och vinter. Överallt när man såg sig omkring…

Klicka här för att läsa hela »

Bekännelser från en folkhögskola. Del 15 - Jul i Värmland

J_heartbreaker

Del 15 (läs gärna de tidigare delarna först) Tidigt på morgonen den 23 december tog jag bilen och åkte till Värmland för att fira både jul och nyår tillsammans med Kattis och Sanna. Jag hade…

Klicka här för att läsa hela »

Homo? Nej. Vänner.

Permmm

Första gången det ryckte i snoppen var då jag såg Eva Remaus. Var 5 - 6 år. Upptäckte att om jag rullar snoppen i handflatorna fort så efter en kort stund, skakade kroppen så skönt. Kroppen studsade…

Klicka här för att läsa hela »

Sambons dotter

Annelie

Det sägs att Bianca var Sveriges kåtaste flicka. Det stämmer inte. Mellan Jul och Nyår var familjen i alperna. Hela släkten. Jag fick inte en lugn stund. Alltid var det någon som ville ha hjälp.…

Klicka här för att läsa hela »

Bekännelser från en folkhögskola. Del 14 - Sex, kärlek och vänskap

J_heartbreaker

Del 14 (läs gärna de tidigare delarna i berättelsen först) Vi blev stående så en stund där i duschen, med armarna om varandra och kramades. Ända till Sanna bröt tystnaden: - "Nu badar vi." Det…

Klicka här för att läsa hela »

Våldtäkt

RÖS07

Livet fallerar, allt jag byggt upp rasade samman den dagen då du gjorde det oförglömliga. Det kommer jag aldrig att kunna förlåta dig för, oavsett hur mycket du ber om det. Jag hoppas att du sätts…

Klicka här för att läsa hela »

Den tatuerande änkan, första besöket

William T. Orsson

Jag frågar aldrig min patient vad problemet är. Jag börjar istället med enkla frågor om namn och yrke. Allt enligt ett utförligt frågeformulär där jag i tur och ordning även ställer frågor…

Klicka här för att läsa hela »

Nissen

Karin Hell

Det var en gång en nisse på en gård,han jobbade och slet från tidigt morgon till sen kväll. Han såg efter djuren och att alla på gården hade det bra, En sådan nisse kunde alla önska de hade.…

Klicka här för att läsa hela »

Flickorna

Annelie

My stönade fram , snälla Moa slicka mitt stjärthål . Moa särade Mys stjärt. Och började lapa My i stjärtskåran och neråt. My snyftade nästan då Moas tunga nådde anus ,åhhh Moa vad du är…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren