Relationer noveller - Sida 21

Vid trädet eller ….

Gunilla Jansson

Rollatorn gick tungt i uppförbacken, men han stretade på medan Tora pratade med kollegorna på sjukhemmet. Hade han nu glömt elmotorn igen, han var inte van vid sådana nymodigheter. Det fick gå,…

Klicka här för att läsa hela »

Gårdsbossen

Jimmy Fransson

Himlen är grå över staden och mellan molnen kan solen skymtas om man tittar riktigt noga. Men mest är det dom mörka fläckarna som skvallrar om regn som syns i molntäcket över gångarna som tar…

Klicka här för att läsa hela »

Sverige med man och barn

Schweder

Jag träffad dig på en kall dag i januari. Det var lördag. Jag lag på mig sängen och tänkte om jag skulle åka till dig. Jag var så trött. Men jag kör till järnvägsstationen i Bad Sulza och…

Klicka här för att läsa hela »

Jordnöten

Julian Yderbo

Tvättmaskinens brummande fyllde lägenheten. Runt omkring honom stod flyttkartonger ostadigt staplade på varandra. I vanliga fall skulle han rätta till dem. Se till att det fanns struktur, men inte…

Klicka här för att läsa hela »

My dear

Samada

Just one look at you. That was all it took. It’s as if I somehow lost myself in your eyes. Just to find the right way a second later. The path leading me into the depth of your soul. At that moment…

Klicka här för att läsa hela »

Kan vi snälla stanna tiden

VågaViljaFlyga

Kan vi snälla stanna tiden. Här och nu. Med henne. På denna busshållsplatsen. Påväg hem till någon snubbe som har en kompis. Jag kommer ligga med honom, för det betyder att jag får spendera ytterligare…

Klicka här för att läsa hela »

De kom ändå, orden, oktober 1991...

Livet

Jag sitter på Kulturhuset tillsammans med min son en dag i oktober 1991. Det är sen förmiddag och vi tillbringar dagen här och inväntar kvällen med dess behagliga ljusskiftningar i tid. Alla skollov…

Klicka här för att läsa hela »

De kom ändå, orden...

Livet

De kom ändå, orden för det tuffaste som hänt i mitt liv... Mitt stängda inre rum Där jag för mig själv spelat upp all rädsla. Försöker hålla den borta från förbjuden mark; mötet med människor…

Klicka här för att läsa hela »

Till mina mammor som tankar, annandag jul i St:a Klara kyrka år 1999...

Livet

Dagen du lämnade mig. Ensam. I en spädbarnsbädd. Den dagen blev jag övergiven på djupet där jag låg, i min blöja, under den vita filten av bomull med blå ränder och mitt mörka långa hår på…

Klicka här för att läsa hela »

Signalerna går

Sofia

Hon vaknar upp av ett rasslande ljud från ytterdörren, följt av en nyckel som med hjälp av våld låser upp det gamla låset till lägenheten. God morgon Johanna! Hör hon utanför rummet, följt…

Klicka här för att läsa hela »

Att försöka förstå.

Livet

Att försöka. Att förstå eller att ens vilja försöka förstå. Att ens behöva låtsas vilja försöka förstå, när ingen annan gör det. Eller ens vill göra det. Försöka förstå. Jag minns…

Klicka här för att läsa hela »

Fast vindskydd... (5)

Livet

Vem av dem som lämnade först går aldrig riktigt att säga. Lämnade det gemensamma hemmets luftiga väggar, ut mot en väntande vardag, som bara hittills hade speglats i förhoppningar, där grus var…

Klicka här för att läsa hela »

Längtan är som ett fönster

Bo R Davidsson

När vi växte upp tänkte vi att livet handlar om att bli vuxen i betydelsen trygg och säker, att veta, att slippa osäkerheten. Målet var att ha svaren och kontrollen, att vara stark, särskilt i…

Klicka här för att läsa hela »

Den sanna sanningen

Alexandra

Kan någon svara på hur man kan lita på en person som inte talar sanningen? Eller är det så enkelt att det inte går. Vad ska man göra om man vet att personen inte är ärlig om något som hen har…

Klicka här för att läsa hela »

Fast vindskydd... (4)

Livet

I dag skulle det bli en ny resa. En resa så totalt olik de som varit hittills att den därför kunde kallas en vandring. Det hade gått många år och det hade gjort saken lite bättre för det mesta.…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta relationernovellerna:

Talande tystnad

Tobias Karlsson

1. Det låg en bläckpenna och ett anteckningsblock prydligt bredvid varandra på bordet framför Per i hans kontorsrum. Han var ingen vän av ordning; man kunde rent av kalla honom slarvig, den typ av…

Klicka här för att läsa hela »

Pan och Liv om Kärlek part 7

HeatherWade

Müsli 10/9-2010 Sjukhusnatten börjar övergå i tidig morgon när jag vaknar till i den nedsuttna soffan för jag vet inte vilken gång i ordningen. Min vanliga jävla huvudverk bultar innanför pannbenet…

Klicka här för att läsa hela »

The dead womens tale

Emelia Wärme

PROLOG Jag sitter i fåtöljen, lyssnar till den levande staden. Mina självskadeärr var så synliga att jag nästan inte kunde bada. De fanns överallt, på benen och låren. På magen och under brösten.…

Klicka här för att läsa hela »

Återvändarna

Lars Jerrhag

Återvändarna Av Lars Jerrhag Kapitel 1 Det är en råkall och ganska disig tisdagskväll i Malmö alldeles i slutet av november månad. Det stora brobygget håller på att fullbordas och ljusen från…

Klicka här för att läsa hela »

Del I: Snöfall

Aurora Astapor

Del I: Snöfall, 2018 ”Skynda dig.” Christopher fick upp dörren med det rutmålade glaset och Rebecka steg före in i väntrummet, flåsande och redan svettig efter att ha sprungit uppför de bägge…

Klicka här för att läsa hela »
1){ $pag = true; }else{ $pag = false; } }else{ $pag = true; } if($pag){ ?>

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Ann Larsson

Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.

Ann Larsson

På andra plats denna veckan: Petra Christiansen