Relationer noveller - Sida 22

Kärlek = Hat - Del III

Juniior Evelina Pedersen

*** Det var som vilken dag som helst. Jag kom för att hämta Emma. Vi hade nu varit tillsammans i ett par månader. Jag höll inte riktigt koll. Hon såg inte så glad ut när jag kom dit. Hon kom gåendes…

Klicka här för att läsa hela »

Jag ska slåss i dina kvarter part 10

HeatherWade

Miriam Efter att min syster och Naemi gått slår jag upp fönstret, tänder en cigg, sätter mig gränsle över Maja och fingrar lite på hennes silverarmband. ”Maja..”, säger jag försiktigt, försöker…

Klicka här för att läsa hela »

Jag ska slåss i dina kvarter part 9 !uppdaterad!

HeatherWade

MAJAS SYSTER HETER INTE INA UTAN EMILIA OCH HENNES KÄRLEKINTRESSE HETER INTE ALICE UTAN NAEMI, PGA ANLEDNINGAR, DÄRAV UPPDATERINGEN. Miriam Nästa dag vaknar jag tidigare än Maja. Maja är redan så…

Klicka här för att läsa hela »

Fast vindskydd... (3)

Livet

Nu skulle det ju ändå bli någonting närmast sensationellt. Detta att de valt göra en väldig massa resor tillsammans. Resor och vandringar. Ömsom i dagen, ömsom i natten skulle deras önskningar…

Klicka här för att läsa hela »

I en annan av världar part 10

HeatherWade

Ylva Tåget dundrar in på Stockholms central och stannar med ett ryck. Jag kan inte låta bli att studera Hanna, hon sitter och biter nervöst på naglarna. ”Hanna, är du okej?”, frågar jag och…

Klicka här för att läsa hela »

I en annan av världar part 9

HeatherWade

Linnea Hela mitt huvud snurrar och på motorvägen under bron där jag står dundrar trafiken förbi. Mina tankar flyger iväg till Mia som jag lämnade utanför Butler’s för en knapp timma sedan med…

Klicka här för att läsa hela »

I en annan av världar part 8

HeatherWade

Adam Muse dundrar ur mina hörlurar medan Sverige svischar förbi utanför tågfönstret. Jag trummar lite med fingertopparna mot mitt jeanslår, minns irriterat Lasses min när jag och Lina lämnade…

Klicka här för att läsa hela »

I en annan av världar part 7

HeatherWade

Adam ”Hur fan tänker ni egentligen?”, frågar jag och flinar mot min syster och hennes nyblivna flickvän. ”Vadå? Vi bara chillar, Adam, vi bara chillar”, svarar Hanna och drar ett djupt bloss…

Klicka här för att läsa hela »

I en annan av världar part 6

HeatherWade

Linnea Jag rotar fram mina svarta klackskor i högen på hallgolvet och rusar ut från Adams hus så fort jag bara förmår. Mina egna och Ylvas ord dunkar i mitt huvud, pulserar i hela min kropp. När…

Klicka här för att läsa hela »

I en annan av världar part 5

HeatherWade

Adam Jag går ner för trappan med lite vingliga steg och håller hårt i mina tre nyfixade spliffar. Jag och Josef hade tänk dela på dom, men han är kvar uppe i mitt sovrum och hånglar loss med Pernilla.…

Klicka här för att läsa hela »

I en annan av världar part 4

HeatherWade

Adam Josef ler ett belåtet leende och räcker över den nyrullade spliffen till mig. Jag tar ett djupt bloss och drar ner den brännande haschröken i lungorna. Det finns ingenting som gör mig så lugn…

Klicka här för att läsa hela »

I en annan av världar part 3

HeatherWade

Ylva Theo ler stort och stoppar in en näve spunnet socker i munnen. ”Jag älskar Liseberg, mamma!”, utbrister han lyckligt. ”Kan vi åka slänggungorna?” ”Men gubben, du får åtminstone äta…

Klicka här för att läsa hela »

I en annan av världar part 2

HeatherWade

Ylva Det tar tre dagar innan Linnea hör av sig. Tre långa dagar av väntan för min del. När jag hör det pipet från mobilen sliter jag åt mig den, och på displayen står det att jag fått ett sms.…

Klicka här för att läsa hela »

Electric Stars part 5

HeatherWade

Chloe Pedersson, 2015-07-26 Hennes läppar är så mjuka mot mina, och de passar som två pusselbitar. Lily tar sin hand och lägger om min nacke, nästlar in i mitt röda hår. Den andra handen lägger…

Klicka här för att läsa hela »

Electric Stars part 1

HeatherWade

Chloe Pedersson, 2015-07-25 Jag sitter lutad, nästan på huk, mot väggen utanför Konsum och tar ett bloss på min cigarett. Från ingenstans dyker Angela, min vän och medarbetare, plötsligt upp och…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta relationernovellerna:

Talande tystnad

Tobias Karlsson

1. Det låg en bläckpenna och ett anteckningsblock prydligt bredvid varandra på bordet framför Per i hans kontorsrum. Han var ingen vän av ordning; man kunde rent av kalla honom slarvig, den typ av…

Klicka här för att läsa hela »

Pan och Liv om Kärlek part 7

HeatherWade

Müsli 10/9-2010 Sjukhusnatten börjar övergå i tidig morgon när jag vaknar till i den nedsuttna soffan för jag vet inte vilken gång i ordningen. Min vanliga jävla huvudverk bultar innanför pannbenet…

Klicka här för att läsa hela »

The dead womens tale

Emelia Wärme

PROLOG Jag sitter i fåtöljen, lyssnar till den levande staden. Mina självskadeärr var så synliga att jag nästan inte kunde bada. De fanns överallt, på benen och låren. På magen och under brösten.…

Klicka här för att läsa hela »

Återvändarna

Lars Jerrhag

Återvändarna Av Lars Jerrhag Kapitel 1 Det är en råkall och ganska disig tisdagskväll i Malmö alldeles i slutet av november månad. Det stora brobygget håller på att fullbordas och ljusen från…

Klicka här för att läsa hela »

Del I: Snöfall

Aurora Astapor

Del I: Snöfall, 2018 ”Skynda dig.” Christopher fick upp dörren med det rutmålade glaset och Rebecka steg före in i väntrummet, flåsande och redan svettig efter att ha sprungit uppför de bägge…

Klicka här för att läsa hela »
1){ $pag = true; }else{ $pag = false; } }else{ $pag = true; } if($pag){ ?>

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Ann Larsson

Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.

Ann Larsson

På andra plats denna veckan: Petra Christiansen