Relationer noveller - Sida 20
Kvarteret Amiralen
Hanna Ellinor
KVARTERET AMIRALEN Det var en ståndsmässig byggnad i en inte så ståndsmässig stad. På höjden över hamnen låg kvarteret Amiralen. Gammalt jämfört med kvarteren runtomkring, i en stad byggd på…
Klicka här för att läsa hela »Internetkompis
Bella
Jag tryckte på ”enter” på mitt tangentbord. Då var det skickat. Jag fick genast ett svar. Jag log när jag läste det. ”Gör du inget annat än att sitta vid datorn? Varför går du inte ut och…
Klicka här för att läsa hela »Bränd
Biktstolen
Värsta sättet att dö. Ungdomens äventyr delar vi med personer vi inte förstår. Man hamnar i ett så kallat fel sällskap. Att kunna dela vänskap med personer vars extremistiska åsikter inte behöver…
Klicka här för att läsa hela »Novelle Design
Frida
Novelledesign.wordpress.com Jag skriver en berättelse om en släkthistoria på bloggen som länken leder till! Följ berättelsen medan den skrivs, kom gärna med kommentarer och tips om era berättelser!…
Klicka här för att läsa hela »Och mörkret har inte fått makt därmed.
Livet
Ja, så står det skrivet. Varde ljus och det vart ljus. Det var afton kommen av morgon den första dagen. Dagen när vet ingen, bara att den var den första, att den var ljus. Ljus som; "Jag är." Säg…
Klicka här för att läsa hela »Dumma broder och dumma kultur
Saqib Khan
Novell Dumma broder och dumma kultur Ali är tjugo år gammal och bor i en by i bergen i Afghanistan. Han bor tillsammans med sin familj. Han har nästan inga kompisar och var alltid hemma. Ali har en…
Klicka här för att läsa hela »Mitt livs största kärlek
Yabruuuh
Våra ögon möttes. För en sekund tänkte att du kanske gillade mig. Men mina fina lilla kärleks tankar avbröts av de realistiska och hårda." Han aldrig gillat dig som mer än en vän. Men varför…
Klicka här för att läsa hela »Elden i Regnbågens Dal
Linnea Holm
Det var en gång en mycket vacker prinsessa, i ett mycket vackert kungadöme långt långt bort. Bland de förevigt gröna kullarna och de majestätiska träden med kronor bland molnen låg ett storslaget…
Klicka här för att läsa hela »Tyst överenskommelse
Livet
Det är som en tyst överenskommelse mellan mig och mitt förflutna. Som ett skimrande hav. Som en blank spegel av återkommande. Tiden för tidigt femtiotal gör sig påmind. Bilder från vinter i snö.…
Klicka här för att läsa hela »Misteln
Carina Larsson
Vi parkerade bilen i utkanten av den lilla franska småstaden. Under tystnad promenerade vi den korta sträckan fram till huvudgatan som mest liknade en trång gata i gamla stan. Det hade nyss regnat…
Klicka här för att läsa hela »Döden en höstnatt
Rebecka
Hon kände metallröret av pistolen tryckt mot den högra tinningen. En salt tår drog nerför hennes röda, ömma, sönderslagna kind. Repet skar och kliade mot hennes handleder. Den stora, vita fullmånens…
Klicka här för att läsa hela »Kortet
Pontus Pallman
Kan det ha varit i Grekland? Jag var nog runt 6 år, minnet sviker. Vi gick igenom stadens gamla gator, min mamma bar min syster i hennes famn, mina två äldre syskon som höll varandra i handen, pappa…
Klicka här för att läsa hela »Alltid grönare på andra sidan.
Strix
Människans psyke är en intressant mekanism, vi har en tendens att alltid sträva efter det vi ännu inte upplevt och vi tror således att det skulle göra oss gladare, rikare eller bara få ett bättre…
Klicka här för att läsa hela »20 ton
Ebba Olsson
Detta var inte första gången, det visste vi båda. Men det var första gången det gjorde så här ont, det var första gången jag var så här rädd och det var första gången jag förstod. Detta…
Klicka här för att läsa hela »Dom längsta relationernovellerna:
Talande tystnad
Tobias Karlsson
1. Det låg en bläckpenna och ett anteckningsblock prydligt bredvid varandra på bordet framför Per i hans kontorsrum. Han var ingen vän av ordning; man kunde rent av kalla honom slarvig, den typ av…
Klicka här för att läsa hela »Pan och Liv om Kärlek part 7
HeatherWade
Müsli 10/9-2010 Sjukhusnatten börjar övergå i tidig morgon när jag vaknar till i den nedsuttna soffan för jag vet inte vilken gång i ordningen. Min vanliga jävla huvudverk bultar innanför pannbenet…
Klicka här för att läsa hela »The dead womens tale
Emelia Wärme
PROLOG Jag sitter i fåtöljen, lyssnar till den levande staden. Mina självskadeärr var så synliga att jag nästan inte kunde bada. De fanns överallt, på benen och låren. På magen och under brösten.…
Klicka här för att läsa hela »Återvändarna
Lars Jerrhag
Återvändarna Av Lars Jerrhag Kapitel 1 Det är en råkall och ganska disig tisdagskväll i Malmö alldeles i slutet av november månad. Det stora brobygget håller på att fullbordas och ljusen från…
Klicka här för att läsa hela »Del I: Snöfall
Aurora Astapor
Del I: Snöfall, 2018 ”Skynda dig.” Christopher fick upp dörren med det rutmålade glaset och Rebecka steg före in i väntrummet, flåsande och redan svettig efter att ha sprungit uppför de bägge…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen