Drama noveller - Sida 12

Krossad kärlek

Ahmed Stralinski

Det var en sen fredag kväll, och jag satt på min säng med telefonen i handen. Jag väntade ivrigt på att telefonen skulle plinga till, det behövde inte ens vara från honom, bara något som jag kunde…

Klicka här för att läsa hela »

Vingmuttern

Ralf Rugert

Jag sitter på toaletten och gömmer mig. Utanför står de och bankar. - Fladderbacon. Kom ut då! Fladderbacon. När rasten är slut går jag ut. Min lärare säger: - Jan, du är sen. - Jag fick lite…

Klicka här för att läsa hela »

En ny upplevelse

Sophie

Just som Isa satt en dag i sitt kök och tittade ut genom fönstret så kom hennes väninna och granne förbi och ropade: "Kom ut, och ta kaffe och koppar med så tar vi en fika. Isa rusade mot fönstret,…

Klicka här för att läsa hela »

Lika men ändå så olika

Maya Andersson

Jag var en flicka på 16 vårar, du var en ung kille på 17. Ditt leende gjorde min morgon, min dag och min natt. Du och jag var som perfekta för varandra, men inte enligt dig. Lägret började på den…

Klicka här för att läsa hela »

Min andra halva

Emmy

Min andra halva Här låg jag i min säng, och som så många gånger förr kunde jag inte somna. Mitt hjärta var tungt och gråten i halsen fanns fortfarande kvar. Hur skulle jag kunna fortsätta mitt…

Klicka här för att läsa hela »

I Blod

Amelia Malm

I blod Amelia Malm Vätskan som rinner ner till min mun är en blandning av salt och järn. Att fästa blicken är något jag upplever svårt, kanske beror det på mina ögonlock som oupphörligen har…

Klicka här för att läsa hela »

Ge mig tystnad

R.J Rosengrim

Mörkret slår ner som en dimma över en sjö, vacker och mystiskt i början men när den närmar sig land kryper rädslan längs strandkanten och upp för din nacke. Den lämnar en oärlig känsla av…

Klicka här för att läsa hela »

Stjärnmannen

R.J Rosengrim

När jag var liten brukade jag drömma om "Stjärnmannen", vilket är ett konstigt namn därför det var igen man, inte ens en människa faktiskt. De var en skepnad i form av ett ljus, en kraft. Det brukade…

Klicka här för att läsa hela »

Straffet att leva

R.J Rosengrim

Kaoset på nedervåningen väckte mig ur min obehagliga sömn, jag satte mig upp i sängen med andan i halsgropen. Det börjar alltid det samma med ett glas till middagen, sedan ett efter det och ett…

Klicka här för att läsa hela »

Träväggar

R.J Rosengrim

- Hur kunde du? Tänker du inte, eller? - Jo, självklart! - Jaha? För det verkar inte som det! - Vad menar du? - Är du verkligen så idiotisk? Jag fattar inte att du ens kunde tänka för en sekund...…

Klicka här för att läsa hela »

Blickar av is

Linn Cardell

Sara kisar och försöker värja sig med handen mot ljuset som är så starkt att det gör ont i ögonen. Bakom svajande skira gardiner skymtar Anette som tittar rakt på henne med tom, uttryckslös blick.…

Klicka här för att läsa hela »

Vägen

Arvid Hagström

Lars åker med sin bil, en Dodge med en V8 12Liters motor, svart med röd/orangea eldflammor, på båda sidorna. Han har precis köpt och hämtat den från bilfirma, han har ju trots allt vunnit på lotto,…

Klicka här för att läsa hela »

Jag Lovar

Ove Aronsson

Jag Lovar © Ove Aronsson Novell Av Ove Aronsson Det blå ansiktet var färgat av blåbär och i den vänstra handen stack en träbit fram. En träbit som han hade försökt forma till en kanot med en…

Klicka här för att läsa hela »

Det träden ser

Cassandra

Solen värmer i ryggen, och svetten klistrar fast den röda T-shirten så att den sitter som limmad på Claras tunna kropp. Det är bara i slutet av Augusti, men hösten har varit envis i år och löven…

Klicka här för att läsa hela »

13 ord

Carina Persson

Huvudet ovanför vattenytan. Armen runt kroppen. Simtag mot stranden. Kläderna utspridda. Flaskorna urdruckna.

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta dramanovellerna:

Julians hemlighet

Tonica

Sammanfattning: Angst. Simon får reda på att hans bror, Julian, som han trodde var bög, har varit ihop med Simons flickvän tidigare. Dessutom får han veta att hans bror har allvarliga problem. Simon…

Klicka här för att läsa hela »

Livet efter

Nicholas Mackin

I över tjugo år hade han levt ett liv i förnekelse. Egentligen ett väldigt ensamt och egoistiskt liv. Det var inte så att han hade saknat vänner, för vänner hade han alltid haft, men nuförtiden…

Klicka här för att läsa hela »

Frank

Heikki Pohjolainen

Frank En novell av Heikki Pohjolainen Frank hade under flera år funderat på att åka till Kuba. Castro var sjuklig. Det ryktades om att han var döende, mannen som överlevt ett antal mordförsök genom…

Klicka här för att läsa hela »

Hanna!

Juniior Evelina Pedersen

"Hej kexet. Står du här o smular?" Robin gick förbi med det där otroligt sexiga leendet på sina läppar. Jag stod tillsammans med Jane och Sandra i kassan för att köpa fredagsmys. Vi alla tittade…

Klicka här för att läsa hela »

I skuggan av Ådalen

Gun Kihl

”Ska du med på dansen på lördag?” ”Nä”, säger Axel dröjande, ”nä, jag vet inte?” ”Äh, va nu inte en sån tråkmåns”, säger Gunnar till Axel när de slutat sitt arbete på måndagskvällen.…

Klicka här för att läsa hela »

Svens perfekta cirklar.

C.S Berglöv

Det fanns inget som tydde på att det verkligen hade hänt. Sven vände sig om och gjorde det ett flertal gånger, innan han kunde slappna av. Varför det hade hänt var egentligen en gåta för honom.…

Klicka här för att läsa hela »
1){ $pag = true; }else{ $pag = false; } }else{ $pag = true; } if($pag){ ?>

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Ann Larsson

Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.

Ann Larsson

På andra plats denna veckan: Petra Christiansen