Drama noveller - Sida 14
Avslut
Tobias Olofsson
Sandra visste inte vart hon kommit och det spelade inte heller någon roll. Detta eftersom hon helt enkelt inte brydde sig. Hennes mål var att rymma, komma bort, vilket hon hade lyckats med och hon skulle…
Klicka här för att läsa hela »Ett decennium
Carina Persson
Hon har målat kladdiga streck av kåda under sina ögon och rakt över näsan. Blundar. Landskapets ändlösa vidder, flodens skönhet, höstsolen och den svala vinden. Allt fyller henne med en glad…
Klicka här för att läsa hela »Rykande kärlek
Lena Staaf
Eldsvådan blev våldsam. Lågorna kastade sig över det gistna träet och slök det med ett kvidande. De famnade stugan och sköt upp mot den gråsvarta himlen i kaskader av glöd. Takpappen krullade…
Klicka här för att läsa hela »En joddling kan förändra mycket.
Bo Grapenskog
En joddling kan förändra mycket. Jag var ett fosterbarn på 50-talet,den hemska behandlingen på Barnhemmet kan vi sätta åt sidan. Jag kom till ett Lantbrukarpar i Smålands Rydaholm. Jag började…
Klicka här för att läsa hela »JUL I OKTOBER FÖR OBOTLIG CANCER
Bo Grapenskog
JUL I OKTOBER FÖR OBOTLIG CANCER Skulle någon göra en jul i Oktober till exempel,för att sin lilla dotter var sjuk i cancer och ingen trodde att hon skulle överleva till julafton. Anita som flickan…
Klicka här för att läsa hela »Den röde
Moa Olofsson
Även männen i kyrkan tittade. De hade uppgett dagens viktigaste bön. Klädd i rött trädde han fram. Alla åskådare gjorde honom osäker på det rätta. Han kände det hastiga greppet som mörkret…
Klicka här för att läsa hela »Gula resväskan; Stockholm
Arne Fredriksson
Tidig augustimorgon. Redan ljust ute. Småljumt. Sommarens sista ljuva dagar. Lätt dis i luften. Fläckvis med mindre grå moln på himlen. Anar något på väg. En vändpunkt i livet. Står vid Köpings…
Klicka här för att läsa hela »MOBIL
Keyhan
MOBIL Johanna vaknar klockan 7 på morgonen, hon vaknar och tänker på igår, den tråkiga söndagsnatten som hon hade. Hon ställer sig upp och börjar bädda sin säng och efter hon hade gjort klart…
Klicka här för att läsa hela »Monster
Fida
Jag kom hem efter jobbet och jag hörde att min familj talar om en ny granne som hade kommit till staden i Iran där jag bodde. Nästa dag var det en marknad i staden. Första gången jag såg henne var…
Klicka här för att läsa hela »Deep City
Jack Hermansson
Skrev detta under en kväll som bidrag till en novelltävling. teckengränsen låg på 6000 (inklusive blanksteg (!!!)), så därav är den kanske lite kortfattad/svårbegriplig/kort/avhuggen. Tänkte…
Klicka här för att läsa hela »Tidens betydelse
FlisanV
Ingen vet hur det är att se tiden gå förbi och inte kunna följa med. Hur man kan sträcka ut handen, gå ned på knä för att böna och be om att få följa med men ändå bli lämnad ensam. Det…
Klicka här för att läsa hela »Jakten på stulna barn
Nuri Kino
Den 3 augusti, 2014. De riktade k-pisten mot min rygg. Hur mycket jag än ville springa tillbaka till min älskade fru och min två små änglar till barn så gick det inte, de skulle peppra mig full…
Klicka här för att läsa hela »EN KÄRLEK SOM ALDRIG DÖR
Bo Grapenskog
EN KÄRLEK SOM ALDRIG DÖR EN KÄRLEK SOM ALDRIG DÖR En vacker dag kom ett äldre par in till en advokats kontor. Man kunde misstänka att de ville skilja sig. Advokaten blev lite förbryllad efter att…
Klicka här för att läsa hela »Skolans coolaste tjej.
Juni Gustafsson
Det var bara vinden som gjorde det kallt, ifall det inte hade blåst skulle jag nog inte frusit. Jag hade bestämt mig nu, jag visste precis hur jag skulle göra det, jag läste om det på skolans lånedatorer.…
Klicka här för att läsa hela »Följ din dröm
Sophie
"Om du vill bli dansare måste du komma på dina lektioner". "Ja, jag vet",sa Mira och tittade ner i golvet. "Jag kommer varje onsdag och tränar er för att ni ska bli duktiga, men var brukar du vara?…
Klicka här för att läsa hela »Dom längsta dramanovellerna:
Julians hemlighet
Tonica
Sammanfattning: Angst. Simon får reda på att hans bror, Julian, som han trodde var bög, har varit ihop med Simons flickvän tidigare. Dessutom får han veta att hans bror har allvarliga problem. Simon…
Klicka här för att läsa hela »Livet efter
Nicholas Mackin
I över tjugo år hade han levt ett liv i förnekelse. Egentligen ett väldigt ensamt och egoistiskt liv. Det var inte så att han hade saknat vänner, för vänner hade han alltid haft, men nuförtiden…
Klicka här för att läsa hela »Frank
Heikki Pohjolainen
Frank En novell av Heikki Pohjolainen Frank hade under flera år funderat på att åka till Kuba. Castro var sjuklig. Det ryktades om att han var döende, mannen som överlevt ett antal mordförsök genom…
Klicka här för att läsa hela »Hanna!
Juniior Evelina Pedersen
"Hej kexet. Står du här o smular?" Robin gick förbi med det där otroligt sexiga leendet på sina läppar. Jag stod tillsammans med Jane och Sandra i kassan för att köpa fredagsmys. Vi alla tittade…
Klicka här för att läsa hela »I skuggan av Ådalen
Gun Kihl
”Ska du med på dansen på lördag?” ”Nä”, säger Axel dröjande, ”nä, jag vet inte?” ”Äh, va nu inte en sån tråkmåns”, säger Gunnar till Axel när de slutat sitt arbete på måndagskvällen.…
Klicka här för att läsa hela »Svens perfekta cirklar.
C.S Berglöv
Det fanns inget som tydde på att det verkligen hade hänt. Sven vände sig om och gjorde det ett flertal gånger, innan han kunde slappna av. Varför det hade hänt var egentligen en gåta för honom.…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen